۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۶۱۷۵۱۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حمایت مردم از «امامت»، اسلام و غدیر را زنده نگه‌ داشته است

حمایت مردم از «امامت»، اسلام و غدیر را زنده نگه‌ داشته است
آیت الله بهشتی گفت: اگر تاکنون توطئه‌ها و تهاجم دشمنان به ثمر ننشسته و دشمن در تمام جبهه‌ها شکست خورده ریشه در مقاومت مردم در پیروی از امامت دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد بهشتی در جشن بزرگ غدیر ویژه سادات در حسینیه ثارالله شهر کرمان با تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: امروز در بعضی‌ نقاط کشور آئین خطبه‌خوانی غدیر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به خطبه‌ای که در روز غدیر بر زبان پیامبر بزرگوار اسلام(ص) جاری شد بیان کرد: خطبه‌ غدیر 43 بند دارد و پیامبر(ص) در این خطبه مردم را مورد خطاب قرار می‌دهد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در روز غدیر حدود 100هزار نفر خطبه غدیر را از پیامبر(ص) شنیدند گفت: خداوند مقام امامت را معرفی کرده‌است.

وی با بیان اینکه امامت دو جنبه‌ ولایی و مردمی دارد افزود: اگر مردم حضور داشته باشند و به صحنه بیایند مسئله امامت در هر دو بعد آن جاری می‌شود و اگر مردم استقبال نکنند تنها بعد الهی آن جاری شده است.

آیت‌الله بهشتی با یادآوری اینکه خانه‌نشین شدن حضرت‌علی(ع) هم از همین جریان شکل می‌گیرد که مردم از امامت حمایت نکردند تصریح کرد: زمانی که مردم استقبال نکنند بعد مردمی امامت شکل نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ولایت برای عیب‌زدایی از جامعه است و امام ادامه‌دهنده‌ راه نبوت است گفت: برای پیامبر اسلام(ص) سه بار جبرئل نازل شده و دستور خداوند را مبنی بر اعلام جانشینی پیامبر(ص) خوانده است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیامبر(ص) هر مرتبه از جبرئل خواست که از خداوند بخواهد که پیامبر(ص) را از این کار معذور بدارد بیان کرد: علت اینکه پیامبر(ص) از این کار امتنا می‌کرد این بود که تعداد متقین کم و تعداد منافقین، ملامت‌کنندگان و مسخره‌کنندگان زیاد است.

وی با بیان اینکه تاکنون هم مقاومت مردم است که اسلام و غدیر را زنده نگه‌داشته گفت: اگر تاکنون توطئه‌ها و تهاجم دشمنان به ثمر ننشسته و دشمن در تمام جبهه‌ها شکست خورده است ریشه در مقاومت مردم دارد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات