۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۱۷۶۱۰
با روایت گری مادر شهید معماریان؛

هفدهمین یادواره شهدای شهرک طالقانی قم برگزار شد

هفدهمین یادواره شهدای شهرک طالقانی قم برگزار شد
هفدهمین یادواره شهدای شهرک طالقانی قم با سخنرانی حجت الاسلام ذوالنور و روایت گری مادر شهید معماریان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره شهدای بلوارآیت الله بهاءالدینی(شهرک طالقانی) به همت بسیج و هیأت امنای مسجد حضرت علی‌اکبر(ع)  قم شامگاه پنجشنبه در بوستان شهدای محلاتی برگزار شد.

این مراسم که با حضور خانواده شهدا، جانبازان، بسیجیان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این مراسم  با با اشاره به مقام و جایگاه ویژه شهید به تفسیر آیه 111 سوره توبه پرداخت و گفت:خداوند برای تشبیه مقام شهدا به بحث معامله و خرید و فروش مثال می زند تا مطلب را برای ما جا بیاندازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نامطلوب اقتصادی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: مشکل امروز کشور ما تحریم نیست بلکه بی عرضگی و رخنه فساد در برخی مدیران است؛ نباید برخی از مسؤولان نظام بی عرضگی خود را به پای بی ثمر بودن انقلاب بگذارند، چراکه فساد ثمره انقلاب نیست بلکه سامانه باور 373، سامانه سوم خرداد، سامانه پانزده خرداد، سامانه معراج و موشک های فوق پیشرفته و فناوری نانو و انرژی پاک هسته ای ثمره انقلاب است.

در بخش دیگری از این مراسم اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان تقدیم فرزندش در راه اسلام و انقلاب را برای خود افتخاری بزرگ خواند و گفت: هنگام دیدن جنازه خونین فرزندم و بدن پاره پاره او برای این توفیق بزرگ سجده شکر به جا آوردم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا به این راحتی به این درجات نرسیدند، فرزند من در سن هشت سالگی هم نماز صبحش ترک نمی شد و در کار منزل به من کمک می کرد ولی من افتخار می کنم که در راه اسلام و انقلاب از فرزندم گذشتم و ای کاش فرزندان بیشتری داشتم و همه آنها در راه امام حسین(ع) فدا می کردم.

حجت الاسلام صادق سعادتی امام جماعت مسجد حضرت علی‌اکبر(ع) قم نیز در این مراسم با اشاره به صفای ویژه و نورانیت منحصر به فرد در مراسمات شهدا از برگزاری هفده دوره یادواره شهدا در محله شهرک طالقانی خبر داد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات