۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۱۷۶۲۳
نماینده ولی فقیه در خوزستان مطرح کرد؛

۱۶ ویژگی دولت اسلامی در گام دوم انقلاب|دستور رهبری برای حل معضل آب اهواز

۱۶ ویژگی دولت اسلامی در گام دوم انقلاب|دستور رهبری برای حل معضل آب اهواز
امام جمعه اهواز با اشاره به ۱۶ ویژگی دولت اسلامی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی، از دستور رهبری به رییس جمهوری برای حل معضل آب و فاضلاب اهواز خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه‌های نمازجمعه امروز اهواز، با تبریک هفته دولت عنوان داشت: شهدایمان افتخار هستند و حداقل کار برای بزرگداشت چنین عزیزانی، نامگذاری خیابان ها، نصب عکس‌ها و توجه مضاعف به خانواده هایشان است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی در نتیجه بی توجهی به شعار‌های انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌ای از ۴۰ سال گذشته است، اظهار داشت: برای تحقق کامل ارکان انقلاب اسلامی باید انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی روی دهد که تاکنون دو مورد نخست اتفاق افتادند و اسلامی بودن جامعه در نتیجه اسلامی بودن دولت حاصل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: تا زمانی که دولت اسلامی نشود، یقین بدانیم جامعه اسلامی و در نهایت تمدن نوین اسلامی که بستر ظهور امام عصر و انقلاب جهانی است، رقم نخواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی در دومین مرحله پس از ۴۰ سال انقلاب وارد خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده است، خاطرنشان کرد: رهبرانقلاب می‌گوید تا تحقق دولت اسلامی کامل فرسنگ‌ها فاصله داریم هر چند که نظام اسلامی گام‌هایی در این باره برداشته است.

وی در رابطه با ویژگی‌های دولت اسلامی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی گفت: التزام عملی به شعار‌های انقلاب و حمایت همه جانبه از نیرو‌های انقلابی نخستین ویژگی دولت انقلابی است، در این باره دولتمردان باید به شعارهایشان عمل و از همه جریان‌های انقلابی حمایت کنند همچنین تهیه برنامه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیگیری اجرای قدرتمندانه دومین ویژگی دولت اسلامی است که در این باره دولتمردان باید بصورت جدی برای تحقق مطالبات رهبرانقلاب تلاش بکنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: مقابله با هرگونه رانتخواری، فساد اداری و اقتصادی و هرگونه تبعیض در نظام اسلامی، نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌ها برای جلوگیری از شکل گیری کانون‌های فسادخیز، دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون و جوانان نخبه کشور دیگر ویژگی‌های دولت انقلابی است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه از اول انقلاب اسلامی بخش عمده ظهور و بروز هرگونه ضعف به نبود نظارت برمی گردد، عنوان داشت: اگر دستگاه‌های نظارتی ما قوی بودند، نباید شاهد اختلاس هزاران میلیارد و از آن سو عدم دریافت حقوق برخی کارگران شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی به مدت چندین ماه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد جوانگرایی و زمینه سازی برای حضور جوانان انقلابی و تلاشگر، باورمند به مبانی انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی، مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانه و خدمات شبانه روزی، پاسداری از استقلال، آزادی و عزت ملی، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی را دیگر ویژگی‌های دولت انقلابی در تراز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برشمرد.

وی با بیان اینکه تحقق جامعه و تمدن نوین اسلامی در گرو عمل دولت به ویژگی‌های دولت انقلابی است، بیان داشت: پاکدستی و ساده زیستی از خصایص مهم دولت انقلابی و ارکان نظام اسلامی است، عدم حاکمیت نگاه مادی به مقام و مسؤولیت، رعایت بیت المال و جلوگیری از حیف و میل آن، اهتمام به حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، عمل به قانون اساسی و وفاداری به تعهدات ناشی از سوگند به آن، بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای کمک به جبهه مقاومت و برنامه ریزی جدی برای از بین بردن فاصله ظالمانه طبقاتی و توجه ویژه به محرومان دیگر ویژگی‌های دولت انقلابی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبرانقلاب گفت: در دیدار خصوصی با رهبرانقلاب، مشکلات استان از جمله آب آشامیدنی و فاضلاب را مطرح کردم و معظم له قول مساعدت دادند، چند روز پیش (۲۲ مردادماه) رهبری، فرمانی به رییس جمهور برای تأمین منابع مالی این مسأله صادر کردند و روز بعد رییس جمهور به آقای نوبخت نامه نوشت که منابع مالی مصوبه و مشکل آب و فاضلاب حل شود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در اهواز بیش از ۳۰۰ نقطه محل تلاقی آب و فاضلاب هستند، تصریح کرد: بازدید از مناطق فاضلاب گرفته شده بدون هیچگونه اقدام سبب بی اعتمادی می‌شود؛ از این رو نخست باید منابع مالی را تأمین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تصریح کرد: ان شاءالله در طول یک سال همه مشکلات استان خوزستان را در قالب یک آمایش، احصا می‌کنیم؛ این سخن ما به معنای حل مشکلات نیست بلکه پیگیری مستمر است. /۹۴۵۶/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
حاتم شرفی
ارسال نظرات