۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۶۱۹۶۳۴

آیت الله رئیسی و ترمز پیشرفت ماشین فساد اقتصادی

آیت الله رئیسی و ترمز پیشرفت ماشین فساد اقتصادی
وقت حسابرسی آغاز شده و مسلما کسانی که فعالیت اقتصادی سالم داشته اند، از این اقدامات نه تنها هراسی نداشته بلکه خشنود هم هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در یادداشتی با عنوان "لزوم استمرار قاطعیت دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی" اعلام کرد: با آمدن جناب آقای رئیسی، ترمز شدیدی برای پیشرفت ماشین فساد اقتصادی کشور کشیده شده است.

متن یادداشت نجفی قدسی به شرح زیر است:

»وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ» (شعرا، آیه 227)

کسانی که ظلم و ستم کردند بزودی خواهند دید که چگونه سزای اعمال خود را دیده و سرنگون خواهند شد.

جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ملت ایران در ذات خود بر علیه ظلم و ستم شکل گرفته است که بخش مهمی از آن در عرصه اقتصادی است و ایجاد قسط و عدل و عدالت اجتماعی و مبارزه با تکاثرطلبان از اهداف نظام اسلامی محسوب می شود.

مواضع انقلابی و سرسخت حضرت امام(رض) در مبارزه با کاخ نشینان و حمایت پیوسته از مستضعفان و کوخ نشینان هیچگاه از یاد نمیرود و بحمدالله خلف صالح او نیز در قول و عمل همواره همین رویه را اتخاذ کرده و پرچم مبارزه با فساد و مخصوصا چپاولگری و فساداقتصادی را سالها پیش برافراشته اند و در هر دوره ای به دولتهای مختلف تذکرات و تاکیدات خاصی در این رابطه داشته اند.

اینکه آیا نظام جمهوری اسلامی در این عرصه چقدر موفق بوده است قابل تحلیل و ارزیابی است، گرچه هیچگاه این مهم از نگاه رهبران نظام مغفول نبوده و حتی خط شاخص هم محسوب می شده اما آنچه مبرهن است در برهه هایی بعضی از دولتها تحت عنوان توسعه و پیشرفت گاهی چوب حراج به ثروتهای عمومی زدند و خصوصی سازی به معنای اینکه گردش اصلی اقتصاد در اختیار مردم باشد را به اشتباه و با "ثمن بخس" در اختیار عده ای معدود گذاشته و بدین صورت با رانت های بوجود آمده کم کم فاصله ای طبقاتی بین آنان و مردم پدید آمد.

آنچه مسلم است نظام جمهوری اسلامی این انحراف و بی عدالتی را برنمی‌تابد و عتاب های مکرر رهبری معظم انقلاب در مبارزه با مفسدان اقتصادی در همین راستا بوده تا نظام جمهوری اسلامی همواره نظامی عدالت گستر و حامی محرومان و مستضعفان باشد.

از هنگامی که حضرت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بر ریاست دستگاه قضایی کشور منصوب شدند بلافاصله مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی آغاز شد و ایشان این مبارزه را از درون قوه قضاییه آغاز کرد، بطوری که جمع کثیری از قضات فاسد و آلوده را اخراج و مواخذه کرده و اکنون کسی جرات رشوه گیری در دستگاه قضایی را ندارد چون می داند اگر این کار را بکند نه تنها آبرویش رفته بلکه عقوبت سختی در انتظار اوست و این مهم نقطه آغاز تحول در قوه قضاییه است تا این قوه بر مبنای گسترش عدالت و حافظ حقوق عامه مردم باشد نه اینکه یاور و کارچاق کن مفسدان اقتصادی باشد!

با شروع اقدامات مبارزه با فساد قوه قضاییه، به این سئوال عمومی توده های مردم که چرا جمهوری اسلامی با اختلاسگران و مفسدان اقتصادی برخورد قاطعی نمی‌کند تا ریشه آنها را برکند؟ پاسخ مناسبی داده شد و کم‌کم ناامیدی مردم به امیدواری تبدیل شد و تلاش دشمنان که می خواستند القاء کنند جمهوری اسلامی در فساد غوطه ور شده و راه نجاتی ندارد را هم نقش برآب کرد و قابلیت و توانمندی عناصر مومن و مخلص انقلاب اسلامی را در مواجهه با فساد اقتصادی بخوبی نشان داد.

مبارزه ای که در همین مدت کوتاه قوه قضاییه توانسته است با مفسدان اقتصادی داشته باشد بسیار مهم و اثرگذار بوده و ضمن حفظ و حراست از بیت المال و ثروتهای عمومی در جهت منافع عامه و ایجاد امیدواری مجدد در وفاداران انقلاب اسلامی، آرامش مقطعی و ساختگی مفسدان اقتصادی را به هم ریخته و از خوف شمشیر عدالت به خود می لرزند گرچه همین اقدامات مختصر آغاز راه بوده و ما نیازمند مبارزه جدی تر و قاطع تر دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی هستیم، در کشور چین که شاید اولین یا دومین اقتصاد جهانی را داشته باشد، مجازات مفسدان اقتصادی اعدام است و لذا در آنجا کسی جرات رانت خواری و رشوه خواری را ندارد پس چطور بعضی ها همین مبارزه مختصر با مفسدان اقتصادی را برنتافته و برای کند کردن حرکت قوه قضاییه اعلام می‌کنند که : "فساد و رانت با بگیر و ببند و دادگاه که ازبین نمی رود" !!!

ظاهرا گویندگان این مطلب از حکمی که بزودی بر پرونده فساد اقتصادی نزدیکانشان صادر می شود نگرانند!!

همگان این را بدانند که تنها راه نجات جمهوری اسلامی از منجلاب اقتصادی پدید آمده مبارزه قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی است که بحمدالله این حرکت آغاز شده ولی نباید به این سخنان توجهی کرد بلکه با این اظهارات بدانید که تیر را به هدف زده و بر اقدامات قاطع خود بیفزایید و رضایتمندی خدا و توده های مردم از رضاستمندی اینان بالاتر است.

امروزه اقدامات ضد فساد جناب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تمامی مرزبندی ها و خط و خطوط سیاسی کاذب چپ و راست را به هم ریخته و به دو جبهه ظالمان و مفسدان اقتصادی از یکسو و عدالت طلبان و حق خواهان از سویی دیگر تبدیل کرده است و طبیعی است که در این مواجهه حق و عدالت پیروز است.

آفرین بر پدری که نام فرزندش را ابراهیم گذاشت و مردم ما در این زمان چقدر نیازمند چنین افرادی شجاع و با شهامت و پیراسته از هرگونه تعلقات و ممهز در راه خدمت خالصانه به مردم هستند و ما به جناب آقای رئیسی عرض می‌کنیم که در راهی که آغاز کرده اید همچنان با قدرت پیش روید و از وسوسه خناسان نهراسید، با آمدن شما ترمز شدیدی برای پیشرفت ماشین فساد اقتصادی کشور کشیده شده است و وقت حسابرسی آغاز شده و مسلما کسانی که فعالیت اقتصادی سالم داشته اند، از این اقدامات نه تنها هراسی نداشته بلکه خشنود هم هستند چرا که رقابت در فضای اقتصادی سالم پدید می آید، والا در فضای رانت‌خواری و فساد که رقابت اقتصادی محقق نمی‌شود و قوت و قدرت شما در این مسیر، بسیار تعیین کننده است چرا که فرموده است: »خُذُوا مَا آتَيْنَاكُمْ بِقُوَّةٍ » 

محمد قمین
ارسال نظرات