۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۱۹۱۹۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

روضه‌های خانگی در ساختار تربیتی خانواده‌ها بسیار مؤثرند

روضه‌های خانگی در ساختار تربیتی خانواده‌ها بسیار مؤثرند
حجت‌الاسلام نظیری گفت: اصلاح ساختارهای غلط مجالس و احیای هیأت‌های خانوادگی ضروری بوده چراکه روضه‌های خانگی در ساختار تربیتی خانواده‌ها بسیار مؤثرند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اهمیت روضه‌های خانگی در ساختار تربیتی خانواده‌ها،افزود: امروز برخی هیئت‌ها ناخواسته به خانواده‌ها آسیب می‌زنند؛ به این صورت که مرد خانواده مستمراً در هیئت‌ها شرکت کرده و توجهی به خانواده خود ندارد، در این فضا به‌مرور زمان روابط عاطفی بین زوجین و والدین و فرزندان تحت‌الشعاع قرار گرفته و کم‌رنگ می‌شود که رفتن به سمت اجتماعات خانوادگی علاوه بر آثار و برکات فراوان، ارتباطات خانوادگی را نیز احیا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام نظیری با تأکید بر ورود جدی به احیای برنامه‌های حوزه خانواده، عنوان کرد: در این بخش یک قِسم مرتبط با مجالس بانوان و قِسم دیگر مربوط به هیئت‌های آقایان بوده که اندیشه جدی ما در این بخش احیای هیئت‌های خانوادگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به وجود خانواده‌های اصیل در همدان، تصریح کرد: در این خانواده‌ها برای استحکام ارتباطات، بسیاری از مسائل در درون خانواده‌ها حل می‌شود؛ ما نیز در این حوزه جدی هستیم تا این اجتماعات را تقویت کرده و به‌طور هوشمندانه توسعه دهیم.

حجت‌الاسلام نظیری در ادامه افزود: گاهی ارتباطات عاطفی خانواده‌ها مانع بروز بسیاری از مشکلات و معضلات شده و از آسیب‌های بسیاری پیشگیری خواهد کرد؛ متأسفانه ما از جلسات خانگی روضه‌ها که بعضاً به‌صورت چرخشی در خانواده‌ها برگزار می‌شد، غفلت کردیم. مؤلفه‌ای که طبق روایات برای خانواده‌ها بسیار برکت دارد و کمتر کسی به آن توجه کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از ما در جلسات روضه‌های خانگی تربیت و بزرگ شده‌ایم، اظهار کرد: با برگزاری یک جلسه روضه در خانه همه افراد خانواده از مادر و پدر تا فرزندان درگیر می‌شوند و همین امر اثر تربیتی ویژه‌ای دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اذعان کرد: ما اجتماعات بزرگی در جهت اقامه عزا و نشر معارف اهل‌بیت ایجاد کردیم که کارکرد بالایی هم دارد، اما نباید مخل اجتماعات خانگی و مایه حذف آن‌ها شود؛ مخصوصاً چیزی که در مجتمع‌های مسکونی بسیار کم‌رنگ شده و باید در جهت تقویت و احیای آن برنامه‌ریزی کرد.

حجت‌الاسلام نظیری اضافه کرد: اینکه برخی می‌گویند برای برگزاری روضه‌های خانگی در مجتمع‌های مسکونی موانعی وجود دارد را می‌توان با برنامه‌ریزی و ایجاد ساختارهایی برای دور هم جمع شدن افراد حل کرد، نظیر چیزی که در افطاری‌های ساده اتفاق افتاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آسیب‌های ناشی از برگزاری جلسات روضه‌های خانگی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در روضه‌های خانگی برخی به خرافات دامن می‌زنند و معمولاً افراد اهل ورود فکری معرفتی به این کار نیستند که آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند، اما هیچ‌یک از این‌ها نباید منجر به حذف محافل مذکور شود، بلکه باید آن‌ها را اصلاح کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ادامه داد: اقدامی که در این راستا و در دهه محرم آغاز شده، شناسایی برخی از مجالس خانگی زنانه‌ای است که به‌صورت هدفمند، مؤثر و با رویکرد صحیح برگزار می‌شود. گام بعد میزان قرار دادن این جلسات است که مقیاسی شوند تا از این طریق آسیب مجموعه‌های دیگر شناخته شده و ساختارهای غلط اصلاح شوند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات