۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۶۱۷۵۹۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مسائل فرهنگی نباید به دلیل مشکلات اقتصادی مورد بی توجهی قرار گیرد

مسائل فرهنگی نباید به دلیل مشکلات اقتصادی مورد بی توجهی قرار گیرد
حجت الاسلام لائینی با مهم ارزیابی کردن مباحث فرهنگی در جامعه، گفت: نباید به دلیل مشکلات اقتصادی، مسائل فرهنگی کشور مورد بی توجهی قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران پنجشنبه در دیدار جمعی از مسؤولان شهرستان نکا به رهنمود‌های مهم مقام معظم رهبری در دیدار هیأت دولت اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه به دلیل تحریم‌های دشمن و همچنین برخی ضعف‌های داخلی امروز کشورمان با مشکلات اقتصادی مواجه است، خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح و انقلابی می‌توان از مشکلات اقتصادی دشمن عبور کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، تحریم‌ها را فرصت مناسبی برای خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: در طول چهار دهه اخیر کشور با تکیه بر توان داخلی به پیشرفت‌های ارزشمندی در عرصه‌های مختلف دست پیدا کرده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، پیشرفت‌های نظامی کشور را نمونه روشنی از تکیه بر توان داخلی معرفی کرد و گفت: علیرغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌های گسترده دشمن، امروز ایران اسلامی در عرصه دفاعی و نظامی به یک کشور قدرتمند در جهان تبدیل شده است.
 
حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که همه توان و تلاش دولت باید در جهت تقویت تولید داخل به کار گرفته شود، تصریح کرد: به طور حتم حمایت از تولید داخلی موجب رونق اقتصاد و همچنین کاهش اثرتحریم‌ها در کشور می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید عامل همه مشکلات اقتصادی امروز کشور را تحریم‌ها دانست، افزود: برخی سوء مدیریت‌ها در طول سال‌های اخیر نیز بر این مشکلات به وجود آمده دامن زده است.
 
وی با اشاره به این که تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخل بهترین راهکار برای برون رفت از این مشکلات است، بیان داشت: تحریم‌ها در طول چهل سال اخیر همواره فرصت مغتنمی برای پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف بوده که در مقطع کنونی نیز باید به آن توجه ویژه شود.
 
امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی‌ها در داخل کشور با توجیه این که اولویت نخست کشور اقتصاد است به مسائل فرهنگی بی توجهی می‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید به دلیل مشکلات اقتصادی، مسائل فرهنگی کشور نادیده گرفته شود، خاطرنشان کرد: دشمن همواره در طول این سال‌ها با نفوذ فرهنگی تلاش کرده به اهداف و توطئه‌های خود علیه کشورمان دست پیدا کند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات