۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۷
کد خبر: ۶۱۹۵۰۴
سرلشکر موسوی:

بوسه بر پنجه گرگ مشکلی را حل نمی کند | راهبرد فشار حداکثری شکست خورده است

بوسه بر پنجه گرگ مشکلی را حل نمی کند | راهبرد فشار حداکثری شکست خورده است
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه جبهه مقاومت آمریکا را از اریکه تفرعن به زیر خواهد کشید، گفت: آمریکا در مقابل تسلیم زیاده خواهی و در مقابل مقاومت عقب نشینی می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در مراسم نکوداشت بیش از سه دهه فعالیت هیأت رزمندگان اسلام استان قم که در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه قریب به 1400 سال از حادثه عاشورا می گذرد اما هنوز داغ آن زنده است، گفت: پیام های این واقعه همواره به عنوان چراغ راه حق طلبان است.

وی ادامه داد: عاشورا واقعه ای است که نه تنها با گذشت زمان فراموش نمی شود، بلکه هر روز نقش پررنگ تر و تعیین کننده تری در روند حرکت بشریت ایفا می‌کند.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه عاشورا کلید حل بحران های اساسی است، به تبیین پیام های این واقعه پرداخت و گفت: پیام عاشورا به یک دوره زمانی خاص محدود نیست، بلکه همه نسل ها را مخاطب قرار داده است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) در طول تاریخ جاری است، بیان کرد: همه بشریت در طول تاریخ مخاطب یاری طلبیدن امام حسین(ع) هستند و ایشان برای هدف مقدس خودشان تا پایان تاریخ بشریت طلب کمک کرده اند.

وی با بیان اینکه امام راحل با نهضت خودشان راه امام حسین(ع) را ادامه دادند، عنوان کرد: ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) در حال حاضر برای یاری راهی بلند است که رهبر معظم انقلاب آن را رهبری می کنند؛ رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چگونگی پاسخ به ندای «هل من ناصر ینصرنی» در عصر حاضر را بیان فرموده اند.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، بر جوشش و پویایی، درون گرایی و انقلابی گری تأکید کرده اند و جوانان کشور را مخاطب قرار داده اند، افزود: وجود 36 میلیون جوان در کشور، ایران را در زمره جوان ترین کشورهای دنیا قرار داده و ظرفیت های بی شماری را برای انقلاب و نظام فراهم کرده است، از همین جهت رهبری بار مسیر انقلاب در گام دوم را بر دوش جوانان نهاده اند.

6 وظیفه جوانان در گام دوم انقلاب

فرمانده کل ارتش «شناخت دقیق انقلاب اسلامی» را نخستین وظیفه جوانان در گام دوم انقلاب معرفی کرد و گفت: برای برداشتن گام های استوار و دقیق باید گذشته را دقیق شناخت و از تجربه ها درس گرفت؛ اگر گذشته را به خوبی نشناسیم دروغ ها جای حقیقت نشسته و انقلاب با خطر مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: همه ما نسبت به گذشته اسف بار کشور در دوران طاغوت آشنا هستیم و باید بدانیم ایران اسلامی در چهل سال اخیر به برکت انقلاب اسلامی در اوج عزت، اعتبار و اقتدار قرار گرفته است؛ دقت در دستاوردهای انقلاب به ما کمک می کند تا علل دشمنی های دشمنان را به خوبی بدانیم.

سرلشکر موسوی «شناخت ظرفیت های کشور و نظام» را دومین وظیفه جوانان در گام دوم انقلاب دانست و بیان کرد: ایران ما از نظر ظرفیت های طبیعی و انسانی در جهان کم نظیر است؛ از آن جهت که منابع کشور بسیار کم مورد استفاده قرار گرفته است، از لحاظ منابع در رتبه نخست جهان قرار داریم و باید بدانیم که استفاده درست و به جا از این ظرفیت ها پیشرفت و توسعه کشور را تأمین می کند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه سومین وظیفه جوانان در گام دوم انقلاب «تقویت انگیزه و همت» است، اظهار کرد: همت های بلند و انگیزه انقلابی است که می تواند جهش ایجاد کند؛ رهبر معظم انقلاب در این بیانیه خطاب به جوانان فرموده اند دهه های آینده دهه های شماست و شمایید که باید به صورت کار آزموده از انقلاب خود دفاع کرده و انقلاب را در اهدافش که عبارت باشد از تحقق تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی، کمک کنید.

وی با بیان اینکه چهارمین وظیفه جوانان در گام دوم انقلاب «اعتماد و اطمینان به شعار ما می توانیم» است، ابراز داشت: روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بزرگ ترین دستاورد فکری انقلاب اسلامی است؛ رهبری فرموده اند راه طی شده فقط قطعه ای از مسیر افتخار آمیز به سوی آرمان های بلند است و ادامه راه باید با همت و هوشیاری و ابتکار جوانان طی شود.

سرلشکر موسوی «پذیرش مسؤولیت ها» را پنجمین وظیفه جوانان در گام دوم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: اندیشمندان و نخبگان جوان باید در همه میدان ها شانه های خود را برای پذیرش مسؤولیت های سنگین آماده کنند؛ امروز باید نگاه انقلابی و عمل جهادی را به کار بگیریم تا الگوی نظام پیشرفته اسلامی را به جهانیان بنمایانیم.

وی ششمین وظیفه جوانان در گام دوم انقلاب را «حفظ و ارتقای روحیه امید» عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم فعلی، هجمه گسترده فکری و فرهنگی دشمنان به ملت ایران بوده و راهبردشان برای غلبه بر کشور نیز ناامید سازی مردم به ویژه جوانان است؛ طبق رهنمودهای رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، ریشه ای ترین و نخستین جهاد در عصر حاضر، ریشه کن کردن ناامیدی و ترس از خود و دیگران محسوب می شود.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه بیش از 70 درصد کادر ارتش جمهوری اسلامی را جوانان تشکیل می دهند، تأکید کرد: همه آن چیزی را که از پیشرفت های صنعت دفاعی شاهد هستیم نتیجه تلاش جوانان باانگیره و امیدوار به آینده است؛ امروز 56 شبکه، سایت و کانال برای ناامید سازی ارتشیان فعالیت می کنند، اما نه تنها نتوانسته اند به هدف خود برسند، بلکه ارتش جمهوری اسلامی به مدد رهنمودهای رهبری مسیر پیشرفت را با قوت پیش می رود.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه «هیهات من الذله» پیام بزرگ عاشورا به امت اسلامی است، عنوان کرد: هیهات که رهروان راه پیامبر اکرم(ص)، امیرمؤمنان(ع) و مکتب عاشورای حسینی در برابر دشمنان ذلت بپذیرند؛ امروز یزدیان زمان که در رأس آنها آمریکا قرار دارد، ما را به ذلت تسلیم دعوت می کنند، اما باید بدانند که پاسخ ملت حسینی ما «هیهات من الذله» است.

وی تصریح کرد: امروز پژواک کلام حضرت سیدالشهدا(ع) اساس و چارچوب اندیشه پاک رهبر معظم انقلاب را تشکیل می دهد و ایشان نیز بشریت را به راه حق، حق پویان را به استقامت و طلایه داران امت اسلام را به مقاومت در مقابل دشمن دعوت می کنند.

سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه مقاومت در برابر دشمن تنها جنبه معنوی ندارد، ابراز داشت: با تکیه بر ادله منطقی، در دوران کنونی تنها راه رسیدن به دنیای مقبول و مطلوب نیز مقاومت در برابر سلطه است؛ امروز نباید علت مشکلات کشور را تحریم ها تلقی کنیم؛ باید دانست که زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه گرگ نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه یک گناه بزرگ و نابخشودنی است.

آمریکایی ها به دنبال بردگی تام و تمام کشورها و ملت ها هستند

فرمانده کل ارتش با تأکید بر اینکه خواست آمریکا تنها از بین بردن هویت و عزت ملت ها نیست، بیان کرد: آمریکایی ها به دنبال بردگی تام و تمام کشورها و ملت ها هستند؛ تعبیر «گاو شیرده» که ترامپ در مورد سعودی ها به کار برد، خواسته آمریکا را به صورت کاملاً آشکار بیان می کند؛ آمریکا تنها به دنبال مافع خودش است و هنگامی که یک کشور برایش نفعی نداشته باد آن را همانند یک تفاله دور می اندازد.

وی با بیان اینکه تاریخ نشان می دهد که کسانی که دل به بیگانگان بسته اند از بین رفته اند و یا در حال از بین رفتن هستند، جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در طول عمر نحس این رژیم جز قتل و غارت و تجاوز و حیوانیت چیز دیگری وجود ندارد.

آمریکا در مقابل تسلیم زیاده خواهی و در مقابل مقاومت عقب نشینی می کند

سرلشکر موسوی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در مقابل تسلیم زیاده خواهی و در مقابل مقاومت عقب نشینی می کند، تصریح کرد: مقاومت فعال ایران موجب شکست سیاست های آمریکا شده است؛ امروز آمریکا در راهبرد فشار حداکثری شکست خورده و در منطقه نیز دچار سرگردانی راهبردی است.

وی با اشاره به اینکه قدرت بازدارندگی ایران مرهون تدابیر رهبر معظم انقلاب بوده و دشمنان را به عقب رانده است، ادامه داد: نیروهای جوان مؤمن و متخصص فرصت های فراوانی را برای کشور به وجود آورده اند؛ امروز نیروهای مسلح از جوانان مومن و متعهد برخوردارند و با قدرت به همه دشمنان هشدار می دهیم که در صورت ایجاد تنش در منطقه در ناامن ترین حالت قرار خواهند گرفت.

سرلشکر موسوی همچنین به درماندگی ائتلاف آمریکایی ها و سعودی ها در جریان یمن اشاره کرد و گفت: ملت ایران مطمئن باشد بر اساس وعده خداوند جبهه مقاومت آمریکا را از اریکه تفرعن به زیر خواهد کشید./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات