۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۶۱۸۰۰۶

آیین اختتامیه جشنواره مردمی کرامت در قم برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره مردمی کرامت در قم برگزار شد
مراسم اختتامیه جشنواره مردمی کرامت با حضور آیت الله سعیدی در تالار شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه جشنواره مردمی کرامت عصر امروز در تالار شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام ارزانی مشاور وزیر ارشاد و جمعی از مسؤولان استانی در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله سعیدی در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از زحمات فراوان خادمان سفیران کریمه و با تبریک عید سعید غدیر خم ادامه داد: یکی از برکات انقلاب اسلامی احیای ایام غدیریه است، بنابراین ما باید این ایام را به صورت ویژه پاس بداریم.

وی بیان کرد: مردم ولایتمدار ایران با هدایت های داهیانه امامین انقلاب و به برکت خون شهدا بعد از هزار و 400 سال نه تنها فرهنگ اهل بیت(ع) را فراموش نکردند، بلکه همه مبانی ائمه معصومین(ع) را زنده و احیا کرده و گرامی داشتند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ابراز کرد: مسأله سفیران کریمه یکی از مظاهر زینت بخشی به فرهنگ اهل بیت(ع) است و باید توجه بیشتری به آن صورت گرفته و تقویت شود.

همچنین حجت الاسلام ارزانی نیز در این آیین با اشاره به ظرفیت اعتاب مقدسه در زمینه نشر معارف اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: همه افراد با هر نوع سلیقه و رفتاری در عتبه های مقدسه حضور می یابند و ما می توانیم با استفاده از این ظرفیت آنها را با معارف اهل بیت(ع) بیشتر آشنا کنیم.

مشاور وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه امروز باید به ظرفیت عظیم اعتاب مقدسه توجه کنیم، تأکید کرد: باید دانست که این ظرفیت محدود به داخل کشور نمی شود، بلکه با استفاده از آن می توان در سطوح بین المللی نیز به نشر معارف اهل بیت(ع) پرداخت و افراد را به دین اسلام جذب کرد.

وی افزود: امروز خدمت به اهل بیت(ع) بزرگترین توفیقی است که نصیب سفیران کریمه شده و باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشند.

حجت الاسلام احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از سومین جشنواره مردمی کرامت پرداخت و گفت: ایجاد هماهنگی و همکاری میان حرم مطهر حضرت معصومه(س) و کانون های فرهنگی هنری مساجد سبب شد تا سومین جشنواره مردمی کرامت مردمی تر از سال های گذشته برگزار شود.

وی ادامه داد: هر چه استکبار جهانی تلاش می کند تا با ترویج فساد جمهوری اسلامی را نابود کند، جوانان ما با استعانت از فرهنگ اهل بیت(ع) در برابر آن ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام احمدی تأکید کرد: جشنواره مردمی کرامت یکی از جلوه های ایستادگی مردم کشور در برابر تلاش های استکبار جهانی برای نابودی نظام اسلامی است.

وی به مسأله «خادمین سفیران کریمه» اشاره و بیان کرد: سفیران کریمه با پرچم حرم مطهر حضرت معصومه(س) در میان مردم در شهرها و استان های کشور حضور یافته و معارف نورانی حضرت معصومه(س) را ترویج می کنند.

گفتنی است، در پایان از خادمان سفیران کریمه تجلیل و به هر کدام از آن ها هدایایی نیز اهدا شد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات