۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۱۹۶۵۴
آیت الله میرباقری:

ظلم حقیقی برقراری پیوند با منافقین و کفار است

ظلم حقیقی برقراری پیوند با منافقین و کفار است
آیت الله میرباقری با اشاره به دستور خداوند متعال مبنی بر پرهیز از ارتباط با منافقین و کفار، گفت: ظلم حقیقی خروج از دایره محبت امام و برقراری پیوند با منافقین و کفار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی میرباقری در مراسم عزاداری هیئت ثارالله قم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، با بیان اینکه خداوند متعال در سوره های مبارکه مجادله و مائده در مورد حزب الله بحث می کند، گفت: اولین خصوصیتی که خداوند متعال برای حزب الله ذکر میکند ایمان به خدا و پیامبر(ص) است.

آیت الله میرباقری با اشاره به دستور خداوند متعال مبنی بر پرهیز از ارتباط با قلب های بیمار منافقین و کفار، ابراز کرد: ظلم حقیقی خروج از دایره محبت امام و برقراری پیوند با منافقین و کفار است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: مومنین هیچ ارتباط و محبت طرفینی با کفار و منافقین اگر چه از خانواده و یا اقربای آنها باشند، برقرار نمی کنند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه حزب شیطان حزبی است که تحت سلطه و راهبری شیطان است، عنوان کرد: حزب شیطان در طول تاریخ در برابر حزب پیامبر(ص) ایستاده و یک مقابله تاریخی بین آنها وجود دارد.

وی با تاکید بر اهمیت صله رحم در بین مومنان، اظهار داشت: هر مومنی به اندازه خود راه برقراری ارتباط با امام است و اگر رابطه خود را با مومن دیگر قطع کند رشته ولایت را قطع کرده است.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه جامعه مومنین و جامعه کفار و منافقین نباید پیوند قلبی داشته باشند، ابراز کرد: یکی از ویژگی های حزب الله این است که خداوند متعال ایمان را قلب آنها نهادینه کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرآن کریم از حیات دیگری صحبت می کند که آن را حیات طیبه نامیده است و این حیات همان ولایت امام است.

وی افزود: کسی که به امام می رسد حقیقتا نورانی و دارای حیات می شود و کسی که از امام جداست در تاریکی بسر می برد.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه امام کلمه روح است و روح الایمان موجود در مومن نشان از شعاع نور امام دارد، گفت: درصورت عدم دسترسی به امام باید این نور را در مومنین جست و جو کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حزب الله در وادی بهشت، رحمت، رضوان و رستگاری هستند، عنوان کرد: حزب الله حول محور امام و امیرالمومنین علی(ع)شکل می گیرند کما اینکه محور حزب شیطان اهل نفاق هستند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی حقیقت ایمان را حب الامام دانست و افزود: در صورت قطع ارتباط با کفار و منافقین این حب تثبیت می شود.

وی با بیان اینکه سرمایه حرکت حزب الله در کنار پیامبر(ص) ایمان و حب نسبت به امام است، اظهار کرد: کسی که کوچکترین دلبستگی به منافقین و کفار داشته باشد وارد در حزب الله نمی شوند و اگر کسی با آنها رابطه مودت برقرارکند از جامعه مومنین جدا می شود.

گفتنی است مراسم عزاداری دهه اول محرم هیات ثارالله قم هر شب از ساعت 21 در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه و با سخنرانی آیت الله میرباقری برگزار می شود./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات