۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۱۹۴۷۳
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

بهترین راه مقابله با دشمن مقاومت است| اروپا به دنبال معطل کردن کشور است

بهترین راه مقابله با دشمن مقاومت است| اروپا به دنبال معطل کردن کشور است
امام جمعه همدان هدف اروپا از برجام را معطل کردن ایران دانست و گفت: اروپا به دنبال آن است تا با گرفتن زمان ما را در این مرحله متوقف و راه پیشرفتمان را مسدود کند از این رو مقاومت بهترین راهکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به واقعه کربلا گفت: بسیاری از افرادی که در واقعه کربلا حضور داشتند به نماز و روزه اعتقاد داشتند اما از روی ظاهر کار انجام می دادند.

وی ادامه داد: جامعه آن زمان نماز و روزه را بر پا می داشتند و بعد از شهادت امام حسین(ع) به شکرانه این عمل شتر قربانی کردند و روزه گرفتند.

امام جمعه همدان گفت: برخی دیگر بعد از واقعه عاشورا در ظاهر پشیمان بودند و با اندوه بسیار به عزاداری پرداختند و گریه و شیون سردادند که حضرت زینب(س) همه آنها را نفرین کرد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که ولی خدا کنار رود حکومت به دست نااهلان می افتد و زمانی که حکومت به دست نااهلان بیفتد مردم به بیراهه خواهند رفت و گمراه می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: باید افزون بر عزاداری به عمق و فلسفه قیام سید الشهدا نیز توجه کرد و باید دانست که مساله عاشورا پیام های فراوانی دارد که باید آنها را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به این که نمی توان برای حسین(ع) عزاداری کرد ولی با یزید همسفره بود، گفت: از روز هفتم آب بر امام حسین(ع) بسته شد اما ایشان برای آب به دشمن امتیاز نداد.

امام جمعه همدان ابراز کرد: آمریکا در قضیه مذاکرات به دنبال تسلیم کردن ایران است این در حالی است که مردم این کشور به راه امام حسین اعتقاد دارند و کسی که به این راه اعتقاد دارد راه مقاومت را پیش می گیرد.

وی هدف اروپا از برجام را معطل کردن ایران توصیف کرد و گفت: اروپا به دنبال آن است تا با گرفتن زمان از ایران، ما را در این مرحله متوقف و راه پیشرفت کشور ار مسدود کند از این رو مقاومت بهترین راهکار است./979/پ203/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات