۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۶۱۷۸۷۰
نقوی حسینی:

حادثه پادگان بیشه کلا در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

حادثه پادگان بیشه کلا در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد حادثه بیشه کلا در نشست امروز کمیسیون و با حضور مسؤولان دستگاه های ذیربط، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون ابتدا امیر سرتیپ محمدحسن نامی توضیحاتی پیرامون حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز را ارائه کرد.

وی افزود: در این جلسه شرایط موقعیت و رژیم تنگه هرمز تشریح شده و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در ادامه این جلسه آقای حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون گفت که پس از رای گیری پیرامون پذیرش اعضای جدید کمیسیون امنیت ملی و با توجه به بررسی هیأت رییسه مجلس مبنی بر اکثریت نسبی بودن انتخاب عضو، آقای حضرت پور عضو جدید کمیسیون خواهد بود.

نقوی حسینی با اشاره به دیگر جزئیات نشست یادشده خاطرنشان کرد: در این جلسه لایحه الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا اعاده شده از شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در این بررسی که با حضور عضو حقوقدان شورای نگهبان صورت گرفت، ابهام شورا مبنی بر اینکه آیا کنوانسیون‌های مورد استناد در مواد مختلف برای جمهوری اسلامی الزام‌آور است یا خیر مورد بحث قرار گرفت و نهایتاً با اصلاحیه یکی از بند‌ها ابهام رفع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه سخنانش به دیگر جزئیات نشست مذکور اشاره و عنوان کرد که در ادامه جلسه موضوع حادثه بیشه کلا با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار گرفت. /۸۵۶/د102/ق

ارسال نظرات