۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۱۷۳۵۷
آیت الله سعیدی:

مردم انقلابی و شهید پرور پاسداران واقعی غدیر هستند

مردم انقلابی و شهید پرور پاسداران واقعی غدیر هستند
امام جمعه قم با اشاره به لزوم احیای غدیر و معارف آن، گفت: اگر غدیر همچون اربعین و عاشورا پاس داشته شود بسیاری از بیراهه روی ها و کج روی های عقیدتی اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آخرین شب از مراسم یادواره شهدای «مشق عشق» به همت بسیج حوزه مقاومت شهید ورزنده شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مسؤولان و خانواده شهدا در بوستان شهدای آذر قم برگزار شد.

آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این مراسم با اشاره به لزوم احیای غدیر در جامعه اظهار داشت: ان شاءالله اگر عید سعید غدیر به شکلی که از اربعین امام حسین(ع) و عاشورا پاسداری می کنیم، احیا شود نتایج روشن و درخشانی را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

وی افزود: اگر از غدیر را پاسداری کنیم در آینده امیداور خواهیم بود همه کسانی که غدیر را نمی شناشند و ولایت امیرالمؤمنین(ع)  را نمی شناسند به برکت استقامت و تلاش شما به این عید سعید و محتوای آن پی ببرند و اهل ولایت شوند.

امام جمعه قم در ادامه عید سعید غدیر را تجلی بحث امامت و امیری حضرت علی(ع) دانست و گفت: در این عید سعید پیامبر گرامی اسلام(ص) از طرف خداوند متعال برای امت اسلام امیر و امام و حجت تعیین کرد، البته پیامبر اکرم(ص) هیچگاه غافل از امام و جانشین بعد از خود نبودند و بارها به ولایت و امامت حضرت علی(ع) بعد از خودشان اشاره کرده بودند.

وی افزود: پیامبر اعظم(ص) وظیفه خود را در روز غدیر انجام و حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خودشان معرفی کردند، مردم هم بیعت کردند ولی دست هایی نگذاشت که این پیام رسول الله بماند؛ اما شما امروز به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت های امام راحل و خون پاک شهیدان و تلاش های ایثارگران و جانبازان و هدایت های رهبر معظم انقلاب پاسدار غدیری هستید که در آن روز قدرآن را نشناختند.

آیت الله سعیدی ابراز امیدواری کرد که به پاس حمایت ها و تلاش های مردم شهید پرور، غدیر همچنان بماند و اثبات شود و همه کسانی که از مسیر غدیر گم شده اند و بیراهه رفته اند به این مسیر برگردند و با ظهور امام زمان(عج)، ما و نسل ما تا ابد بر این صراط مستقیم ثابت قدم باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از برگزار کنندگان مراسم یادواره شهدا خاطرنشان کرد: این مراسم در محله بسیار عزیز و شریف و خاطره انگیز خیابان آذر و مردم خدمت گزار به اسلام و انقلاب برگزار شده و شهدای زیادی از این محله تقدیم اسلام شده اند که جا دارد هر سال نام و یاد آنها زنده نگاه داشته شود./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات