۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۶۱۷۶۴۵

نگاهی به مهمترین خطبه های ائمه جمعه کشور

نگاهی به مهمترین خطبه های ائمه جمعه کشور
ائمه جمعه کشور در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به مسائل مهم اعتقادی و سیاسی کشور، مشکلات اقتصادی کشور را مهمترین دغدغه مردم دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ائمه جمعه کشور در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به مسائل مهم اعتقادی و سیاسی کشور، مشکلات اقتصادی کشور را مهمترین دغدغه مردم دانستند و از مسؤولان خواستند تا برای حل آن هر چه سریع تر اقدام کنند.

گفتنی است ائمه جمعه کشور به موضوعات دیگری اشاره داشتند که آنها را در ادامه با هم می خوانیم.

 

امام جمعه موقت تهران:

مسؤولان با جلوگیری از مفاسد فقرزدایی کنند

آیت الله امامی کاشانی با تأکید بر لزوم فقرزدایی در کشور ابراز کرد: فقر بلای بسیار بدی برای جامعه به شمار می رود، بنابراین دولت باید همه توان خود را برای فقرزدایی به کار گیرد؛ فقرزدایی تنها از طریق مدیریت درست و جلوگیری از مفاسد اقتصادی و احتکارها محقق می شود.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه قم:

دشمن بر هجمه فرهنگی و اعتقادی تمرکز کرده است

آیت الله سعیدی جبهه اصلی فعالیت دشمن را مسائل فرهنگی دانست و ابراز داشت: مسؤولان نظام، هنرمندان و نهادها باید خاکریزها را در جبهه فرهنگی ایجاد کنند چرا دشمن خیره سر اعتقادات و فرهنگ جامعه را هدف گرفته است، بدخواهان انقلاب بدانند که رزمندگان جبهه فرهنگی، بسیجیان و ملت ایران در این عرصه دشمن را زمین گیر می کنند و شکست می دهند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

 

امام جمعه مشهد:

صاحبان ثروت در بخش تولید سرمایه گذاری کنند

آیت الله علم الهدی به راهکار مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن اشاره و بیان داشت: در اقتصاد نیاز به نیروی انسانی، سرمایه و فن آوری داریم که ملت ما اکثریت حوان و نیروی مستعد و پای کار است، از نظر نقدینگی نیز دارای 1800 میلیارد نقدینگی در کشور هستیم همچنین از نظر فن آوری نیز مشکلی نداریم و دشمنان ما به فن آوری جوانان ما در عرصه های دانش بنیان اقرار می کنند بنابراین با این استغنا در نیروی انسانی سرمایه و فن آوری، دشمن در تحریم اقتصادی شکست خورده و ناموفق است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

 

امام جمعه اصفهان:

قوه قضائیه محکم در برابر فساد ایستاده است| موانع تولید برطرف شود

حجت الاسلام میردامادی اقدامات دستگاه قضایی را سازنده و مفید ارزیابی کرد و گفت: قوه قضاییه در برابر مفاسد مستحکم و قوی ایستاده است و باید همه از اقدامات آیت الله رئیسی حمایت کنیم، آیت الله رئیسی از کسی هراس ندارد و مردم باید حمایت خود از دستگاه قضایی و رییس قوه قضاییه را نشان دهند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

 

امام جمعه خوزستان:

۱۶ ویژگی دولت اسلامی در گام دوم انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در رابطه با ویژگی‌های دولت اسلامی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی گفت: التزام عملی به شعار‌های انقلاب و حمایت همه جانبه از نیرو‌های انقلابی نخستین ویژگی دولت انقلابی است، در این باره دولتمردان باید به شعارهایشان عمل و از همه جریان‌های انقلابی حمایت کنند همچنین تهیه برنامه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیگیری اجرای قدرتمندانه دومین ویژگی دولت اسلامی است که در این باره دولتمردان باید بصورت جدی برای تحقق مطالبات رهبرانقلاب تلاش بکنند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

 

امام جمعه ساری: 

حمایت از تولید داخل، عامل قطع وابستگی به فروش نفت است

حجت الاسلام یوسف پور، حمایت از رونق تولید را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: به طور حتم یکی از بهترین راه‌های دور زدن تحریم‌ها و کاهش اثرات آن بر اقتصاد کشور حمایت از تولیدات داخلی است.
 
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...
 
 
امام جمعه کاشان:

دولت در ۲ سال باقیمانده حل مشکلات مردم را اولویت خود قرار دهد
 
آیت الله نمازی گفت: شش از سال از عمر دولت گذشته است و دو سال باقیمانده زمان کمی نیست و باید مسائل مهم کشور اعم از اشتغال جوانان، تولید و کشاورزی را اولویت خود قرار دهد.
 
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...
 
 
امام جمعه موقت شهرکرد:

بزرگداشت فرهنگ اسلامی لازمه ورود به عرصه سیاست است
 
حجت الاسلام فاطمی، بزرگداشت فرهنگ اسلامی را لازمه ورود به عرصه سیاست دانست و گفت: متأسفانه امروزه برخی از سیاست مداران توجهی به بحث پاسداشت ارزش‌های ناب اسلامی ندارند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

 

امام جمعه بیرجند:

برخورد جدی با فسادهای اخلاقی، اجتماعی و مالی در جامعه

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید با کسانی که در جامعه اسلامی به دنبال فسادهای اخلاقی، اجتماعی و مالی هستند برخورد جدی شود و برخورد جدی با مفسدان اقتصادی ادامه داشته باشد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

 

در پایان گفتنی است ائمه جمعه کشور رونق تولید داخلی را یکی از مهمترین اقدامات در برابر تحریم های اقتصادی کشورهای غربی دانستند و گفتند: مسؤولان باید مشکلات پیش روی تولیدکنندگان را برطرف و از آنها حمایت بیشتری کنند./1325/

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات