۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۶۱۹۰۹۳
صدرا:

فقدان الگو سبب شده است تا از ظرفیت‌های کشور استفاده نشود

فقدان الگو سبب شده است تا از ظرفیت‌های کشور استفاده نشود
رییس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تأکید کرد که فقدان الگو سبب شده است تا از ظرفیت های کشور به بهترین نحو استفاده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا صدرا، رییس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در یازدهمین نشست هم اندیشی ارتقا و تکمیل سند الگوی پیشرفت با موضوع «بررسی تدابیر سیاسی اجتماعی سند الگو» که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه واقع در جمکران برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه با تولید علوم کاربردی کارشناس تربیت می کند، گفت: حوزه باید با تولید علوم راهبردی معماران هدایت جامعه را تربیت کند.

وی ادامه داد: ما باید به سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دیدگاه معمارانه داشته باشیم، زیرا این سند در حقیقت باید جامعه را هدایت کند.

صدرا با اشاره به ضرورت فعالیت اساتید فعال حوزوی در عرصه تکمیل کردن سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت افزود: ما باید نسبت به این سند دیدگاه نظام مند و صحیح داشته باشیم، زیرا در غیر این صورت نخواهیم توانست گامی در راستای آن برداریم.

رییس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه نقطه قوت انقلاب اسلامی در هم آمیختن دین و دنیا و مادیت و معنویت بوده است، ابراز کرد: ما هم اکنون در مرحله تبیین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هستیم، از این رو باید آن را به خوبی تبیین کنیم تا بتوانیم آن را به درستی به اجرا در آوریم.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی به خوبی تئوریزه شود، بدون شک با تبیین آن می توان آن را به یک تمدن بزرگ و جهانی تبدیل کرد، گفت: انقلاب اسلامی در دورانی پا در میان نهاد که دو بلوک شرق و غرب جهان را میان خود تقسیم کرده بودند، اما انقلاب این دو قطبی را به هم زد و راه سومی که میان دین و دنیا پیوند ایجاد می کرد را پیش روی بشریت قرار داد.

صدرا تأکید کرد: امروز شواهدی وجود دارد که می توان با استناد به آن گفت بشریت آرام آرام از دولت های بدوی و مدنی به سوی دولت مهدوی اقبال کرده اند؛ انقلاب اسلامی حکومت های موروثی را کنار زده و با طرح مسأله ولایت، پدیده حاکم و محکوم را به امام و مأموم تبدیل کرده است.

رییس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی معادلات دشمنان را به هم زده است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی با دفاع مقدس خود را تثبیت کرد و سپس زیرساخت های مورد نیاز خود را ساخته است؛ ما پس از جنگ در اکثر زمینه ها وابسته بودیم، اما با تکیه بر داخل توانستیم وابستگی خود را قطع کرده و در بسیاری از زمینه ها صادر کننده باشیم؛ یکی از دلایلی که دشمن ما را تحریم کرده، این است که با صادرات خود بازارهایش را مختل کرده ایم.

وی با بیان اینکه دست عنایت امام زمان(عج) بر سر ایران قرار گرفته است، بیان کرد: پس از جنگ تحمیلی بیش از 90 درصد کشور از زیرساخت هایی همچون برق و جاده و آسفالت برخوردار نبودند، اما ما در عین حالیکه تحریم بودیم توانستیم به جایگاه کنونی برسیم.

صدرا با اشاره به اینکه یکی از چالش های جامعه زیگزاگی عمل کردن دولت ها بوده است، گفت: هر دولتی روی کار آمده از صفر شروع کرده و به اعمال دولت های گذشته توجهی نداشته است؛ دولت ها باید به صورت پلکانی رفتار کنند تا این چالش ها حل شود.

رییس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نقشه راه انقلاب اسلامی است، بیان کرد: ما بدون نقشه نمی توانیم ادامه راه را به خوبی طی کنیم، بلکه باید نقشه راه همواره پیش روی مان قرار داشته باشد و طبق آن عمل کنیم تا به پیشرفت دست پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه با احساسات نمی توان مملکت را اداره کرد، بلکه باید قانون و منطق حرف نخست را بزند، بیان کرد: تورم ها و رکودی که پیش آمده بخاطر آن است که مسؤولان مملکت برای ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا با تولید منطقی و قانونی عمل نکرده اند.

صدر با اشاره به اینکه مشکلات موجود در اقتصاد کشور بر اثر فقدان الگو و نقشه راه به وجود آمده است، ابراز داشت: فقدان الگو سبب شده است تا از ظرفیت های کشور به بهترین نحو استفاده نشود؛ امروز نقدینگی باید به سوی تولید هدایت شود؛ هدایت نقدینگی به سوی تولید، اشتغال ایجاد می کند، از این رو با تولید اشتغال می توان مشکلات درآمدی را حل کرد و به تولید رونق داد.

رییس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به انسجام سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تأکید کرد: اگر به ظاهر این سند توجه کنیم نوعی بی نظمی را در آن می بینیم، اما هنگامی که شاکله آن را مورد توجه قرار می دهیم در می یابیم که از یک نظم بسیار خوب برخوردار است، بنابراین دیدگاهمان نسبت به این سند باید عمقی باشد./841/پ202/س

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات