۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۱۷۶۲۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دولت در ۲ سال باقیمانده حل مشکلات مردم را اولویت خود قرار دهد + فیلم

دولت در ۲ سال باقیمانده حل مشکلات مردم را اولویت خود قرار دهد + فیلم
آیت الله نمازی گفت: شش از سال از عمر دولت گذشته است و دو سال باقیمانده زمان کمی نیست و باید مسائل مهم کشور اعم از اشتغال جوانان، تولید و کشاورزی را اولویت خود قرار دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد با تبریک عید ولایت و امامت و ولادت امام موسی کاظم(ع)، گفت: ولایت و منصب امامت محور و مخ معرفت االله است.

وی افزود: کسی که ولایت نداشته باشد عارف بالله نیست و اگر فردی و گروهی و جامعه ای به مقام کبری الهیه معرفت نداشته باشد به خدا دسترسی نخواهد داشت و در معرفت خود نسبت به خدا مشکل خواهند داشت و گمراه خواهند شد.

آیت الله نمازی با تبریک روز پزشک به جایگاه مهم و مقدس طب و طبابت از نگاه اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: طبابت یک منصب مانند قضاوت و مرجعیت و امامت جمعه است اما یک شغل برای کسب درآمد و کار اقتصادی نیست.

به گفته وی اگر نگاه به طبابت، نگاه مادی و کاسبکارانه و اقتصادی باشد طبیب نخواهد توانست به جامعه خدمت کند، از این رو امام صادق جامعه را نیازمند به سه جایگاه فقیه و عالم و مجتهد، اسلام شناس و حاکم و همچنین منصب طبابت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان جامعه بدون طبیب را مانند جامعه بدون مجتهد دانست و اظهار داشت: طبیب باید مورد اعتماد مردم و دلسوز مردم باشد، چرا که طبابت نیز دارای فقه و اخلاق و قوانین طبابت است و اطبا باید همراه با فراگیری علوم طبابت، فقه طبابت و حلال و حرام ها، باید ها و نباید ها و اخلاق طبابت را هم آموزش ببینند.

به گفته وی تکریم بیمار و برخورد خوش طبیب با بیمار دارای تأثیرات روحی و روانی بیمار است و 50 درصد از بیماری ها را بهبود می بخشد و حتی نیاز به دارو نخواهد داشت و برای همین است که اسلام عیادت از بیمار را مستحب دانسته است.

آیت الله نمازی در ادامه به فراز های مهمی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار رییس جمهور و اعضای هیات دولت که به مناسب آغاز هفته دولت برگزار شد اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدارها و ملاقات ها از رسانه ملی پخش می شود، اما باید از سوی سخنرانان و خطبا تکرار شود.

وی افزود: شش از سال از عمر دولت گذشته است و دو سال باقیمانده زمان کمی نیست و دولت باید مسائل مهم کشور اعم از اشتغال جوانان، تولید، کشاورزی را اولویت بندی و عملیاتی کند و در این دو سال باقیمانده دولت از مسائل حاشیه ای و فرعی که با ظهور فضای مجازی امکان آن بیشتر شده است فاصله بگیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: کارهای فرهنگی نباید تعطیل شود و معتقد به بستن فضای فرهنگی جامعه نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی به شدت مخالف هستیم و کارفرهنگی باید انجام شود اما نه اینکه هر کاری به نام کار فرهنگی انجام شود.

آیت الله نمازی اظهار داشت: استکبار جهانی امروز همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران به کار گرفته است و ما برای مقابله با آنها باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم و وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و وزارت علوم، صدا و سیما و حتی دستگاه های اطلاعاتی برای مسائل فرهنگی باید حساس باشند.

وی افزود: برخی سازش با آمریکا را برای حل مشکلات مطرح می کنند که این نشانه ترس آنها از دشمن است در حالیکه دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی در حال مقابله با ایران بوده اما در برابر اراده مردم هیچ غلطی نتوانسته بکند.

آیت الله نمازی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس که از امکانات اولیه دفاعی نظامی برخوردار نبودیم آمریکا و استکبارجهانی هیچ غلطی نتوانستند بکنند، اما امروز که جمهوری اسلامی ایران از توانمندی بومی موشک های رادار گریزی که پایگاه های نظامی دشمن را نابود می کند بعنوان کشوری مقتدر درزمین و هوا و دریا مطرح است از دشمنی ترس و هراس ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به 31 مرداد ماه روز صنعت دفاعی کشور اشاره کرد و افزود: آزمایش موشک پیشرفته 373 با عنوان «موشک باور» شبیه سامانه اس 300 و اس 400 روسیه است که قدرت هدف قراردادن همزمان چندین هدف دشمن را دارد و این موفقیت از برکت انقلاب و شهدا و ولایت مطلقه فقیه است./1307/پ202/ب1
تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات