۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۱۹۳۰۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نهادینه شدن فرهنگ بسیجی مهمترین نیاز امروز کشور است

نهادینه شدن فرهنگ بسیجی مهمترین نیاز امروز کشور است
امام جمعه شهرکرد، نهادینه شدن فرهنگ بسیجی در جامعه را مهمترین نیاز امروز کشور دانست و گفت: تفکر بسیجی از مکتب امام حسین (ع) نشأت می‌گیرد و این تفکر کارگشا است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای عشایری استان چهارمحال و بختیاری که با حضور رییس سازمان بسیج کشور به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به نقش غیرقابل انکار بسیج در شکل گیری نظام اسلامی خاطرنشان کرد: به یقین نقش بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب و ارزش‌های اسلامی در گام دون انقلاب نیز بسیار کاربردی و اساسی است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج ثابت کرده که همیشه پشتیبان انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تقویت بسیج و حرکت در مسیر تفکر بسیج وظیفه ملی و همگانی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بسیج ادامه دهنده راه امام حسین (ع) در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم نام و راه امام حسین (ع) برای همیشه تاریخ زنده و پویا بماند و از مسیر خود خازج نشود که در این بین بسیج نقش اساسی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) برای آن صورت گرفت که دین خداوند متزلزل و گرفتار انحراف نشود، تصریح کرد: امام حسین (ع) از جان خود گذشت تا حق پایمال نشود؛ حرکت در مسیر حق و حقیقت مهمترین رسالت امروز تک تک افراد جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه پیرو مکتب امام حسین (ع) هیچ گاه در مقابل دشمن کوتاه نخواهد آمد، اظهار کرد: دشمن به دنبال نابودی نظام اسلامی است و برای رسیدن به خواسته‌های خود دست به هر اقدامی می‌زند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تضعیف جایگاه ولایت در جامعه اسلامی است، ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا پرچم امامت و ولایت در کشور ما بلند است و تا زمانی که این پرچم برافراشته باشد، پیروز میدان خواهیم بود.

امام جمعه شهرکرد، نهادینه شدن فرهنگ و تفکر بسیجی در جامعه را مهمترین نیاز امروز کشور دانست و افزود: فرهنگ بسیجی از مکتب امام حسین (ع) نشأت می‌گیرد و این تفکر کارگشا است.

در ادامه این یادواره نیز سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به وجود ۱۲ خانواده دو شهیده در بین عشایر این استان، گفت: عشایر این استان ۱۲۳ جانباز و ۴۵۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کردند.

وی با بیان اینکه بختیاری‌ها جزو نخستین کسانی بودند که با امام راحل بیعت کردند، افزود: کنگره سراسری ۱۰ هزار شهید عشایری کشور سال آینده در این استان برگزار می‌شود./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات