۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۱۷۶۴۴
سردار طلایی نیک خبر داد؛

تولید ۷۷۰ محصول نظامی در کشور | به هرگونه تهدیدی پاسخ قاطع خواهیم داد

تولید ۷۷۰ محصول نظامی در کشور | به هرگونه تهدیدی پاسخ قاطع خواهیم داد
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع با بیان این که جمهوری اسلامی ایران جزء قدرت های برتر نظامی جهان است، تأکید کرد که به گونه تهدیدی پاسخ قاطع می دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سردار رضا طلایی نیک معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت روز صنعت دفاعی و هفته دولت گفت: قم پایتخت معنوی و دینی کشور و پیشگام جهاد و شهادت است.

وی افزود: بر پایه تعالیم اسلامی و رهنمودهای امامین انقلاب مبنای قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران تکلیف دینی است، تقویت اقتدار دفاعی از فرایض دینی برای حکومت اسلامی و مردم و ضرورت عقلی و بدیهی است.

معاون پارلمانی وزارت دفاع با بیان این که برای تأمین امنیت معنوی و اجتماعی باید قدرت دفاعی داشته باشیم، اظهار داشت: یکی از عرصه های مقابله با شیطان رفع تهدید با آمادگی های دفاعی است، قانون اساسی ایران تکلیف معینی برای دولت و مجموعه نیروهای مسلح قرار داده که کشور باید از قدرت دفاعی برخوردار باشد، انقلاب اسلامی پیشگام و محور جبهه حق در برابر جبهه باطل است و باید قدرتمند باشد.

وی ادامه داد: دفاع مشروع و کارآمد ویژگی هایی دارد یعنی دفاع و امکانات نظامی یک وسیله است و از قدرت برای امنیت دادن به انسان ها و جامعه انسانی استفاده می شود، باید دفاع را وسیله رفع تهدید کنیم؛ بر مبنای فتوای رهبر معظم انقلاب از سلاح هسته ای هرگز استفاده نمی کنیم و تنها از سلاح های متعارف برای دفاع از انقلاب استفاده می شود.

سردار طلایی نیک با تأکید بر این که قدرت نظام اسلامی باید به اندازه ای باشد که دشمن هراسان شود، ابراز داشت: قدرت دفاعی ما برای بازدارندگی است و اگر قدرت داشتیم جنگی رخ نخواهد داد اما اگر قدرت متناسب را نداشته باشیم زمینه جنگ و تهدید به وجود می آید.

وی عنوان کرد: به فرموده رهبر انقلاب در همان سطح تهدید پاسخ قاطع خواهیم داد، از ویژگی های دفاع مشروع و کارآمد غیر وابسته بودن مسائل نظامی و دفاعی بر خلاف قبل از انقلاب است، امروز 770 محصول نظامی در کشور تولید می شود، قبل از انقلاب کمتر از 10 درصد نیازها در کشور برطرف می شد اما امروز بیش از 85 درصد نیاز نیروهای مسلح در داخل تولید می شود.

معاون پارلمانی وزارت دفاع، ایمان و اعتقاد را از ویژگی های برجسته نیروهای مسلح ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: زیر سایه ایمان و اعتقاد دینی قدرت نیروهای مسلح تقویت می شود، قدرت ایمان از قدرت تسلیحات بالاتر است.

وی خلاقیت و دانش محوری را از دیگر ویژگی های دفاع مشروع و کارآمد عنوان و اضافه کرد: سال هاست که از مهندسی معکوس عبور کرده ایم و امروز  طراحی ها سلاح های مدرن دنیا در داخل انجام شده و تولید می شود؛ بیش 50 قرارداد نظامی با صهیونیست ها و 2000 قرارداد با آمریکا در قبل از انقلاب وجود داشت که کنار گذاشته شد و آمریکایی ها در آستانه انقلاب نصف آن را لغو کردند، هنوز این پرونده در دادگاه لاهه مختومه نشده و در حال پیگیری است تا حقوق ملت استیفا شود.

سردار طلایی نیک با بیان این که یک سوم پول نفت قبل از انقلاب صرف مسائل نظامی می شد، گفت: بعد از انقلاب این وضعیت تغییر کرد، آمریکا 5 درصد جمعیت دنیا را دارد اما 45 درصد بودجه نظامی را مصرف می کند.

وی افزود: امروز جزء 5 کشور قدرت برتر پهپادی جهان هستیم و جزء کشورهای اول دنیا در زمینه موشکی قرار داریم، رتبه 13 قدرت نظامی دنیا از غربی ها را داریم اما با اضافه شدن ایمان و فرهنگ جهاد و شهادت رتبه ما خیلی بالاتر است.

معاون حقوقی وزارت دفاع اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قوی ترین سامانه های پدافندی را به صورت 100 درصد بومی ساخته است، الگوی اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، خود باوری و ولایتمداری در دستور کار نیروهای مسلح قرار دارد و یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت صنعت دفاعی هدایت فرمانده معظم کل قوا است و مردم در این زمینه مشارکت دارند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
محمد قمین
ارسال نظرات