۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۱۸۲۶۸
با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جاری برگزار شد

چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جاری برگزار شد
چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جاری با حضور نماینده، ولی فقیه در استان به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جاری، شامگاه چهارشنبه ۶ شهریورماه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده، ولی فقیه در استان به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، پیگیری مصوبات جلسه قبل از سوی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در دستور کار قرار گرفت که برخی از دستگاه‌ها به رسالت خود در این زمینه عمل نکردند؛ همچنین اخبار فرهنگی استان برای حاضرین قرائت شد.

در ادامه نیز گزارش اقدامات انجام شده پیرامون سند راهبردی امور قرآنی استان از سوی مهدی پرتویی، عضو شورای توسعه امور قرآنی استان بیان و نسبت به عملیاتی نشدن این سند در استان گلایه کرد.

همچنین در ادامه از سوی مدیرکل ثبت احوال استان در مورد وضعیت زاد و ولد، مرگ و میر، میزان ازدواج و طلاق و در یک کلام تقسیم بندی‌های جمعیت استان گزارش کاملی ارائه شد.

حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز در ادامه به تشریح آسیب شناسی محرم خصوصا در بحث هیأت‌های عزاداری استان پرداخت.

پس از بررسی دستورات جلسه، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده، ولی فقیه در استان در مورد امور قرآنی استان، ضرورت توجه به بحث جمعیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین در مورد باید‌ها و نباید‌های محرم نکاتی را بیان کردند.

در ادامه نشست نیز مقرر شد سند راهبردی امور قرآنی استان وارد مرحله اجرا و عملیاتی شود و قرارگاه مرکزی آن در سازمان تبلیغات استان تشکیل گردد.

همچنین در پایان احکام مسؤولیتی افراد در شورای فرهنگ عمومی استان که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد صادر شده بود، با حضور نماینده، ولی فقیه در استان تقدیم آن‌ها شد. /۹۴۵۷//210/خ
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات