۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۱۷۵۲۲
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

حقد و کینه منافقان دلیل اصلی مخالفت با خلافت امیرمومنان بود

حقد و کینه منافقان دلیل اصلی مخالفت با خلافت امیرمومنان بود
حجت الاسلام شاه فضل گفت: حقد و کینه منافقانی که هنوز اسلام واقعی در قلوب شان رشد و نمو نکرده بود دلیل اصلی مخالفت با امیرمومنان (ع) و عدم تبعیت از حضرت بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل چهارشنبه شب در تفسیر آیات ۱۵ تا ۱۸ سوره حج که در مسجد جامع مسکن مهر کاشان برگزار شد، با تبریک عید غدیر، به وقایع غدیر تا رحلت پیامبر اشاره کرد و گفت: مردم در واقعه غدیر با یکدیگر متفق القول شدند تا با امیرمومنان (ع) به عنوان خلیفه بیعت نکنند.

وی افزود: حقذ و کینه منافقانی که هنوز اسلام واقعی در قلوب شان رشد و نمو نکرده بود دلیل اصلی مخالفت با امیرمومنان (ع) و عدم تبعیت از حضرت بود و برای همین بود که پیامبراکرم (ص) در خطبه‌ای اعلام کرد منافقان را بیشتر از مسلمانان واقعی می‌بینم.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: این نکته قابل قبول است که «الناس علی دین ملوکهم»، اما در خیلی از مواقع ملوک را مردم مشخص می‌کنند و این مردم هستند که فکر و دیدگاه و جهت دهی شان افرادی است که در آن زمان و لحظه برای حاکمیت انتخاب می‌کنند.

وی افزود: ۸۰ درصد خلافت این چند نفر سهم مردمی بود که نمی‌خواستند امیر مومنان (ع) خلیفه باشد و از آن موج علی نخواهی مردم مدینه به نفع خودشان استفاده کردند و بزرگترین سنگ بنای کج را گذاشتند./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات