۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۱۸۳۷۲
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

روحانیت، مقاومت را تبدیل به مطالبه مردمی کند

روحانیت، مقاومت را تبدیل به مطالبه مردمی کند
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفتمان مقاومت را تنها راه حل مشکلات کشور و مردم دانست و گفت: پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی شاهد آرامش در بازار ارز بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه، جماعات، اساتید و مبلغان حوزه علمیه اصفهان به مناسبت روز جهانی مسجد و گرامیداشت علامه مجلسی، با بیان اینکه عاشور طلوعی است بی غروب و آنچه در محرم سال 61 رخ داد تمام جهان و تاریخ را در بر گرفت، گفت: زمانی از امام خمینی پیرامون سند روایت کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا سؤال شد، ایشان در پاسخ گفت به معنای این روایت توجه کنید. یعنی ما باید همه جا حسینی کار کنیم و تا پای جان دست از احیای دین نکشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه باید عاشورا را زنده نگه داریم تا دین خدا زنده بماند، افزود: عاشورا رخدادی نیست که در سال 61 به وقوع پیوسته باشد و ماهم تنها به خاطره آن بپردازیم، بلکه امام حسینی‌ها باید برای احیای دین همواره در تلاش باشند و عاشورا را زنده نگهدارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ما طلاب و مبلغان انتظار می‌رود که علاوه بر ذکر مصائب امام حسین(ع) و عزاداری برای ایشان و یارانشان به مردم حسینی بودن و آموزش با حسین بودن بدهیم، این کار برای تقویت جبهه امام حسین(ع) است و باعث حفظ دین خدا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به ضرورت معرفی شاخصه‌ها و ویژگی‌های جبهه امام حسین(ع) تصریح کرد: مبلغان باید شاخصه‌های جبهه مخالف امام حسین(ع) را هم به خوبی برای مردم بیان کنند تا مشخص شود امروز چه کسانی در چه جبهه‌ای هستند.

جبهه مخالف امام حسین(ع) غرق در دنیا هستند

وی در ادامه خطارنشان کرد: امام حسین(ع) جبهه مخالف خود را غرق در دنیاپرستی و جبهه خود را غرق در عبودیت و بندگی خداوند و تکلیف گرا معرفی می‌کند، این شاخصه‌ها باید برای هر شخصی که ادعای حسینی بودن دارد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و هرکسی باید ببیند واقعا حسینی است یا صرفا در حد ادعا کردن حسینی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تکلیف گرایی در برابر مصلحت گرایی را از ویژگی‌های مهم جبهه امام حسین(ع) معرفی کرد و گفت: از ویژگی‌های جبهه امام حسین(ع) این بود که از جان خود می‌گذشتند اما حاضر نمی‌شدند دست از دین خدا بردارند، امروز هم باید ببینیم چه کسانی تا این حد در راه دین حاضر به جانفشانی هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روحانیت را سخنگوی دین پس از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) دانست و اظهار کرد: روحانیت باید از اهل بیت(ع) یاد گرفته باشد که در مسیر دفاع از دین تقیه جایز نیست، روحانیت سنگرنشین و سخنگوی دین در عصر غیبت است. وقتی دین خدا در خطر باشد باید از جان خود بگذریم و دین را با تمام توان زنده نگهداریم.

وی ادامه داد: لباسی که بر تن روحانیون است و پرچم امام حسین(ع) که برافراشته شده باید سنگری باشد برای حفظ دین، اینکه باید عاشورا را زنده نگه داریم به منظور زنده نگه داشتن دین است و باید تا همیشه عاشورا را زنده نگهداریم تا دین خدا محفوظ بماند.

 بستر سازی ظهور از وظایف روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی آماده کردن جامعه برای ظهور را از وظایف مهم روحانیت برشمرد و عنوان کرد: انقلاب اسلامی بعثت را زنده کرد و در حقیقت انقلاب اسلامی بعثتی برای دین بود، امروز شاهد هستیم انقلاب اسلامی در دنیا عرض اندام می‌کند و این نشان دهنده قدرت اسلام است، امروز استکبار صراحتا می‌گوید مشکلی جز اسلام ندارد.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی تجلی بخش غدیر بود، غدیر به معنای تحقق ولایت است و ولایت تجلی ربوبیت دینی است، تحقق این ربوبیت دینی به معنای این است که تنها خداوند می‌تواند برای جامعه و مردم تعیین تکلیف کند و به همین دلیل است که هر شخصی در برابر ولایت و امامت قرار بگیرد در حقیقت در مقابل خدا قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه ولایت فقیه ولایت یک شخص نیست بلکه ولایت خداوند است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تحقق ولایت فقیه به معنای واقعی غدیر را در زمین پیاده کرد، چرا که پیش از انقلاب اسلامی اعتقاد ما به غدیر جامه عمل نپوشیده بود و در جامعه تلاشی برای تحقق غدیر صورت نگرفته بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر مأموریت انقلاب اسلامی مبنی بر زمینه سازی ظهور، گفت: ظهور امام زمان(عج) زمانی محقق خواهد شد که جامعه جهانی از حاکمیت‌های غیر دینی تبری جسته و در برابر حاکمیت‌های غیر دینی قرار بگیرند. تجلی بخشیدن به غدیر و عاشورا زمینه ساز ظهور است و به همین دلیل مبلغان باید در ماه محرم عظمت انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنند تا همگان بدانند این انقلاب اسلامی است که غدیر و عاشورا را متجلی کرده است.

دشمن به دنبال تفرقه در جهان اسلام است

وی تربیت انسان‌های حسینی شجاع و مقاوم در برابر فشارهای دشمنان را وظیفه مبلغان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم حوزه‌های علمیه تربیت و کادرسازی مدیران شایسته و کارآمد برای نظام اسلامی است، روحانیت باید در میدان حضور داشته باشد و مردم را دعوت کند تا به آنها بپیوندند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی دین شناسی را از ویژگی‌های لازم و ضروری برای روحانیت عنوان کرد و گفت: این که روحانیون دین شناس باشند وظیفه حوزه‌های علمیه است، روحانی دین شناس می تواند با استفاده از روایات و قرآن کریم رساله عملیه ارائه دهد، ضمن اینکه روحانیت باید نسبت به جامعه و نیازهای جامعه بصیرت داشته باشد تا بتواند نسبت به حفظ و حراست دین اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام هستند و این توطئه‌ خطرناکی است، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند ذائقه فرهنگی جوامع را تغییر دهد، این دقیقا کاری است که صدر اسلام یهودیان پس از ناکامی در مبارزه با اسلام انجام دادند و فتنه مسلمان علیه مسلمان را کلید زدند.

وی در ادامه افزود: دشمن پس از ترویج و تقویت گروه‌های تکفیری در میان اهل سنت، تشیع لندنی را پدید آورد تا این دو گروه با یکدیگر درگیر شده و باعث نابودی اسلام و مسلمین شوند، دشمنان تلاش می‌کنند تا نوعی دینداری در جامعه رواج پیدا کند که برگرفته از دینداری ابوموسی اشعری باشد، به همین دلیل است که حوزه‌های علمیه وظیفه دارند دینداری حقیقی، یعنی دینداری بر مبنای مقاومت و بصیرت را ترویج کنند.

آمریکا پس از اطمینان از شکست، از حمله به کشور منصرف شد

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به فشارهای وارد شده به کشور به دلیل کوتاه آمدن برخی مسؤولان از گفتمان مقاومت، اظهار کرد: چند ماهی است که مسؤولان پذیرفته‌اند که تنها گفتمان مقاومت برای کشور و نظام مقدس اسلامی کارآمد و کارساز است، پیش از این دچار افسردگی سیاسی شده بودیم و دشمنان با بیان اینکه ایران جرأت عمل کردن به ادعاهایش را ندارد همواره در حال توطئه بود و این مسأله باعث وارد آمدن فشارهای گسترده به مردم می‌شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مسؤولان گرایش به گفتمان مقاومت پیدا کردند و همین مقدار گرایش باعث پیروزی‌های مختلفی در کشور شد، امروز شاهد هستیم به برکت مقاومت و بصیرت مردم و مسؤولان دشمن از خلیج فارس فرار کرده است و می‌گوید ما برای مقابله با ایران به خلیج فارس نمی‌آییم.

وی با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ابتدا ترامپ علیه کشور ما موضع گیری کرد و وعده پاسخ قاطع می‌داد، حتی اطلاع داریم که برنامه‌ای برای حمله تدارک دیده بود اما پس از بررسی‌هایی که انجام داده بودند مطمئن شدند که شکستی سخت خواهند خورد و به همین دلیل از مواضع خود عقب نشینی کردند.

روحانیت، مقاومت را تبدیل به مطالبه مردمی کند

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفتمان مقاومت را تنها راه حل مشکلات کشور و مردم عنوان کرد و گفت: پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی شاهد آرامش در بازار ارز بودیم، گفتمان مقاومت برای کشور و مردم آرامشبخش است و تنها از طریق مقاومت می‌توانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: روحانیت باید گفتمان مقاومت را تبدیل به مقاومت مردمی کند، مردم باید از مسؤولان مقاومت و ایستادگی را مطالبه کنند، امروز جبهه مقاومت در اوج اقتدار است و شاهد هستیم که در عرصه‌های مختلف مقاومت گره گشای مشکلات کشور است./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات