۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۱۸۰۳۰
حجت الاسلام وافی:

منبر و هیأت باید حس مسؤولیت مردم را تقویت کند

منبر و هیأت باید حس مسؤولیت مردم را تقویت کند
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که منابر و محافل حسینی موجب ایجاد حس مسؤولیت پذیری در بین مردم می‌شود، گفت: اگر مجلس روضه ای این گونه نباشد به عقیده ما کامل نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تبلیغی محرم با شرکت نهادهای مختلف تبلیغی در حوزه با شعار «یاوران مردم» در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی وافی مدیر مؤسسه دینی خانه خورشید در این همایش با بیان این که باید نسبت به جریان تاریخ عاشورا و موضوع مقتل خوانی از سوی مبلغان جدیت نشان داده شود، گفت: برای این کار کتاب قتیل العبره که با نگاه جدید نگاشته شده را تهیه و برای منابر استفاده کنید، همین طور قصه های کربلا حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد و خصائص الحسنیه که ترجمه آن به فارسی منتشر شده نیز برای جذابیت منابر شما کمک می کند.

وی عنوان کرد: نکته دیگر آن است که وقتی صحبت از عاشورا می‌شود اصل ماجرا تأسف و حسرت است و این عاطفه و احساسی که گفته می‌شود گاهی اوقات موجب ایجاد شبهه در بین جوانان می شود، در حالی که چنین عاطفه ای هرگز مخالف با عقل نیست.

مدیر مؤسسه دینی خانه خورشید با بیان این که عاطفه مجالس امام حسین(ع) جریان متفاوتی با دیگر عواطف دارد، تصریح کرد: یکی از نویسندگان برجسته می فرمود: عاطفه و احساس در وجود انسان هست که عقل می خواهد آن را مهار کند و عجیب است که عاطفه و احساس در مجلس امام حسین(ع) و بروز پیدا می‌کند عقل را مهار، زندگی ها را تنظیم و برنامه ها و فکرها را شکل می دهد.

وی افزود: جریان کربلا دو بعد دارد، یک بعد آن حماسی و عرفانی است و بعد دیگر آن عاطفی است تا برسد به این که گاهی گریه های ما گریه های خوف است که نکند ما نیز همچون گذشتگان باشیم که ولی خدا را رها کنیم، گاهی نیز اشک شوق است و گاهی مصیبت تنزل یافته است همچون فردی که یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده است.

حجت الاسلام وافی بیان داشت: در دایره ولی خدا قرار گرفتن با این حسرت و آه و اشک انسان به حرکت وا می دارد و اشک در روضه امام حسین(ع) موجب ایجاد نشاط می شودبه همین جهت اگر هیأت و مجلسی موجب ایجاد حس مسؤولیت اجتماعی نشود مجلس و محفل کامل نیست به همین جهت شما دیدید که در حوادث اخیر طلاب و متدینان و هیأتی ها چگونه از مردم دستگیری کردند.

وی در بخش دیگری  ازسخنان خود با اشاره به این که برای وجود مبارک حضرت رقیه خیلی از اوقات القای شبهه می‌شود، گفت: این افراد به تعبیر رهبر معظم انقلاب خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند، در حالی که امام حسین(ع) در روز عاشورا دو مرتبه نام دختر بزرگوار خود را به اسم آوردند هرچند ما نسبت به برگزاری یک همایش بزرگ علمی از سوی حوزه و دانشگاه برای بررسی این گونه شخصیت های روز عاشورا استقبال می کنیم./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات