۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۱۸۹۴۵

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
۳۰ سری جهیزیه برای نوعروسان خوسف، مراسم لبیک یا حسین (ع) و نینوایی شدن شهر‌های خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، 30 سری جهیزیه که با کمک خیران تهیه شده بود در مراسمی با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی توسط مرکز نیکوکاری خوسف به نوعروسان اهدا شد.

خوشحال رئیس مرکز نیکوکاری خوسف، در این مراسم ارزش این جهیزیه ها را چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: هر سری جهیزیه شامل 15 قلم کالای اساسی به ارزش 150 میلیون ریال است که 57 میلیون ریال آن توسط خانواده ها و بقیه با کمک خیران و مرکز نیکوکاری شهرستان تامین شد.

مراسم لبیک یا حسین(ع)

همایش طلایه داران محرم و مراسم لبیک یا حسین (ع) در امامزاده عبدا... کارشک با حضور جمعی از مسئولان و عاشقان ابا عبدا... (ع) برگزارشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در این مراسم، با بیان این که برگزاری شورای فرهنگی نباید فقط مختص به ایام محرم باشد، افزود: لازم است از ظرفیت بانوان هم در این شورا استفاده شود چرا که بانوان در بیشتر مراسم، حضور گسترده تری در مقایسه با آقایان دارند.

حجت الاسلام رضایی، از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اهتمام ویژه داشته باشند.

شهرهای خراسان جنوبی نینوایی شد

هشت روز تا عاشوراست و کاروان، پا به سرزمین نینوا می گذارد. زنان و کودکان در کجاوه و مردان با پای پیاده راه کوفه در پیش دارند و... دوم محرم که می شود دوباره مهیای حرکت با کاروان نینوا می شوند. هر کس به نوبه خود سعی می کند سهمی داشته باشد حتی این که گوشه ای از گهواره حضرت علی اصغر (ع) را در دست بگیرد.

صدای زنگ اشتران که در کوچه های شهر می پیچد و پرچم های کاروان از دور نمایان می شود، برخی همپای حاضران می شوند و برخی هم با اشک و ذکر حسین حسین (ع)، دل را روانه کربلا می کنند. شهر، سیاهپوش عزای حسین (ع) است و کاروان، محمل به محمل در جای جای شهر راه می پیماید و حرکت نمادین کاروان نینوا را به تصویر می کشد.

مسئول کاروان نمادین نینوا هدف از برپایی این کاروان خبر آغاز ماه محرم و  بیان مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش است .

به گفته هادی مساح  امسال 52 پرچم دار، 35 دمام زن، 30 ساربان و محمل دار، 15 سقا، 30 مشعل گردان، 6 سوار کار اسب و 50 عامل اجرایی با حرکت در خیابان های اصلی شهر، برای سرور و سالار شهیدان عزاداری می کنند.

اجرای سند ۲۰۳۰ یعنی تربیت سرباز برای انگلیس

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در برهه‌ای از زمان گفته شد تب اجرای سند ۲۰۳۰ فروکش کرده اما دوباره این سند در گوشه و کنار کشور در حال اجرا بوده و مقام معظم رهبری امسال فرمودند آیا می‌توانید اجرای سند ۲۰۳۰ چیست؟ یعنی تربیت سرباز برای انگلیس.

حجت الاسلام حسین خسروی ‌در همایش طلایه داران و یاوران امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و اهمیت این فریضه و واجب مهم را می‌رساند.

وی گفت: زیربنای تمام واجبات امر به معروف و نهی از منکر است و باید این فریضه را مطالبه کنیم و این یکی از وظایف امت اسلامی است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید از مسئولان مطالبه کرد که در مقابل فرمایشات مقام معظم رهبری چه کردند؛ ایشان موارد زیادی در عرصه‌های مختلف تذکر دادند و همه دولت‌ها باید گزارش دهند چه کاری انجام داده‌اند.

حجت الاسلام خسروی تصریح کرد: چرا باید هر روز تولید پرونده فساد اقتصادی در کشور باشد؟؛ مقام معظم رهبری در برخورد با مفاسد اقتصادی بیانیه هشت بندی را در سال 80 ارائه کردند و برخی باید جواب دهند چه کاری تاکنون در این خصوص شده است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات