۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۱۹۱۷۴

ضربه مهلک حزب الله به طرح معامله قرن

ضربه مهلک حزب الله به طرح معامله قرن
حزب الله لبنان با پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی، بسیاری از معادلات منطقه را تغییر داد و ضربه مهلکی به طرح معامله قرن وارد ساخت.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، تل‌آویو در سوم شهریورماه دو پهپاد را به ضاحیه جنوبی بیروت فرستاد و همزمان با انجام حمله ای به سوریه دو عضو حزب‌ الله را به شهادت رساند پس از این اقدام، حجت الاسلام سید حسن نصر الله دبیر کل حزب‌ الله لبنان طی سخنانی خبر از پاسخ قطعی به اقدام رژیم صهیونیستی داد.

حزب الله در یکشنبه گذشته (یازده شهریور ماه) به وعده خود عمل کرد و یک خودروی زرهی صهیونیستی را هدف قرار داد و فیلم آن را منتشر کرد.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از این عملیات طی سخنانی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) در مجمتع سید الشهدا (علیه السلام) در ضاحیه جنوبی بیروت، بیان داشت: پاسخ به تجاوزگری اسراییل امری قطعی است و تمام تهدیدها جلوی پاسخ و واکنش مقاومت را نخواهد گرفت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با تأیید این حمله، مدعی شد که یک موشک ضد تانک از سمت لبنان به سمت شمال سرزمین اشغالی شلیک شده است. ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد که چندین موشک ضدتانک به خودروها و پایگاه‌های اسرائیلی برخورد کرده و خساراتی بر جا گذاشته است.

در همین حال، شبکه المنار نیز خبر داد که بالگردهای اسرائیلی زخمی‌های ارتش صهیونیستی را به بیمارستان «سیف» در منطقه «صفد» واقع در منطقه «الجلیل» در شمال سرزمین اشغالی منتقل کرده‌اند. این شبکه همچنین از تغییر مسیر برخی از پروازها در فرودگاه «بن گوریون» تل آویو در پی پاسخ حزب الله خبر داد.

منابع لبنانی نیز به شبکه المیادین گفتند: هنگامی که نیروهای صهیونیستی برای انتقال مجروحین وارد عمل شدند در تیررس نیروهای مقاومت قرار داشتند؛ اما سربازان مقاومت اجازه دادند که زخمی‌های صهیونیست‌ها از خودروی نظامی منهدم شده خارج شده و به عقب منتقل شوند.

در تحولات اخیر میان لبنان و رژیم اشغالگر صهیونیستی چندین نکته نهفته است که حجت الاسلام شیخ عارف ابراهیمی محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم طی یادداشتی تقدیم خوانندگان گرامی می کند.

ضربه مهلک حزب الله به طرح معامله قرن

1. ترس شدید رژیم صهیونیستی از قدرت حزب الله لبنان و وعده های حجت الاسلام سید حسن نصر الله در پاسخ به تجاوزات اسرائیل از واقعیت های غیر قابل انکار تحلیگران منطقه است. نمی شود گفت که تجاوز تل آویو به لبنان و شهادت دو تن از اعضای حزب الله لبنان یک اقدام اتفاقی و برنامه ریزی نشده است، اما به طور یقین هیچ گاه در بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حتی فکر چنین پاسخ قاطعی از سوی حزب الله لبنان را نمی کرد به طوری که تمامی دیدارهای سیاسی خود را لغو کرده و در حال دنبال کردن اوضاع نظامی است. وی رایزنی‌هایی را با فرماندهان دستگاه‌های امنیتی انجام داد و طی سخنانی برای کاهش فشارهای موجود بر خود، گفت: این لبنان است که بها خواهد پرداخت.

ترس نتانیاهو در حدی بود که حتی نشست خود در شهر قدس اشغالی با رییس جمهور هندوراس را که برای افتتاح یک دفتر دیپلماتیک در قدس اشغالی به اسرائیل آمده بود، لغو کرد.

2. ترس سربازان و فرماندهان نظامی از حزب الله به گونه این بود که به گفته شاهدان عینی، سربازان اسرائیلی، 5 کیلومتر از مرزهای خود عقب نشینی کرده اند و طبق فیلم های که منتشر شده است، فرماندهان رژیم صهیونیستی حتی دستور تخلیه یکی از پادگان های مرزی خود را داده اند و این اقدام بزدلانه مسؤولان نظامی اسرائیلی حتی صدای شهرک نشینان صهیونیست را هم در آورده است.

ضربه مهلک حزب الله به طرح معامله قرن

3. «گنبد آهنین(Iron Dome)» یکی از ابزارهای بود که سالیان سال رژیم صهیونیستی از داشتن آن افتخار می کرد و آن را مانعی بزرگ در مسیر موشک های حزب الله لبنان می دانست که اعضای مقاومت با حمله موشکی به مواضع مختلف رژیم صهیونیستی اثبات کردند که این آرامش و بازدارندگی فقط یک خواب خوش برای آنان بوده است و اسرائیلی ها در واقعیت هیچ گونه آرامشی ندارند و به گفته حجت الاسلام سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان، حتی از خانه عنکبوت، سست تر است.

4. رسوای بنیامین نتانیاهو در جریان حمله اخیر حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی یکی دیگر از نکات حایز اهمیت در جریانات اخیر منطقه بود. نتانیاهو خبرنگاران عبری زبان را به پادگان افیفیم برد تا به زعم خود بگوید که پادگان در زمان حمله حزب الله خالی بود و آن ها فریب خورده اند، اما جبهه مقاومت با پخش فیلم لحظه هدف قرار گرفتن نفربر با موشک کورنت بار دیگر ثابت کرد که مقاومت در تله دشمن نیفتاده است و سیلی رسانه ای محکمی به نتانیاهو زد که ادعا می کرد این عملیات به هیچ وجه تلفات نداشته است.

ضربه مهلک حزب الله به طرح معامله قرن

5. پاسخ تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی موجب خرسندی اعضای جبهه مقاومت، مسلمانان و بسیاری از آزادی خواهان جهان شد به طوری که در پیام های مختلف و جداگانه خطاب به لبنان و حزب الله بر حمایت از آنان تاکید کردند و اعلام داشتند که به آنان افتخار می کنند.

به طور نمونه به پیام وزارت خارجه سوریه می تواند اشاره کرد که اعلام داشت: دمشق به عملیات حزب‌الله در هدف قرار دادن خودروی نظامی رژیم صهیونیستی که در پاسخ به تعرض مکرر اسرائیلی‌ها به حاکمیت لبنان صورت گرفته است، افتخار می‌کند و بار دیگر بر حمایت کامل خود از مقاومت ملی لبنان و حق مشروع آن در مقابله با اسرائیل تاکید و اعلام می‌کند که برای حفاظت از حاکمیت لبنان و آزادسازی بقیه اراضی اشغالی آن در کنار ارتش این کشور قرار دارد.

6. رژیم صهیونیستی پس از این اقدام حزب الله، دیگر به این زودی ها جرات حمله به لبنان را نخواهد کرد، زیرا می‌داند که پاسخ مناسب مقاومت را دریافت خواهد کرد. پاسخ حزب الله به اسرائیل نشان می‌دهد که سید حسن نصرالله در وعده خود صادق است و این عملیات مقاومت سیلی محکم به صورت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بود.

7. اتحاد ملت لبنان و به طور کل اعضای جبهه مقاومت در برابر دشمن واحد یعنی رژیم اشغالگر صهیونیستی و همه حامیانش یک مساله بسیار ضروری است که نباید در حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت سستی به خرج دهند زیرا به طور قطع هر گونه عقب نشینی از حمایت از حزب الله به منزله نابودی مقاومت و حتی کشورهای اسلامی است.

8. پاسخ حزب الله به تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی در زمانی رخ داد که این رژیم با پشتوانه آمریکا و همکاری برخی از کشورهای مرتجع عربی درپی اجرای معامله قرن است، که انجام این عملیات ضربه سنگینی بر این طرح شوم و ایجاد رعب و وحشت در دل حامیان اسرائیل بود.

ارسال نظرات