۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۱۸۷۴۷
آیت الله حیدری در گفت وگو با رسا:

برخی می خواهند مدیریت ناموفق خود را در سایه طرح مذاکره پنهان کنند

برخی می خواهند مدیریت ناموفق خود را در سایه طرح مذاکره پنهان کنند
نماینده خبرگان با با بیان این که برجام فایده ای برای کشور نداشت، گفت: برخی مسؤولان می خواهند ناکامی و مدیریت ناموفق خود را در سایه طرح مذاکره پنهان کنند.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه برجام تقریباً هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است، گفت: امروز برای همه روشن شده است که دیگر با برجام و نگاه به غرب نمی توان هیچکدام از مشکلات کشور را حل کرد.

وی به بدعهدی های اروپایی ها و آمریکایی ها اشاره کرد و خروج وقیحانه آمریکا از برجام را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امروز همه می دانند که اروپاییان تنها شعار داده و هیچ اقدام عملی در جهت تحقق وعده هایی که می دهند، ندارند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه امروز جای تعجب است که کسی بگوید از طریق برجام می تواند مشکلات کشور را حل کرد، عنوان داشت: تنها راه برون رفت از مشکلات کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به ظرفیت های داخلی و استفاده از نیروهای انسانی متخصص است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بدعهدی های آمریکا را نتیجه اعتماد نا به جای مسؤولان به غرب دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که در مسأله هایی همچون پیشرفت های علمی و صنعت موشکی ثابت شده است که قدرتمندی نیروهای انسانی ایرانی بسیار بالا است، در همه زمینه ها این ظرفیت وجود دارد و باید از آن استفاده لازم را برد.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان باید ظرفیت های موجود در کشور باید به فعلیت برسانند، گفت: آقایانی که همواره به دنبال سراب کدخدای جهان می رفتند، باید خسارت های گذشته را جبران کرده و حل مشکلات کشور را بیش از این معطل معاهدات غربی نگه ندارند.

آیت الله حیدری با تأکید بر اینکه مسؤولان نباید بیش از این کشور را معطل برجام نگه دارند، نتیجه تکرار راهبرد اشتباه مذاکره و اعتماد به غرب را پشیمانی دانست و تصریح کرد: اگر مسؤولان کشور از همان ابتدا در پی اجرایی سازی راهبرد اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشتند، بوده و به دنبال سراب آمریکا نمی دویدند، بسیاری از مشکلات کنونی مواجه نمی شدیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دیپلماسی مذاکره هیچ پیامد مثبتی برای جامعه در پی نداشت، ابراز کرد: همه می دانیم که برجام هیچ فایده ای برای کشور نداشت، حال چه تضمینی است که با تکرار آن نتیجه ای برای کشور حاصل شود؟

وی یکی از دلایل اصرار عده ای از مسؤولان بر مسأله مذاکره را اینگونه توصیف کرد: برخی از مسؤلان می خواهند ناکامی و مدیریت ناموفق خود را در سایه طرح مسأله مذاکره پنهان کنند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه آمریکا از طریق مذاکره به دنبال خلع سلاح جمهوری اسلامی است، گفت: آمریکا می خواهد صنعت دفاعی و موشکی ایران را از طریق مذاکره تضعیف کند تا راحت بتواند بر آن تسلط پیدا کند؛ آمریکا خوی استکباری دارد و به جز به ذلت افکندن ملت های طرف مذاکره چیزی در سر خود نمی پروراند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات