۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۱۷۶۲۴
استاد حوزه و دانشگاه تبیین کرد؛

ظرفیت های حوزوی و تهدیدهای فرهنگی دشمن| دنیا تشنه مباحث عرفانی ما است+ فیلم

ظرفیت های حوزوی و تهدیدهای فرهنگی دشمن| دنیا تشنه مباحث عرفانی ما است+ فیلم
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: حوزه علمیه دارای میراث علمی، فقهی، حکمی، حدیثی، تفسیری و عرفانی است که باید از آن ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش طلایه داران هدایت ویژه محرم 1441 که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، به تبیین ظرفیت های حوزوی و تهدیدهای فرهنگی پرداخت.

وی گفت: در این چهل سال تهدیدهای متعددی بر مردم و انقلاب وارد شد که اگر چه ضربه هایی را متحمل شدیم اما بسیاری از این تهدیدها به فرصت تبدیل شد و یکی از این تهدیدها جنگ تحمیلی بود ولی این تهدید شدید به فرصت وحدت و ایمان مبدل شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به تهدیدات دشمن در عرصه های نظامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و رسالت مبلغین در برابر این تهدیدها، اظهار کرد: برای تهدید اقتصادی دشمن به ویژه در زمینه داخلی باید مبارزه سیستماتیک با فساد شکل گیرد که اخیرا شاهد شکل گیری این نوع مبارزه هستیم همچنین در عرصه اجتماعی دشمن در پی تبدیل خرده فرهنگ به ضد فرهنگ هستند که مبلغین باید این کثرت فرهنگی را به وحدت تبدیل کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تهدید نظامی را از دیگر تهدیدهای دشمن بیان و ابراز  کرد: ترغیب کشورهای اهل سنت علیه ایران، ایجاد داعش و تولید فیلم های خشونت آمیز هالیوودی از جنگ هایی که بین کشورهای مختلف غیرمسلمان رخ داده بودند و نسبت دادن به مسلمانان از جمله تهدیدهای نظامی دشمن است.

وی به  تهدید سیاسی اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن می داند مردم سالاری دینی رکن نظام اسلامی است بنابراین امروزه تلاش می کند تا ایجاد تفرقه کنند چون اگر این مردم سالاری دینی در عرصه اقتصاد وارد شود همان گونه که در عرصه اجتماعی و سیاسی موفق بود در این عرصه نیز موفق خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در ادامه به تهدید فرهنگی دشمن اشاره و بیان داشت: نهادینه سازی زبان خانواده از رویکرد دشمن در تهدید فرهنگی است‌ و با تولیدات درعرصه های سینما، ساخت انیمیشن، عروسک سازی، لوازم نوشت افزار، بازی های رایانه ای اقدام به نهادینه کردن خانواده براساس فرهنگ ابتذال می کند.

استاد حوزه علمیه افزود: عرصه های فلسفی و نفی ارزش ها با بیان فلسفی، عرصه های راهبری و تنظیم سند ۲۰۳۰ تا در آموزش و پرورش از دیگر عرصه هایی است که دشمن اقدام به اشاعه ابتذال در خانواده  می کند و تلاش دارد تا فرهنگ برهنگی و نفی خانواده را در بین کودکان ترویج داده و با تولیدات خود شخصیت های ضد خانواده را برای آن ها الگو قرار دهد.

ظرفیت های حوزه علمیه

وی به ظرفیت های حوزه علمیه اشاره و بیان داشت: امروزه دنیا تشنه مباحث عرفانی ما است، ما در حوزه علمیه میراث علمی، فقهی، حکمی، حدیثی، تفسیری و عرفانی داریم همچنین در فقه، سیاست و تربیت دارای متخصص هستیم که باید از آن ها استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: حرم امام رضا(ع) و معصومین از ظرفیت های عظیم و نمادهای دینی ما هستند همچنین ظرفیت نهاد روحانیت را داریم، امروز حوزه علمیه توان پاسخگویی به تمام شبهات دینی را دارد و هر جریان انحرافی که در کشور شکل گرفته است، فضلای حوزه در بابش کتاب نوشتند و پاسخ دادند، بی انصافی است که حوزه را متهم به ناکارآمدی می کنند.

وی  مشارکت حوزویان در عرصه های فرهنگی مدرن را از دیگر ظرفیت های حوزه علمیه بیان و اظهار کرد: ضعف ما این است که به صورت جزیره ای فعالیت داریم و شبکه ای برای تقویت نهاد خانواده شکل نگرفته است گه اگر شبکه سازی را انجام دهیم با همان روش مردم سالاری دینی می توانیم در برابر تهدیدهای دشمن مقابله کنیم./864/پ202/ب1

تعداد بازدید : 9
امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
علت کم اثر شدن روضه خوانی ها چیست؟
0
0