۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۱۸۴۸۹
امام جمعه کرج:

اقدامات اخیر دستگاه قضا به نفع نظام و دولت است

اقدامات اخیر دستگاه قضا به نفع نظام و دولت است
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امت حزب‌الله و دلسوزان نظام و انقلاب از دستگاه قضائی می‌خواهند که تردید نکنند و از حاشیه‌ها نترسند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هشتم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به دهم شهریورماه آغاز سال ۱۴۴۱ هجری قمری، بیان داشت: در زمان جاهلیت چون جنگ در این ماه حرام بود نام این ماه را محرم گذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) در مصیبت جدشان امام حسین (ع)، اظهار داشت: حضرت درباره‌ی محرم و روز عاشورا و مصیبت جان‌گداز امام حسین (ع) در سخنانی فرمودند «به‌راستی‌که ماه محرم ماهی است که مردم زمان جاهلیت درگذشته به خاطر حرمت آن ماه، ستم و جنگ را در آن حرام می‌دانستند ولی این امت نه حرمت ماه را نگه داشتند و نه حرمت پیامبر را که فرزندان او را کشته وزنانش را اسیر کرده و اموالش را به غارت بردند.»

روشنگری و تحریک احساسات در تمام برنامه‌های محرم لحاظ شود

امام‌جمعه کرج ماه محرم را از جهات مختلف پراهمیت دانست و گفت: محرم ماهی است که عواطف و احساسات مردم را برای حضور و مقابله با دشمنان به جهت حفظ کیان دین و اسلام به هیجان می‌اندازد لذا در همه برنامه‌های محرم باید دو عنصر «روشنگری» و «تحریک احساسات» باهم لحاظ شود و اگر یک‌بعدی باشد ضرر دارد و آن نتیجه‌ای که باید گرفته شود، نخواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: انقلاب اسلامی به برکت قیام امام حسین (ع) توانست اسلام ناب محمدی را احیا کند و تعالیم و احکام ناب الهی مثل جهاد، مبارزه با دشمنان و مستکبرین، استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی، حفظ تمامیت ارزی و امثال‌ذلک را در متن زندگی مردم قرار دهد.

محرم ماه شکست ابرقدرت‌ها است

وی بابیان اینکه استعمارگران و سلطه جویان مثل آمریکا، انگلیس و اسرائیل نتوانستند این مهم را تحمل کنند، ادامه داد: دشمنان بودجه‌های کلان تخصیص دادند که جلوی این مسیر گرفته شود تا موج اسلام‌گرایی که معارضه‌ی با هستی و حاکمیت آن‌ها دارد و در کشورهای منطقه همه را گرفته خاموش کنند اما به فضل پروردگار نتوانستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: امروزه سازمان‌های جاسوسی کشورهای استکباری شروع به نفوذ در مراسم و محافل عزاداری کردند تا فرهنگ محرم، عاشورا، جهاد و شهادت را از مردم بگیرند که یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین راهشان «نشر خرافات و بدعت‌ها» در این مراسم پرقدرت و کارساز بود.

آیت‌الله حسینی همدانی بدعت‌ها و خرافات را مهلک‌ترین سم برای عزاداری‌ها برشمرد و عنوان داشت: امیرالمؤمنین (سلام‌الله‌علیه) فرمودند «هیچ بدعتی نهاده نشد مگر آنکه سنتی ترک شد پس از بدعت‌ها بپرهیزید و راه روشن را در پیش گیرید چراکه چیزی مانند بدعت‌ها دین را ویران نکرده است.»

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: رسول خدا (ص) می‌فرمایند «وقتی‌ بدعت‌ها در میان امنت پدیدار شد بر عالم است که علم خود را آشکار کند پس هر کس چنین نکند لعنت خدا بر او باد.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با اشاره به حدیثی حضرت علی (ع) که می‌فرمایند «بدعت‌گذاران کسانی هستند که بافرمان خدا و کتاب او و پیامبرش مخالفت می‌کنند و بر اساس رأی و گرایش‌های خود عمل می‌کنند، هرچند شمارشان بسیار باشد» تأکید کرد: این بیان امیرالمؤمنین (ع) نشان می‌دهد که بعضی وقت‌ها دایره بدعت‌گذاران جمعیت زیادی خواهند بود ولی باید با آن‌ها مبارزه کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مسیر عزاداری‌ها در بعضی بخش‌ها منحرف‌شده است، گفت: هر چیزی که از عظمت کربلا و اهل آن، حرمت و آزادی کربلا و اهل آن، از استقلال و عزت کربلا و اهل آن کم کند، خلاف مسیر کربلا و اهل‌بیت عصمت و طهارت است؛ امام حسین (علیه‌السلام) به اهل‌بیت خود فرمودند «در این سفر کاری کنید که عظمت و حیثیت شما محفوظ باشد» بعد ما کاری کنیم که کل آن عظمت زیر سؤال رود.

وی با تأکید بر اینکه خوب است به سبک زندگی امام حسین (ع) که با مسائل جاری و مبتلابه جامعه منطبق است پرداخته شود، خاطرنشان ساخت: بحث امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از مباحث مهم است که «حکومت اسلامی» از مصادیق معروف در عصر حاضر و «تضعیف و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی» از مصادیق منکر است.

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه عده‌ای مناسک سازی می‌کنند، اظهار داشت: برخی در شب تاسوعا و عاشورا اعتکاف می‌گیرند درحالی‌که در این زمان باید در خیابان حضور پیدا کرد و به عزاداری پرداخت؛ اینکه یک عده را درجایی آن‌هم نه مسجد به اسم اعتکاف جمع کنیم خلاف و مناسک سازی است.

آیت‌الله حسینی همدانی عَلَم را نیز خلاف دانست و با طرح پرسشی گفت: مجسمه‌های روی عَلَم به چه معناست؟ تیغه‌های آن به چه معناست؟ علمی که گفته‌شده منظور پرچم است.

وی بابیان اینکه امام حسین تمام هدف قیام خود را امربه‌معروف و نهی از منکر می‌داند، بیان داشت: بحث عفاف و حجاب و غیرت در کربلا غوغاست و زینب کبری (س) و خاندان امام حسین (علیه‌السلام) الگوی حجاب و عفاف هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز افزود: اهل‌بیت امام و همراهانشان در عین مشارکت در حماسه عظیم کربلا و ادای رسالت بزرگ و حساسی که ازنظر اجتماعی بر عهده داشتند، متانت و عفاف را هم مراعات کردند و اسوه شدند.

مذاکره با دولت فعلی امریکا سم مضاعف است

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بررسی پیام‌های عاشورا برای عرصه‌های مختلف جامعه امروز ما درس‌آموز است، یادآور شد: گذشته از آموزه‌های اخلاقی و عرفانی فراوان از مواسات، ایثار، آزادگی، صبر، توکل، رضا و تسلیم بگیرید تا مسائل اجتماعی و سیاسی مثل عمل به تکلیف، استکبارستیزی، تن به ذلت ندادن، عزت مدار بودن که به درد دولت‌مردان و سیاسیون می‌خورد که دست در دست امام حسین (علیه‌السلام) بگذارند که سفینه نجات است و انقلابی عمل داشته باشند، دل به دشمن نبندند و بیشتر از این برای کشور هزینه نسازند و مردم را مأیوس نکنند.

وی ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکره با آمریکا، گفت: رهبری فرمودند مذاکره تعطیل و مذاکره با دولت فعلی آمریکا را سم مضاعف خواندند. چرا برخلاف حرکت می‌کنید؟ خوب است که می‌بینید هنوز کلامتان منعقد نشده جوابتان را با گستاخی و بی‌ادبی می‌دهند و به مردم هم توهین می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز افزود: رئیس‌جمهور فرانسه و آمریکا و بعضی از مقامات آمریکایی توهین کردند و ایران را بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم دانستند. ادعا می‌کنند که با مذاکره می‌خواهند مردم را نرمال کنند یعنی یک‌مشت آدم آنرمال میگویند با مذاکره می‌خواهیم مردم را نرمال کنیم.

برخی آقایان در سخنرانی‌های خود به دشمن جهت می‌دهند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه آمریکا شرط مذاکره را دست برداشتن از فعالیت‌های انقلابی بیان کرده، گفت: بعضی وقت‌ها هم دیده می‌شود آقایان در صحبت‌ها و حرف‌ها و مصاحبه‌ها و اظهارنظرهایشان به دشمن جهت می‌دهند و طوری القاء می‌کنند که عملکرد آن‌ها اثر خودش را نسبت به ایران کرده و به‌جای اینکه از موضع قدرت سخن بگویند منفعلانه حرف می‌زنند

وی با تأکید بر اینکه باید گام‌های جدی بعدی در مسائل جاری مثل برجام برداشته شود، اذعان داشت: وقت‌کشی به‌هیچ‌وجه صلاح نیست. وقتی می‌بینیم غرب و اروپا به چه کنم چه کنم افتاده در رابطه با ایران باید مقتدرانه‌تر عمل کرد و توهین آمریکا هم جوابش همین است که می‌دهید. مرگ بر آمریکا.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با طرح این پرسش که چرا اجازه می‌دهید به ملت رشید ایران این‌گونه اهانت شود؟ گفت: نسبت به دشمن خوف نداشته باشید؛ کربلا دانشگاه است ای‌کاش در این دانشگاه درس‌خوانده و فارغ‌التحصیل شده بودید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به دوازدهم شهریورماه روز مبارزه با استعمار انگلیس و سالروز شهادت رییسعلی دلواری، بیان داشت: دوازدهم شهریور سال گشت شهادت رئیسعلی دلواری است که در این مکتب رشد کرد و فارغ‌التحصیل شد در تاریخ حماسه‌ها و مبارزه‌اش با استعمار را ملاحظه کرده‌اید. روز شهادتش شد روز ملی مبارزه با استعمار چراکه تمام شراشر وجودی او را امام حسین (علیه‌السلام) گرفته بود.

وی در ادامه تصریح کرد: کسی که در مکتب امام حسین بزرگ‌شده باشد تلاش می‌کند اسلام سربلند و عزیز شود و احکام نورانی آن به اجرا درآید ولو در این راه به شهادت برسد. یک فارغ‌التحصیل دانشگاه کربلا شهید حججی است که دیدید چه عزتی برای خودش و کشور به وجود آورد. آن‌وقت آقایان بااین‌همه تأکیدات اسلام و حسین (ع) و نظام باز عزت سوزی می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با اشاره به هشتم شهریورماه روز مبارزه با تروریسم و سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰ هجری شمسی، عنوان کرد: ای‌کاش روش و منش شهید رجائی و شهید باهنر برای دولت‌ها واقعاً الگو بود، حرفش را می‌زنند و می‌زدند اما عمل کمتر دیده شد.

آیت‌الله حسینی همدانی صداقت، سخت‌کوشی، ساده زیستی، پرکاری، دغدغه مندی نسبت به مستضعفین، فرار از اشرافی گری، وارد میدان شدن و عمل کردن، دلسوز مردم بودن و هرگز برای فرار کم‌کاری خود را به گردن دیگران نیانداختن را ویژگی‌ها بارز شهیدان رجایی و باهنر برشمرد و گفت: شهید رجایی هرگز نگفت اختیاراتم کم است و یا اختیار در دست دیگری است؛ گاهی حرف‌هایی زده می‌شود که در شأن نیست. کدام دستگاه از دولت حمایت نمی‌کند بگوئید تا مردم هم بدانند و تکلیفشان را با آن دستگاه روشن کنند. همه دستگاه‌ها از دولت حمایت می‌کنند.

شش سال برای شفافیت اداری و مبارزه با فساد چه کردید؟

وی بابیان اینکه امام حسین (علیه‌السلام) با فساد مبارزه کرد، گفت: همه باید در این مسیر حرکت کنیم امروز حرکتی که شروع‌شده به فضل پروردگار را زیر سؤال نبریم به‌جای حاشیه‌سازی کمک کنیم اتفاقاً این حرکت به نفع نظام و دولت است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور که گفته بود «یکی از وظایف بزرگ دولت مبارزه با فساد و رانت در کشور است و باید مدیران و دولت از طریق شفافیت، سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک جلوی فساد در کشور را بگیرند، با بگیروببند فساد از بین نخواهد رفت. با دادگاه و دستگاه قضایی، فساد از بین نمی‌رود بلکه دستگاه قضایی آخرین مرحله است» با طرح چند پرسش بیان داشت: این حرف خوبی است و در این زمینه مطالبی فرمودند؛ اما بحث اینجاست که چه وقت باید این کار بشود؟ شما چکار کردید برای این نظارت؟ مدت طولانی گذشته است و این شفافیت و عملکرد روشن دیده نشد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: مسئله حقوق‌های نجومی که مورد تأکید رهبری بود حل نشد. آیا با نظارت به خاطر حراست از بیت‌المال به نجومی بگیر گفته می‌شود سرمایه نظام؟ موارد فراوان است لذا مسئله نظارت به‌دقت انجام‌نشده است والا تخلفات از بین می‌رفت و یا کم می‌شد. پس به فرموده خود شما امروز دستگاه قضائی به‌موقع وارد عمل شده است. شما که لرزیدن دل مدیران را می‌بینید و برنمی‌تابید، چطور تکانه‌های شدید اقتصادی در زندگی توده‌های مردم را توجه نمی‌کنید و برای آنان اقدام عاجل ندارید؟

وی خاطرنشان ساخت: مگر دستگاه قضا کسی غیر از متخلف و یا متهم به تخلف را گرفته؟ قطعاً شواهدی بوده که بررسی می‌کنند اگر بود نگه می‌دارند اگر نبود آزاد می‌کنند. باید گرفت بررسی کرد این‌که ناراحتی ندارد. تخلفی نداشت رها می‌شود. امت حزب‌الله و دلسوزان نظام و انقلاب از دستگاه قضائی می‌خواهند که تردید نکنید و از حاشیه‌ها نترسید تا خدا و حمایت مردم را به همراه دارید باصلابت تمام و محکم دستِ مفسدان اقتصادی، ویژه خواران، رانت‌خواران، ژن‌های خوب و خائنان به بیت‌المال را کوتاه و قطع کنید.

ضرورت ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی در ایام محرم

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه ماه محرم در پیش است، افزود: مراقب طهارت چشم‌ها باشید، باعاطفه با آرمان‌های امام حسین (ع) آشنا شوید، محرم ماه شکست ابرقدرت‌ها است تا می‌توانید پرچم سیاه و قرمز بلند کنید، پرچم‌های عاشورا را علامت نزدیکی روز انتقام مظلوم از ظالم بدانید.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با اشاره به وضعیت ایستگاه‌های صلواتی استان در ایام ماه محرم، بیان داشت: ما باید از امام حسین (ع) غیر از شور و هیجان و آه، فرهنگش را یاد بگیریم و گاهی با مشغول کردن ما به کارهای بی‌ثمر و بی‌ریشه اصل موضوع را خراب می‌کنند و اثر اصلی را هم از بین می‌برند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه خیمه امام حسین (ع) که زده می‌شود باید فکر، فرهنگ، اندیشه و سبک زندگی امام حسین (ع) ترویج شود، گفت: این ایستگاه‌های صلواتی باید دکه‌های فرهنگی مرکز توزیع محصولات فرهنگی باشند لذا باید جانمائی کرد و درجاهای مهم و اثر گزار برپا شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید مسئولان ایستگاه‌های صلواتی باید مشخص باشند، اظهار داشت: برپاکنندگان این ایستگاه‌ها باید مشخص باشند که اگر خدای‌نکرده اتفاقی افتاد، کسی پاسخگو باشد لذا در شورای امربه‌معروف و نهی از منکر تصمیم گرفته شد که مسئولین ایستگاه‌ها باید بروند و مجوز لازم را بگیرند و به کسی هم که مجوز را نمی‌گیرد اجازه برپایی ندهند.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز اضافه کرد: معضلات و مفاسدی که خود این کار دارد بااین‌همه فرهنگی که به‌اندازه وسع امروز تعدادی از آن را برای شما گفتم در این ایستگاه صلواتی غیر از مزاحمت و راه‌بندان برای دیگران و بعضی از مسائل که خدای‌نکرده پیش می‌آید چه چیزی به مخاطب اضافه می‌شود؟

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: این ایستگاه‌ها مثل جلوی درب هیئات که می‌خواهند پذیرایی کنند و الا امام حسین برای حرکت است، ایستگاه نمی‌خواهد. ایستگاه یعنی محل ایستادن. امام حسین برای حرکت است باید حرکت درست کرد. این هم یکی از چیزهایی است که در شهرها اول یکی دو تا درست شد بعد الآن می‌بینید که مساجد تعطیل می‌شود، هیئت‌ها، تکایا و حسینیه‌ها تعطیل می‌شود، دل‌خوش می‌کنند به یک ایستگاه و میگویند خوب وظیفه‌مان را برای امام حسین انجام دادیم.

وی با تأکید بر بازگشت به عزاداری سنتی، افزود: عزاداری سنتی است که انقلاب درست می‌کند. عزاداری سنتی است که جلوی مفسده را می‌گیرد. عزاداری سنتی است که مسئول بی‌عرضه را عرضه دار می‌کند. به عزاداری سنتی بپردازید. اشعاری که در عزاداری سنتی بود روح انسان را جلا می‌داد و به انسان حرکت می‌داد.

لزوم ساماندهی دست‌فروشان در کرج

نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز بابیان اینکه یکی از شگردهای نفوذ فرهنگی تغییر در رفتار و ظاهر است و با اشاره به اهمیت مقابله با کالای قاچاق، اظهار کرد: به مغازه‌دارها اخطار لازم داده می‌شود، اما دست‌فروشان این نوع کالاها را عرضه می‌کنند، معمولاً هم در سطح انبوهی عرضه می‌کنند، این مهم نشان‌دهنده آن است که از اقشار کم‌درآمد نیستند.

آیت‌الله حسینی همدانی بر ساماندهی دست‌فروشان در سطح شهر تأکید کرد و گفت: برخی دست‌فروشان هجمه می‌کنند، بنده از نزدیک برخی خیابان‌ها را دیده‌ام، آن حجم چندمیلیونی جنس برای دست‌فروش نیست.

رئیس شورای زکات استان البرز بابیان اینکه برخی از اجناسی که توسط این دست‌فروشان عرضه می‌شود، همان کالای قاچاقی است که با آن مقابله می‌کنیم، گفت: مانتوهای خلاف عفت نیز در بساط آن‌ها عرضه می‌شود. درصورتی‌که در فروشگاه‌ها جلوی عرضه این اقلام گرفته می‌شود.

آیت‌الله حسینی در بخش دیگری ضمن تأسف از اینکه در این خصوص پلیس و شهرداری متهم می‌شوند، گفت: این دو نهاد کارشان را به‌درستی انجام می‌دهند، ولی باز این‌ها با قلدری کارشان را انجام می‌دهند.

معیشت مردم باید موردتوجه باشد

وی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو و بابیان اینکه «اقتصاد» و «فرهنگ» دو مقوله از مباحث مهم کشور هستند، تأکید کرد: کسانی که قصد کاندیداتوری دارند باید باور داشته باشند در جنگ اقتصادی هستیم و چاره‌ای هم جز سیاست‌های ابلاغی رهبری در اقتصاد مقاومتی نیست و همچنین باید برای جمع شدن ولنگاری فرهنگی که وجود دارد طرح و برنامه داشته باشد و مثل بعضی‌ها نگوید بهشت رفتن به ما مربوط نیست.

امام‌جمعه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ویژگی‌های کاندید اصلح، گفت: رهبری دربیانی فرمودند: «نماینده باید به فکر معیشت و فرهنگ مردم، دنیا و آخرت مردم باشد. پایبند به اقتصاد مقاومتی باشد و برای پیشرفت نگاهش به بیرون مرزها نباشد.»

عباس قاسم پور
ارسال نظرات