۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۱۸۲۵۶

راه‌اندازی قافله علم و اخلاق از سوی الازهر مصر

راه‌اندازی قافله علم و اخلاق از سوی الازهر مصر
با هدف آگاهی‌بخشی به جوانان و تاکید بر وظیفه اجتماعی، الازهر مصر از راه‌اندازی قافله علم و اخلاق به مدت یک‌هفته خبر داد.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر در راستای توصیه‌های احمد طیب شیخ الازهر، با هدف ارتباط بیشتر با مردم و آگاهی‌بخشی به جوانان از راه‌اندازی قافله علم و اخلاق با حضور شخصیت‌های برجسته دینی خبر داد.

نظیر محمد عیّاد دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر دیدار با مردم، شهروندان، گروه‌ها و جریان‌های مختلف و برگزاری نشست‌ها در مراکز وابسته به جوانان مانند باشگاه‌های ورزشی، دانشگاه‌ها، مساجد را از برنامه‌های مهم این قافله عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش جوانان در ساختن آینده جهان اسلام بر ضرورت افزایش سطح آگاهی علمی، فرهنگی و اخلاقی جوانان تاکید کرده و افزود: باید با اعتماد به جوانان و بانوان از آنها در پیشرفت، رشد و توسعه جوامع بهره‌مند شد.

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر خاطر نشان کرد: افراد جامعه در سطح خانواده، محله، روستا، شهر و کشور، در برابر آینده خود و دیگران وظیفه اجتماعی ـ دینی برعهده دارند و باید عضو مفیدی برای جامعه باشند.

این مقام ارشد الازهر در پایان تصریح کرد: قافله علم و اخلاق، با هماهنگی نهادهای مختلف حکومتی مانند آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان و سازمان‌های اجتماعی مردم‌نهاد، به مدت یک هفته در شهرها و روستاهای مختلف به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

محمد رایجی
ارسال نظرات