۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۱۹۳۲۲
حجت الاسلام عابدی نژاد خبر داد؛

برگزاری 20 دوره تبیین نظریه سیاسی اسلام با حضور طلاب و فضلای حوزه

برگزاری 20 دوره تبیین نظریه سیاسی اسلام با حضور طلاب و فضلای حوزه
قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی از برگزاری بیست دوره آموزشی ویژه اساتید و طلاب حوزه های علمیه با هدف تبیین نظریه سیاسی اسلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دکتر امین رضا عابدی نژاد قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی، با حضور در خبرگزاری رسا از نزدیک در جریان روند فعالیت های این رسانه حوزوی قرار گرفت.

وی در نشستی مشترک با حضور سردبیر و دیگر دبیران خبرگزاری رسا، فعالیت ها و اقدامات این رسانه در پوشش اخبار و انعکاس دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه و روحانیت را محصول تلاش عالمانه و دقیق توصیف کرد.

حجت الاسلام عابدی نژاد در ادامه گزارشی از فعالیت های مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی ارائه کرد.

وی یکی از وظایف مهم مرکز تحقیقات حکومت اسلامی را تولید، تبیین و ترویج نظریه سیاسی اسلامی و ولایت فقیه دانست و از برگزاری بیست دوره آموزشی در تابستان با همین هدف خبر داد.

حجت الاسلام عابدی نژاد یادآورشد: بر اساس تفاهم نامه ای که با مرکز مدیریت حوزه های علمیه صورت گرفته، این دوره ها در سطح کشور و ویژه اساتید سطوح عالی و طلاب در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شده است.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده است را سند و چراغ راه انقلاب اسلامی توصیف کرد.

وی تدوین نقشه راه و شاخص گذاری مناسب برای تحقق بندهای مختلف این بیانیه را مهم ارزیابی و تاکید کرد: ما در وضعیت کنونی در وضعیت پیشا دولت اسلامی هستیم؛ اسناد بالادستی خطوط و جهت گیری های کلان را نشان می دهد و اگر بخواهیم به سمت دولت سازی حرکت کنیم نخستین شرط آن تدوین شاخص های مناسب است.

حجت الاسلام عابدی نژاد شاخص های مطرح شده در برنامه های توسعه را عمدتا برگرفته از مبانی غربی دانست و تاکید کرد که این شاخص ها قطعا هویت انقلابی ما را پوشش نمی دهد و این یکی از بزرگ ترین مشکلات ماست؛ چرا که ماهیت و شاخصه های برنامه های توسعه غربی متناسب با ویژگی های انقلاب اسلامی نیست.

قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی افزود: قطعا اگر شاخص های پیشرفت جامعه اسلامی را تهیه و تدوین نکنیم از اهداف انقلاب اسلامی به تدریج دور می شویم؛ البته در مرکز تحقیقات حکومت اسلامی برنامه ریزی هایی در این راستا صورت پذیرفته که ان شاءالله بزودی برخی از نتایج آن آشکار خواهد شد.

حجت الاسلام دکتر عابدی نژاد فقه حکومتی، مسائل نظام اسلامی، تدوین نظام وار شاخص های پیشرفت قضایی اسلامی و شاخص های پیشرفت نظام فرهنگی را از جمله محورهای تحقیقات جاری مرکز تحقیقات حکومت اسلامی برشمرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات