۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۶۱۷۶۴۹
سخنران حرم مطهر رضوی:

واقعه غدیر برای حقانیت اسلام و تعالی دین بود

واقعه غدیر برای حقانیت اسلام و تعالی دین بود
حجت الاسلام واعظ شهیدی گفت: واقعه غدیر در حقیقت بیمه نامه ای برای حقیقت اسلام و رشد و تعالی دین تا قیامت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام واعظ شهیدی، کارشناس مذهبی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی گفت: غدیر تنها معرفی علی ابن ابی طالب نبود بلکه واقعه غدیر در حقیقت بیمه نامه ای برای حقیقت اسلام و رشد و تعالی دین تا قیامت بود.

وی با بیان این که واقعه غدیر برای تحقق بخشیدن وعده های الهی بود، ابراز کرد: خداوند در قرآن می فرماید:«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی وَدِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ» و با توجه به این آیه الهی این وعده الهی جز با آمدن امامان معصوم و حضرت ولی عصر(عج) محقق نمی شود.

حجت الاسلام واعظ شهیدی افزود: پیامبر(ص) تا زمانی که زنده بودند، اسلام را در شبه جزیره عربستان گسترش دادند و در اواخر عمر خود سران دیگر کشورها را دعوت به دین کردند اما سایه دین بر همه کره زمین نیفتاد و پیامبر(ص) تحقق این وعده الهی را با آمدن حضرت مهدی(عج) بشارت می دهد.

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: پیامبر(ص) خصوصیت حضرت مهدی را در خطبه غدیر بیان می کند و می فرماید:«او همان کسی است که همه ادیان را کنار زده و وعده الهی توسط او محقق می شود، کسی است که با مشرکین عالم مقابله و انتقام مظلومین عالم به ویزه سید الشهدا(ع) را  می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بارها وعده نجات بخشی حضرت مهدی(عج) از سوی ائمه مطرح شده است و خط رسالت امامان با پیامبر(ص) یک چیز بوده و امتداد خط رسالت نبی مکرم اسلام است.

حجت الاسلام واعظ شهیدی افزود: خط امامت و وسایط پیامبر(ص) که چکیده همه انبیای  گذشته است در وجود علی(ع) بوده و بعد نسل به نسل منتقل شده است تا به حضرت ولی عصر(عج) می رسد.

وی با بیان این که  ائمه اطهار از ابتدای تولد از ویژگی ها و صفات امامت برخوردار هستند، ادامه داد: ما در قبال همه امامان مسؤول بوده و حق پیمان شکنی و خلف وعده نداریم، باید با ایمان و معرفت در غدیر حضور داشته باشیم و با زنده کردن این روز،  آن را درک کنیم ./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات