۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۶۱۸۳۸۷
آیت الله خاتمی:

استکبار ستیزی در مجالس عزاداری فرهنگ سازی شود|راهبرد ما حمایت از نظام باشد

استکبار ستیزی در مجالس عزاداری فرهنگ سازی شود|راهبرد ما حمایت از نظام باشد
امام جمعه موقت تهران گفت: نهضت امام حسین (ع) نهضت استکبار ستیزی است و فرهنگ استکبار ستیزی در مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید ابلاغ شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در همایش بزرگ حوزویان و مبلغان و ائمه جماعات شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل که در حسینیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار شد، گفت: خطبا از ظرفیت و فرصت طلایی ماه محرم بیشترین بهره برداری را برای تبلیغ موضوعات مهم داشته باشند.

وی افزود: در گذشته خطابه تنها به منبر محدود بود، اما امروز دو حوزه رسانه‌های شنیداری و دیداری و خطابه در عرصه فضای مجازی است که بر حوزه‌های خطابه منبر افزوده شده است و اگر مهمتر نباشند به اندازه خطابه منبر است.

آیت الله خاتمی گفت: متأسفانه در جامعه اینگونه تصور می‌شود که خطابه دهان گرمی است و هرکس توان گرم کردن مجلس را داشته باشد خطیب است در حالیکه خطابه یک فن است و نیاز به آموزش فنون خطابه دارد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به جایگاه متفاوت خطابه و مداحی اشاره کرد و افزود: مداحی رقیب خطابه نیست و این دو برادر یکدیگر هستند و هم خطابه و هم مداحی و ذکر فضائل اهل بیت (ع) مخاطبان زیاد و خاص خودش را دارد.

وی با بیان اینکه یک بخش از خطابه صورت است و یک بخش محتوا است، گفت: خطابه برای دو ماه محرم و صفر باید راهبرد داشته باشد و برای رسیدن به این راهبرد نیازمند توجه به چهار راهبرد است.

آیت الله خاتمی از تقویت ایمان و عاطفه مردم به امام حسین (ع) به عنوان راهبرد نخست خطابه نام برد و افزود: سخنان خطیب باید به گونه‌ای باشد که مخاطب تصمیم بیعت با امام حسین (ع) بگیرد و راه خدا را برود و روضه بتواند ارتباط عاطفی مخاطب را با امام حسین (ع) فراهم کند.

وی احیای فرهنگ دین و ابلاغ فرهنگ حسینی را راهبرد دوم مبلغان دانست و ادامه داد: در رابطه با فرهنگ حسینی چهار مطلب، فرهنگ فدا شدن در راه خدا، احیای غیرت دینی و امر به معروف و نهی از منکر و مطرح شدن گسترده معروف‌ها و منکر‌های افتصادی، گرانفروشی‌ها و اختلاس‌ها در دستور کار مبلغان باشد.

امام جمعه موقت تهران تن به ذلت دادن در برابر دشمن را منکر سیاسی و بدحجابی‌ها و بی حجابی‌ها را منکر فرهنگی اخلاقی دانست و در اقلیت قرار گرفتن چادر را برای کشور خطرناک دانست و گفت: ترویج چادر مشکی باید از راهبرد‌های ما باشد.

آیت الله خاتمی استکبار ستیزی و معرفی یزیدیان عصر حاضر را راهبرد سوم خواند و افزود: بهترین مکان برای معرفی یزیدیان عصرحاضر منبر‌های مجالس عزاداری امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: در مجلس امام حسین (ع) باید سیمای جنایتکارانه ترامپ به عنوان یزید عصر حاضر معرفی شود چرا که نهضت امام حسین (ع) نهضت استکبار ستیزی است و فرهنگ استکبار ستیزی در مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید ابلاغ شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری از پیوند بیشتر مردم با نظام اسلامی به عنوان سومین راهبرد نام برد و ابراز داشت: امروز تنها نظام اسلامی ایران است که به عنوان تابلو و راهنمای اردوگاه عاشورای امام حسین (ع) مطرح است.

به گفته وی نظام و حکومت آل سعود به سمت شیب کامل سکولار در حال پیشروی است و الگوی آل سعود این است که مکه و مدینه و حجاز را به مرکز فساد شبیه آنچه در کشور‌های اروپایی است تبدیل کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در راس نظام اسلامی ایران یک مجتهد، عارف و زاهد شب زنده دار شجاع و مبارز قبل و بعد از انقلاب است که امروز علم و پرچم اسلام ناب محمدی به دست ایشان است و با عزت کشور را اداره و از پیچ‌های سخت عبور می‌دهد.

آیت الله خاتمی تقویت نظام، حامی ناصح مسؤولان و بیان نقاط قوت و ضعف آنها، دعوت به حضور مردم درصحنه از جمله در انتخابات و رای به نمایندگان انقلابی و سخت کوش و شیفته خدمت و همچنین تقویت ولایت را ازمهمترین مؤلفه‌های تقویت نظام معرفی کرد و افزود: انقلاب اگر به چهل سالگی خودش رسید به دلیل پشتیبانی ولایت فقیه از انقلاب اسلامی است./۱۳۰۷/پ202/ب1
تعداد بازدید : 6

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات