۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۱۸۷۲۲
استاد حوزه و دانشگاه:

اهل‌بیت زاهدانه زندگی می‌کردند

اهل‌بیت زاهدانه زندگی می‌کردند
حجت الاسلام داستان‌پور با بیان این که بر خلاف تصور معمول ائمه فقیر نبودند، گفت: اهل‌بیت زندگی زاهدانه‌ای داشتند و در عین حال که درآمدهای مختلف داشتند همه را می‌بخشیدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد داستان‌پور در هیأت مجموعه فرهنگی باران اظهار داشت: در این شب‌های دهه اول محرم می‌خواهیم به جایی برسیم که حس رضایتمان از خدا بیشتر شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نگاه‌های متفاوت انسان‌ها نسبت به اهداف افزود: گروهی نمی‌دانند که در زندگی چه می‌خواهند، گروه دیگر می‌دانند اما ظرفیتشان کافی نیست، عده‌ای می‌دانند چه می‌خواهند و ظرفیتش را هم دارند، این گروه آخر کسانی هستند که به آنچه می‌خواهند می‌رسند.

وی ادامه داد: خدا بدش نمی‌آید همه انسان‌ها عالم شوند و یا بهترین عبادت‌کننده‌اش باشند، اما همانطور که ظرفیت یک نوزاد تحصیلات بالا نیست خداوند هم نگاه به ظرفیت انسان‌ها می‌کند.

حجت‌الاسلام داستان‌پور اضافه کرد: گروه چهارم کسانی هستند که چیزی نمی‌خواهند اما آنقدر ظرفیت دارند که خداوند همینطور بی‌منت به آن‌ها اعطا می‌کند؛ این سؤال پیش می آید که چگونه ظرفیت خودمان را بالا ببریم که در جلسات آینده در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

وی با بیان این که بر خلاف تصور معمول ائمه فقیر نبودند، گفت: اهل‌بیت زندگی زاهدانه‌ای داشتند یعنی در عین حال که درآمدهای مختلف به آن‌ها می‌رسید همه را می‌بخشیدند و برای خودشان چیزی نمی‌خواستند.

این سخنران مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد حضرت امیر (ع) گفته می‌شود آنچه ایشان به دست خودشان بخشیدند امروز جمع کنند پول‌دارترین فرد کره زمین هم نمی‌توانست آن را بخرد؛ در مورد سایر ائمه هم داریم که گاهی کل و کاهی نصف همه دارایی‌شان را می‌بخشیدند و باز چند سال بعد این اتفاق تکرار می‌شد./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات