۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۱۹۴۵۵
آیت الله سعیدی:

غربزدگان نفوذی به مسؤولان آدرس غلط ندهند | بدون ملاحظه با فساد برخورد شود

غربزدگان نفوذی به مسؤولان آدرس غلط ندهند | بدون ملاحظه با فساد برخورد شود
امام جمعه قم اجرای گام سوم کاهش تعهدات را نشانه بی اعتباری اروپا و آمریکا دانست و گفت: صحبت از مذاکره مجدد به هیچ وجه برای مسؤولان و مردم قابل قبول نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: امروز در سراسر ایران و نقاط مختلف جهان همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شد و مادران فرزندان خود را برای انصال به اهل بیت(ع) در این مجالس حاضر کردند.

وی با بیان این که روز تاسوعا و عاشورا در طول تاریخ برای نهضت های ضد ظلم الهام بخش بوده است، افزود: امام خمینی(ره) با استفاده از همین ظرفیت عظیم نهضت اسلامی را پیگیری کردند، امام با فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی انقلاب را آغاز کردند و در سال 1357 تاسوعا و عاشورای حسینی بود که راهپیمایی آن روز را به رفراندومی علیه رژیم پهلوی تبدیل کرد، قیام مردم در روز عاشورا جنس انقلاب و حرکت امام راحل و مردم را نشان داد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که انقلاب اسلامی از جنس حرکت امام حسین(ع) است، اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) با هدف اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و اهداف امام حسین(ع) همچنان با پرجا است و باید به مطالبات حضرت لبیک بگوییم.

وی ادامه داد: لبیک یا حسین(ع) یعنی وقتی دین خدا، ارزش ها و احکام الهی به خطر می افتد امت اسلام پای کار باشد، لبیک به امام حسین(ع) شعار و تعارف نیست، لبیک گوی امام حسین(ع) مانند شهدای 17 شهریور هستند که در خون خود فریاد می زدند خون بر شمشیر پیروز است.

آیت الله سعیدی با بیان این که امروز بسیجیان، رزمندگان اسلام و امت حزب الله با همه وجود به حضرت مهدی(عج) لبیک می گویند و جان خود را فدا می کنند، ابراز داشت: امروز لبیک یا حسین(ع) لبیک به حضرت ولیعصر(عج) است.

وی عنوان کرد: در عصر ما وظیفه شرعی این است که با نائب امام زمان(عج) یعنی امام خامنه ای بیعت کنیم و فریاد لبیک یا مهدی سر بدهیم، امروز لبیک یا خامنه ای تجلی لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا مهدی(عج) است، به همین خاطر لبیک یا خامنه ای یک ندای فراگیر شده و در لبنان سید مقاومت، مظلومان فلسطین، یمن و جبهه مقاومت فریاد لبیک سر می دهند، برای نجات مظلومان از شر مستکبران و زمینه سازی حکومت جهانی حضرت ولیعصر(عج) باید با رهبر معظم انقلاب بیعت کنیم و به رهنمودها و تذکرات ایشان توجه کنیم و جامه عمل بپوشانیم.

امام جمعه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی خاطرنشان کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران گام سوم از کاهش تعهدات هسته ای را اجرا می کند لبیک به ندای رهبری در مواجهه با دشمنان گستاخ و زیاده خواه است.

وی اضافه کرد: از نظر غرب اجرای گام سوم کاهش تعهدات توسط ایران به بی اعتباری بیشتر اروپا و آمریکا منجر می شود، گام سوم عملا برجام را بی معنی تر کرده است و این مسأله در شرایطی صورت می گیرد که سیاست ترامپ عملا در برابر ایران شکست خورده است.

آیت الله سعیدی با بیان این که با پیشرفت ایران در عرصه های دفاعی و نظامی و سقوط پهپاد پیشرفته آمریکایی ترامپ گزینه نظامی ندارد، گفت: تحریم های آمریکا به فروپاشی اقتصاد ایران منحر نشد و این حوادث توانسته جایگاه جمهوری اسلامی ایران به صورت شگفت انگیزی اعتلا ببخشد و بیش از همیشه ثابت شد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا می گذاریم؛ این یک شعار نیست این یک واقعیت محقق شده است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری ولایت فقیه نه تنها به ابر قدرت منطقه بلکه به یک ابر قدرت جهانی تبدیل شده است، چرا که ایران به دنبال قانون خدا و مکتب اهل بیت(ع) است اما دنیای غرب از قانون جنگل تبعیت می کند، در قانون جنگل دشمن تنها به نابودی طرف مقابل فکر می کند و مذاکره با چنین افرادی سم مهلک است و تنها راه نجات و پیروزی تکیه بر امکانات و توان نیروهای داخلی و ایستادگی در برابر مستکبران و زورگویان است.

امام جمعه قم تصریح کرد: غربزدگان نفوذی به مسؤولان آدرس و مشاوره غلط ندهند و بدانند صحبت از مذاکره مجدد با دشمنی که آشکارا از تلاش خود برای از بین بردن جمهوری اسلامی ایران سخن می گوید به هیچ وجه برای مسؤولان و مردم قابل قبول نخواهد بود.

وی با تجلیل از اقدامات ضد فساد دستگاه قضا ادامه داد: ما نمازگزاران جمعه از تصمیم قاطع و اراده جدی  و عملی دستگاه قضایی و آیت الله رئیسی در برخورد با فساد، رانت خواری، مجرمان اقتصادی، غارتگران اموال عمومی و مفسدان اقتصادی حمایت می کنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز داشت: از آیت الله رئیسی انتظار داریم در برخورد با مفسدان شیطان صفت حکم خدا را اجرا کند که وظیفه ذاتی دستگاه قضا است، طبق فرمایش قرآن در اجرای حکم الهی رأفت هیچ جایگاهی ندارد؛ در راه تحقق احکام و عدالت اجتماعی تنها باید خدا را در نظر بگیرید و ملاحظه هیج مقام و مسؤولی را نکنید و بدانید که ملت پشتیبان شما است.

وی عنوان کرد: هیأت های عزاداری تلاش کنند که مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه های مهم الهی حساس شوند؛ باید تلاش کرد که هیأت ها روحانی محور باشد.

امام جمعه قم با اشاره به روز نهضت سواد آموزی خاطرنشان کرد: لازم است کسانی که از نعمت سواد بی بهره اند از امکانات جمهوری اسلامی برای سواد آموزی استفاده کنند.

وی یاد و خاطره شهیدان آیت الله قدوسی، سرتیپ وحید دستجردی، آیت الله مدنی و مرحوم آیت الله طالقانی را گرامی داشت.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
محمد قمین
ارسال نظرات