۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۱۷۸۱۲
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

منبرها کاربردی و رفع‌کننده مشکلات جامعه باشد

منبرها کاربردی و رفع‌کننده مشکلات جامعه باشد
عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی گفت: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف مبلغان دینی، مطالعه، بیان مطالب قوی همراه با سند و منبع قوی و بدون تکرار است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ رفیعی در سلسله نشست‌های راویان مکتب حسینی(ع) که دفتر تبلیغات حوزه‌های علمیه در قم برگزار کرد، گفت: در آستانه ماه محرم قرار داریم. هر سالی حلولی دارد و حلول محرم با غم و اندوه آغاز می‌شود و با تعالی و رشد و آگاهی به پایان می‌رسد.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی بیان کرد: با محرم می‌شود خیلی از نقصان و ضعف‌های اعتقادی و دینی را اصلاح کرد. امروز یکی از مهم‌ترین وظایف مبلغان دینی، مطالعه، بیان مطالب قوی همراه با سند و منبع قوی و بدون تکرار است.

وی اظهار داشت: در منبر موضوع، محتوا، شیوه القا و مخاطب‌شناسی مهم است. هر مبلغی لازم است به این موارد توجه داشته باشد تا بتواند منبر خوبی ارائه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ رفیعی گفت: موضوع اولی که می‌توان در محرم به آن پرداخت، پیام خطبه‌های امام حسین(ع) در روز عاشوراست.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی بیان کرد: موضوع دوم، غضب‌هایی است که در روز عاشورا مطرح شده است. این هم می‌تواند موضوع شایان توجهی باشد و پیام‌های درستی به مردم داد.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد منبری کاربردی نباشد و مشکلی از دردهای جامعه را حل نکند، هیچ ارزش ندارد.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعات، ارائه خطبه‌های امام حسین(ع) در روز عاشوراست؛ پیام‌های خوبی می‌توان از این خطبه استخراج و ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ رفیعی گفت: موضوع دیگر، فرهنگ  و شاخصه‌های فائزین درباره عاشوراست و در قرآن هم مطرح شده است.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی بیان کرد: موضوع دیگر، عوامل رشد، رکود و انحطاط است و مردم سه دسته‌اند: در حال رشد یا رکود و پسرفت و انحطاط. این موضوع بسیار قشنگی است و برای همه مردم مفید خواهد بود.

وی بیان کرد: موضوعات نباید تکراری و خسته‌کننده و باید نو و به‌روز باشد تا مخاطب و مردم جذب منبر شوند.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی اظهار داشت: محرم، موسم تغییر و تحول است. کسی در امر دین و ترویج مبانی آن موفق است که بتواند این مسئله را ایجاد کند و موجب رشد و تغییر و تحول شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ رفیعی گفت: یکی از هنرهای سخنران باید ایجاد ارتباط با مخاطب باشد. باید این مسئله را بداند چگونه می‌تواند بین منبر و مردم ارتباط برقرار کند./998/د102/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات