۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۱۹۵۹۷
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه:

استخفاف ملت درمقابل غربی ها مقدمه اطاعت از فراعنه جهانی است

استخفاف ملت درمقابل غربی ها مقدمه اطاعت از فراعنه جهانی است
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه استخفاف ملت درمقابل غربی ها مقدمه اطاعت از فراعنه جهانی است، گفت: جریان های فرعونی اقدام به اسخفاف امت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه در جمع عزداران حسینی دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مدیریت یکی از مقدمات امر فرج است و در زندگی فردی و اجتماعی باید به درستی معنا شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه سالها بین «سیاست و دیانت» و «معنویت و اخلاق» فاصله افتاده است، ادامه داد: متاسفانه امروز اخلاق و معنویت را یک چیز و سیاست و دیانت را چیز دیگری معنا می کنند در حالی که بر اساس دانش بشری و دستورات دین این مسائل از اصول مدیریت در زندگی فردی و اجتماعی محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه انسان با مدیریت صحیح فردی و اجتماعی می تواند به صالح و فاسد بودن مدیران جامعه آگاهی یابد، بیان کرد: مقصود از فساد تنها فسادهای ظاهری نیست؛ هر مدیر و مسؤولی که نتواند هوس های خود را مدیریت کند به طور قطع توانایی مدیریت جامعه را نیز نخواهد داشت.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: کسی که نمی تواند خانواده خود را مدیریت کند و یا در خانواده ای که درست مدیریت نمی شود بزرگ شده باشد به طور قطع چنین فردی نمی تواند مدیر خوبی باشد؛ لازم است شورای نگهبان برای تشخیص صلاحیت افراد به صلاحیت مدیریتی نامزدها توجه ویژه داشته باشد نه به تفتیش عقاید بپردازد و نه حرف های موهومی که به عنوان منازعات سیاسی مطرح می شود توجه کند.

وی با بیان اینکه نابودی خانواده برابر با نابودی جامعه است، گفت: دشمن برای اینکه بتواند جامعه را نابود کند از طریق نابود کردن بنیان خانواده وارد می شود؛ طلاق و فرزند آوری کم از مصادیق نابودی بنیان خانواده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: اصلاح خانواده به درس اخلاق نیست بلکه اصلاح آن در گرو رعایت اصول مدیریت است از این رو دشمن برای تسلط کامل بر جهان اقدام به نابودی بنیان خانواده کرده است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید براینکه انسان باید عزت خود را مراعات کند، بیان داشت: مهمترین اصلی که برای مدیریت خود، خانواده و اجتماع باید در نظر گرفت حفظ کرامت است، انسان برای آنکه به خواسته های خودش برسد ابتدا باید آن خواسته ها را مدیریت کند تا بتواند از زندگی خود لذت برده به اهدافش برسد.

وی ادامه داد: این عزت گاهی اوقات در پوشش حیا جلوه گر می شود، کسی که حیا می کند در اصل از ذلیل شدن اجتناب می کند، حیا انگیزه درونی و خود بازدارنده عزت است، عزت اصل اولی است که انسان در مدیریت خودش باید رعایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه عزت بین انسان و لذت فاصله ایجاد می کند و این فاصله سبب می شود انسان از دنیا بیشتر لذت ببرد، بیان کرد: آنهایی که لذت بردن را منهای عزت قرار مطرح می کنند در واقع سطح لذت بردن را کاهش می دهند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید بر اینکه اعضای خانواده باید عزت یکدیگر را حفظ کنند، ابراز کرد: عزت و کرامت انسانها حفظ نشود آغاز همه فسادها، بی بندوباری ها و گرفتاری های فرهنگی است و سیاسیون عهده دار این عزت هستند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم مصداق قرآنی مدیر فاسد و ظالم را فرعون بیان کرد و ادامه داد: فرعون نخستین اصلی که زیر پا گذاشت نابودی کرامت و عزت انسان ها بود؛ خداوند در قرآن کریم از فرعون سخن می گوید تا انسان ها در هر زمان و موقعیتی فرعون زمانه خودشان را بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: نخستین آسیب در عرصه مدیریت آن است که کرامت انسانها در نظر گرفته نشود و دیگر اینکه حفظ کرامت انسانها باید هدف اول در عرصه مدیریت باشد؛ فرعون کسی بود که قوم خود را خوار کرد بنابراین کسی بخواهد فرعونی عمل کند آن است که کرامت مردم جامعه را حفظ نکند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه اضافه کرد: با توجه به آیات الهی امروز مصداق فرعونیان داخلی و خارجی چه کسانی هستند؟ فرعون کسی بود که قوم خود را استخفاف کرد امروز نمونه های آن استخفاف کدام است؟ مراقب باشید سیاسیون عزت و کرامت ملت ایران را در مقابل غربی ها از بین نبرند این استخفاف مقدمه اطاعت از فراعنه جهانی است؛ البته بنده رفتارهای سیاسیونی که امروز حاکم هستند و در جهت استخفاف ملت کار می کنند را عرض نمی کنم.

وی افزود: زمانی که ایران پهپاد آمریکایی ها را زد و کشتی انگلیسی را مصادره کرد تمام جهان عزت و افتخار ایران را تحسین کردند حال چرا اروپاییان با برجام موجب استخفاف این ملت می شوند!؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: قراردادی اروپاییان با ایران تنظیم کردند که آن قرارداد را با صدام نیز نوشته بودند و آمریکایی ها به ظاهر او را منکوب می کرد آیا این استخفاف یک قوم نیست؟ آیا این دولت موجب استخفاف این ملت شده است؟ جواب این پرسش نیازمند بررسی شما مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه مدیریت در زمان کنونی باید اصلاح شود، گفت: امروز یک عده مراسمی را برگزار می کنند تا نگرانی خود را از برجام مطرح کنند اسم همایش خود را لطیف ترین اسم انتخاب می کنند و می گویند ما دلواپس هستیم! آنان دلواپسین را در جامعه به یک فحش تبدیل می کنند تا کسی دیگر جرات پیدا نکند انتقادی داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه بیان داشت: وجود دو جریان اصلاح طلب و اصول گرا سبب شده ضعفای آن دو گروه بالا بیایند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات