۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۱۸۳۳۰
آیت‌الله حسینی همدانی:

روحانیت از مخاطبان خاص بیانیه گام دوم انقلاب است

روحانیت از مخاطبان خاص بیانیه گام دوم انقلاب است
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: مخاطب خاص بیانیه «گام دوم» روحانیت است و در توصیه دوم از توصیه‌های هفت‌گانه این مورد متوجه ما است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، افتتاحیه سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان البرز با سخنرانی حضرت ‌آیت‌الله حسینی همدانی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه طلبگی و اشتغال به دروس دینی فرصتی است که خداوند متعال به ما داده و باید قدردان آن باشیم، تصریح کرد: بهترین شغل‌ها، شغلی است که کلام خداوند را برای مردم بیان کند.

وی بابیان اینکه سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها در دین مبین اسلام است، تأکید کرد: بدون شناخت معارف اسلامی و احکام دینی سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها محقق نمی‌شود.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه معارف اسلامی خودبه‌خود در اختیار انسان‌ها قرار نمی‌گیرد، عنوان کرد: باید کسانی باشند تا آیات و روایات الهی را یاد بگیرد و به دیگران بشناسند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه طلاب علاوه بر مسائل فردی، باید به مسئولت اجتماعی خود نیز بپردازند، گفت: اسلام علاوه بر مسائل فردی برای تمام موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امثال‌ذلک طرح و برنامه دارد.

وی بابیان اینکه آیات بسیاری از قرآن کریم به خانواده و دشمن‌شناسی اختصاص دارد، یادآور شد: متأسفانه در موضوعات بسیاری چون اخلاقیات و اجتماعیات به‌صورت اجتهادی کار نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه پرداختن صرف به مسائل فردی اسلام، گرایش سکولاریستی است، گفت: اسلام باید در تمام زمینه‌های اقتصادی، حقوقی، سیاسی، روابط بین‌الملل و… ورود داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امروز جوامع بشری تشنه راه صریح زندگی است، گفت: امروز عالم آمادگی پذیرش دین حق را دارد.

وی با اشاره به رواج مارکسیست در اواخر قرن نوزدهم، گفت: عده‌ای مارکسیست را دنبال می‌کردند که به سعادت برسند اما در آخر با نتیجه‌ای عکس روبه‌رو شدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به معرفی تفکر لیبرال غربی به‌عنوان راه سعادت، گفت: عده‌ای لیبرال را عالی‌ترین دستاورد فکر بشری می‌دانستند و سعی کردند کشور را به آن سمت ببرند که موفق نشدند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر دفاع از فرهنگ اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بیان داشت: روحانیت باید بصیر باشد و مردم را راهنمایی کند لذا باید امانت‌داری کنیم و اجازه آفت را ندهیم.

وی بابیان اینکه امام (ره) نشان داد که اسلام فقط مسائل فردی نیست، یادآور شد: امام خمینی (ره) پایه‌گذار این تفکر بود لذا ما باید این خط را دنبال و آن را حفظ کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت فرهنگ، اظهار داشت: فرهنگ به معنای حفظ ارزش‌های اسلامی و باور دینی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، گفت: مخاطب خاص بیانیه «گام دوم» روحانیت است و در توصیه دوم از توصیه‌های هفت‌گانه این مورد متوجه ما است.

وی تحقق «معنویت و اخلاق» از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم» را شأن روحانیت دانست و گفت: روحانیت باید مروج این مهم در جامعه باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با این پیشنهاد که حوزه‌های علمیه استان درس اخلاق عمومی برگزار کنند، گفت: حوزه‌های علمیه البرز برای ارتباط بیشتر حوزه با مردم و در جهت عملیاتی کردن توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم» درس اخلاق عمومی با حضور طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: در راستای بیانیه «گام دوم» امسال را سال «ترویج معنویت و اخلاق» و «تربیت جوانِ مؤمن انقلابی» به تأسی از رهبر معظم انقلاب که هرسال نام‌گذاری می‌کنند نام‌گذاری می‌کنم.

و در پایان تأکید کرد: امیدوارم مسیر آینده و چشم‌انداز سال آینده‌مان ترویج معنویت و اخلاق باشد که باید برای آن برنامه‌ریزی بلندمدت کرد.

گفتنی است در این مراسم که جمع کثیری از طلاب، برگزیدگان جشنواره‌ها، اساتید و مدیران مدارس علمیه حضور یافته بودند از طلاب فعال در عرصه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تجلیل به عمل آمد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات