۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۶۱۸۶۳۶
مدرس دوره مقتل شناسی کاربردی:

روحانیان و مداحان به تناسب نیاز مخاطب به روضه خوانی بپردازند

روحانیان و مداحان به تناسب نیاز مخاطب به روضه خوانی بپردازند
حجت الاسلام شحیطاط گفت: روحانیان و مداحان به تناسب نیاز مخاطب به روضه خوانی بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سعید شحیطاط، مدرس دوره مقتل شناسی کاربردی، شامگاه گذشته، در جمع خبرنگاران پیرامون اهداف و علل برگزاری نشست مقتل خوانی عنوان داشت: بالا بردن سطح علمی مداحان اهل بیت (ع) و مجالس سید الشهدا با مستندات دقیق یکی از اهداف برگزاری چنین دوره‌هایی است؛ از سوی دیگر مداحان و مبلغان از منابعی استفاده کنند که مورد تأیید بزرگان باشد.

مدرس دوره مقتل شناسی کاربردی بیان داشت: برخی منابع مقتل خوانی به دلیل قدمت روایت و حدیث، اتقان عالم جمع آوری کننده مقتل، روایان هر مقتل و توجه به راستگویی شان باید مورد توجه مداحان و مبلغان قرار بگیرد.

حجت الاسلام شحیطاط با بیان اینکه روحانیان و مداحان به تناسب نیاز مخاطب به روضه خوانی بپردازند، تصریح کرد: در نتیجه آگاهی از ویژگی‌های هر شهید کربلا، با شناخت بیشتری می‌توان پای روضه‌ها نشست و با علم به کمترین آزار رسیده به آنها، افزون بر درد کشیدن از چنین آزارهایی، به معرفت افزایی دست پیدا کنیم.

وی گفت: تحریفات صورت گرفته در اصل واقعه کربلا بسیار اندک است، اما با برگزاری دوره‌های مقتل شناسی به راحتی جلوی تحریف‌ها گرفته خواهد شد.

مدرس دوره مقتل شناسی کاربردی عنوان داشت: دوره مقتل شناسی در سراسر استان برگزار می‌شود./۹۴۵۶/د102/ب1

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات