۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۱۸۹۹۹
معاون تهذیب حوزه:

عده ای چشم امیدشان به آمریکا است

عده ای چشم امیدشان به آمریکا است
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملکی گفت: برخی تا دیروز از شیطان بزرگ آمریکا منزجر بوده و متأسفانه امروز امید به آمریکا دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در  آیین سوگواری سومین شب ماه محرم، مسجد ابوذر شهرک صادقیه قم با اشاره به داستان‌های عبرت‌آموز قرآنی گفت: قرآن کریم بابیان داستان‌های گذشتگان به دنبال بیان عبرت است.

وی تصریح کرد: قرآن کریم به‌مثابه نور خورشید است، همان‌گونه که نور خورشید از گذشته تاکنون بر روی زمین می‌تابد قرآن نیز بابیان اوصاف و عبرت‌های جاودانه برای عبرت‌آموزی بشر ارسال‌شده است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اظهار داشت: شوروی سابق در طی 70 سال به مراکز دینی به‌ویژه مساجد توهین‌های بسیاری کرد؛ اما هم‌اکنون ما شاهد حضور پرشور جوانان در مساجد کشورهای اسلامی همچون آذربایجان هستیم و این خود نشانه از فطرت الهی انسان‌های است.

وی در ادامه با اشاره به داستان بلعم باعورا خاطرنشان کرد: خدای تعالی بابیان داستان بلعم باعورا به دنبال بیان شخصیت و زندگی فردی خاص نیست بلکه این داستان حکایت‌کننده احوال انسان‌هایی است که از درگاه الهی رانده‌شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملکی اظهار داشت: اگر ما به دنبال ظواهر دنیا برویم به تحقیق دچار داستان بلعم باعورا در زندگی خود خواهیم شد، او به دنبال فرعون و لقمه حرام رفت و شیطان در زندگی او رخنه کرد.

برخی به آمریکا چشم امید دارند

وی در ادامه با انتقاد از کسانی که چشم امید به آمریکا دارند گفت: عده‌ای تا دیروز به دنبال انزجار از شیطان بزرگ یعنی آمریکا بودند اما امروز نگاه شان به دنبال لبخند آمریکا است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه ابراز داشت: عده‌ای در جنگ  تحمیلی به دنبال جهاد و شهادت بودند و برای حفظ حجاب و عفاف قیام کردند اما امروز گرفتار ظواهر دنیوی شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: اگر ما به دنبال ظواهر دنیا باشیم و با افرادی نشست‌وبرخاست کنیم که اهل ایمان نباشند قطعاً از ایمان الهی دور خواهیم شد و از شیطان تبعیت خواهیم کرد. /924/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین عجمی
ارسال نظرات