۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۶۱۹۶۵۹
حجت الاسلام سید ذاکر:

دولت هند به دنبال تغییر ترکیب جمعیتی و عقیدتی کشمیر است

دولت هند به دنبال تغییر ترکیب جمعیتی و عقیدتی کشمیر است
یکی از فضلای کشمیری گفت: دولت هند می خواهدخواهند کشمیر را از مسلمان بودن بیندازد یعنی درصدد است هندوها را به کشمیر گسیل دهند تا ترکیب جمعیتی را بر هم بریزند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ذاکر از فضلای کشمیری در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که کشمیر به عنوان ایران صغیر معروف است، گفت: امروز کشمیر مشکلات فراوانی دارد و مردم در سختی زیادی به سر می برند.

وی افزود: حالت منع رفت و آمد در این منطقه برقرار شده است، دولت هند روابط خود با کشورها اسلامی را خوب جلوه می دهد اما مسلمانان در هند و کشمیر تحت فشار شدید هستند، دولت فعلی می خواهد هندوئیسم را گسترش دهد.

این فاضل کشمیری اظهار داشت: این گروه بر این عقیده هستند که مسلمانان کشور خود را به نام پاکستان ساخته اند و حق ندارند در هند بمانند و باید از این کشور هجرت کنند، کشمیر منطقه ای آزاد اما پادشاه آن هندو بود و این پادشاه می خواست کشمیر مستقل بماند اما در نهایت کشمیر را به هند ملحق کردند در حالی که مردم کشمیر نمی خواهند ملحق به هند باشند.

وی ادامه داد: قبل از حوادث اخیر کشمیر امتیازات خاصی داشت مانند این که هیچ هندی حق ندارد در کشمیر زمین بخرد و بدون هماهنگی دولت محلی قوانین هند را در این منطقه اجرایی کند، در حال حاضر دولت هند می خواهد با لغو این ماده می خواهند کشمیر را از مسلمان بودن بیندازد یعنی درصدد است هندوها را به کشمیر گسیل دهند تا ترکیب جمعیتی را بر هم بریزند.

حجت الاسلام سید ذاکر ابراز داشت: در حال حاضر دولت هند در حال انجام این کار است و به 500 هندو اجازه داده تا در کشمیر خانه و زمین بخرند و در ادامه برای اعزام 5 هزار نفر برنامه دارد، کشمیر به حمایت ویژه امت اسلامی به ویژه ایران نیاز دارد.

وی عنوان کرد: مکتب کربلا و عاشورا به ما می آموزد که نباید در برابر ظلم و ظالم سکوت کنیم بلکه باید در برابر آن مقاومت کرد و مردم کشمیر همین مسیر را در پیش گرفته اند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد قمین
ارسال نظرات