۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۱۷۹۶۰
امام جمعه تبریز تاکید کرد؛

فرهنگ عاشورا با هیأت عزاداری خیابانی اشاعه و تعمیق یافته است

فرهنگ عاشورا با هیأت عزاداری خیابانی اشاعه و تعمیق یافته است
امام جمعه تبریز گفت: ترسیم چشم اندازها و راهبردها، مراسم های مذهبی خصوصاً عزاداری های حسینی را جهت میدهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با یادآوری اهداف تشکیل این ستاد مشارکت، همگرایی و همبستگی هیأت حسینی و نهادهای متولی مسائل فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تقویت بنیان های فکری، ارزشی و اعتقادی بوجود آمده در نظام اسلامی باید در این ستاد مورد توجه قرار گیرد که ایام محرم فرصت مناسب در این راستا است.

امام جمعه تبریز افزایش جذابیت و معرفت افزایی را از دیگر اهداف این ستاد عنوان کرد و گفت: ترسیم چشم اندازها و راهبردها، مراسم های مذهبی خصوصاً عزاداری های حسینی را جهت میدهد.

وی توجه جدی به توسعه اندیشه و نظرات امام راحل و رهبر معظم انقلاب پیرامون مناسب های مذهبی را متذکر شد و ادامه داد: برای اینکه فرهنگ عاشورایی در عزاداری های حسینی بیش از پیش تبیین شود، باید علاوه بر بهره گیری از نوآوری ها و خلاقیت ها، نظرات صاحبان فکر و اندیشه در راستای تعمیق آموزه ها و جامعیت بخشیدن به حرکت های مذهبی به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان بصیرت افزایی در شئون فرهنگی و مذهبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای مبارزه با توطئه های دشمنان و خنثی کردن آنها در مناسبت های مذهبی خصوصاً ایام محرم باید محتوای برنامه ها و مراسم در جهت بصیرت افزایی باشد.

امام جمعه تبریز در ادامه شکوه و ماندگاری آموزه های فرهنگ عاشورا و قیام سید و سالار شهیدان در عظمت عزاداری های خیابانی دانست و از آنها خواست ساعات عزاداری را به نحوی تنظیم و برنامه ریزی کنند که مزاحمتی برای آسایش مردم نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مسجد محور بودن عزاداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: عزاداران حسینی شروع و پایان مراسم های خود را به مساجد محلات مختلف متمرکز کنند.البته مدیران ادارات کل اوقاف و تبلیغات اسلامی هم زمینه را برای بهره برداری هیئت ها از مساجد در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان فراهم سازند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به استفتائات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نحوه و شکل عزاداری های ایام محرم را تشریح کرد.

در این جلسه اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی از جمله ادارات کل تبلیغات و هماهنگی شورای اسلامی، صداوسیما، فرهنگ و ارشاداسلامی، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی، شورای هیأت مذهبی استان از برنامه های خود در ایام محرم گزارش دادند و به بیان نکته نظرات خود پیرامون هرچه باشکوه برگزار شدن مراسم های ایام محرم پرداختند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات