۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۱۸۳۷۵
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا:

جوهره اصلی بسیج سازندگی وجود گروه‌های جهادی است

جوهره اصلی بسیج سازندگی وجود گروه‌های جهادی است
اسکندری گفت: در سیل آق‌قلا صدها جوان فداکار علی‌رغم فعالیت مستمر بازهم شبانه روز به هموطنان خود کمک می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، سرهنگ دوم پاسدار محمد اسکندری، اظهار داشت: هفدهم اردیبهشت 79 سازمان بسیج سازندگی با تدبیر مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت عظیم جوانان در حوزه محرومیت زدایی و استفاده بهینه از تفکر جهادی نسل جوان تاسیس شد.

وی افزود: از سالی که رده‌های مختلف بسیج سازندگی ایجاد شده‌اند شاهد منشأ خیر و برکات بودیم و به اذعان مردم به ویژه اهالی مناطق محروم، نیروهای بسیج سازندگی همیارِ نیازمندان شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه روح و جوهره اصلی سازمان بسیج سازندگی وجود گروه‌های جهادی و بالاتر از آن جاری بودن تفکر جهادی در ذهن نیروهای پرانرژی و جوان است، تصریح کرد: این سخنان حالت شعاری ندارد و وقتی با گروه‌های جهادی همراه می‌شویم به‌عینه این تفکر را لمس می‌کنیم.

وی به حضور جوانان آذربایجانی در مناطق سیل‌زده اشاره و یادآور شد: در آق‌قلا صدها جوان فداکار دیدیم که خستگی نمی‌شناختند و علی‌رغم فعالیت مستمر بازهم شبانه روز به هموطنان خود کمک می کردند.

اسکندری با تاکید بر لزوم انعکاس فعالیت‌های بدون چشم‌داشت نیروهای جهادی، تصریح کرد: باید این روحیه را در جامعه ترویج دهیم، امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب بر رواج چنین اقداماتی به ویژه به دست جوانان تاکید کرده‌اند.

وی بیان داشت: نحوه فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده و روحیه ایثار آنان حال و هوای جبهه را برایمان تداعی می‌ساخت و ما رویش‌های انقلاب را در آنجا می‌دیدیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا نیاز امروز کشور را روحیه‌ی جهادی خواند و متذکر شد: اگر در تمامی دستگاه‌های اجرایی تفکر جهادی حاکم می‌شد شاهد بسیاری از مشکلات امروز نبودیم چراکه روحیه جهادی بن‌بست نمی‌شناسد و دیوارها را می‌شکند.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس نیز روحیه جهادی ما را در برابر دشمنان پیروز کرد، در جبهه انقلاب اسلامی اولویت رزمندگان شد و آنان منیت‌ها را کنار گذاشتند.

اسکندری با اشاره به سفر خود به روستای «شیب‌ده» واقع در بخش نظرکهریز شهرستان هشترود، خاطرنشان ساخت: در این روستا 11 محصل در اوج محرومیت در کانکسی نه‌چندان مناسب تحصیل می‌کردند و معلم فداکارشان هنگام تشریح وضعیت دانش‌آموزان از بغض نمی‌توانست شرح حال‌شان را توصیف کند.

وی افزود: این دانش‌آموزان در محرومیت عجیبی قرار داشتند و بسیج سازندگی وعده داد ظرف مدت 2 ماه مدرسه آنان را احداث نماید و این کار را نیز خواهد کرد؛ فعالیت در مناطق محروم و کاهش آلام نیازمندان لذت فراوانی دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان‌ شرقی با انتقاد از عدم فعالیت برخی دستگاه‌های اجرایی در حوزه سازندگی، اذعان کرد: متاسفانه برخی مسئولین بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی وارد چنین مناطقی نشده‌اند و محرومیت‌هایی در برخی نقاط به‌وجود آمده است که حتی در مخیله‌ی آدمی نمی‌گنجد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گروه‌های جهادی را ستون و خیمه بسیج سازندگی خواند و گفت: تمام حرکات ما بر مبنای وجود این نیروهای تازه‌نفس شکل می‌گیرد؛ تا بدین لحظه 450 گروه جهادی شناسنامه‌دار را سازماندهی کرده‌ایم و بنا داریم در کل مساجد و محلات 2 هزار گروه جهادی سازماندهی نماییم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه می‌خواهیم مشکلات مردم را به دست اهالی همان محل با بسترسازی گروه‌های جهادی مرتفع سازیم، ابراز داشت: در این طرح گروه‌‌های جهادی پیش قراول می‌شوند و مردم نیز میدان‌داری می‌کنند؛ مدلی که بناست امروز مشکلات کشور را حل کند مشارکت عموم مردم در رفع معضلات است.

وی عنوان کرد: سعی داریم در محلات مسجدمحور حرکت کنیم تا مساجد فقط محل ترحیم نباشد بلکه کانون حل مشکلات شود و آن اتفاق زمانی رخ می‌دهتد که گروه جهادی به معنای واقعی فعال شوند.

اسکندری از شروع بزرگ‌ترین طرح عمرانی عام‌المنفعه زودبازده در سال جدید خبر داد و اظهار داشت: اجرای 2 هزار و 250 پروژه را بر عهده‌ گرفته‌ایم و 50 برنامه دفاعی داریم که تنها یکی از آن‌ها همان پروژه‌های محرومیت‌زدایی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه سال 98، سال تکیه و استفاده از ظرفیت عظیم جوانان خواهد بود، از ادامه طرح‌هایی همچون حمایت از کشاورزان، ارائه خدمات‌ درمانی و... خبر داد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات