۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۱۸۲۶۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

اصلاح افکار عمومی نقش مهمی در افزایش جمعیت خواهد داشت

اصلاح افکار عمومی نقش مهمی در افزایش جمعیت خواهد داشت
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مشکل اصلی در بحث جمعیت این است که هنوز به یک باور عمومی تبدیل نشده است، گفت: بحث جمعیت نیازمند یک اراده ملی و همگانی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه ۶ شهریورماه، در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید نشست‌های شورای توسعه قرآنی که زیرمجموعه‌ای از شورای فرهنگ عمومی است، با جدیت پیگیری و برگزار شود، گفت: مهمترین خروجی این نشست‌ها تدوین سند راهبردی امور قرآنی استان بود که یک سند راهبردی و در نوع خود بی سابقه است.

وی با بیان اینکه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی و شورای فرهنگ عمومی باید مکمل هم باشند، خاطرنشان کرد: باید سند راهبردی امور قرآنی استان عملیاتی شود که در این راستا تشکیل یک کمیته مرکزی برای پیگیری امور از مهمترین اولویت‌ها است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه به هر میزانی در مورد قرآن کار شود، ضرورت دارد، ابراز کرد: باید بکوشیم مردم را سر سفره امور قرآنی بنشانیم و این مهمترین رسالت امروز متولیان امور فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به بحث افزایش جمعیت اشاره کرد و افزود: جمعیت به مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی بر می‌گردد که باید نسبت به آن دغدغه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه رفع مشکلات اقتصادی نقش مهمی در افزایش جمعیت خواهد داشت، اظهار کرد: به یقین افزایش جمعیت یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی است که دشمن برای به انحراف کشاندن آن برنامه ریزی کرده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مشکل اصلی در بحث جمعیت این است که هنوز به یک باور عمومی تبدیل نشده است، گفت: متأسفانه هنوز همان نگاه گذشته نسبت به بحث جمعیت در جامعه وجود دارد به گونه‌ای که بر افکار عمومی حاکم شده است؛ بنابراین باید این نگاه را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث جمعیت نیازمند یک اراده ملی و همگانی هستیم، تصریح کرد: باید همه دست به دست هم دهیم و نگذاریم دشمن اقتدارمان را زیر سؤال ببرد. /۹۴۵۷//210/خ
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات