۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۱۹۶۶۴
آیت الله خاتمی مطرح کرد؛

غیرت دینی، عامل پیروزی انقلاب

غیرت دینی، عامل پیروزی انقلاب
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان غیرت دینی را عامل پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: عفت و حفظ حجاب و پوشش اسلامی موضوعی است که مردان و زنان باید رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، شنبه شب در هیأت رزمندگان اسلام اصفهان، معنویت را دلدادگی به خداوند و درک زندگی از طریق خداوند عنوان کرد و گفت: یکی از ضروری‌ترین داشته های یک جامعه معنویت است که باعث رشد و پیشرفت جامعه خواهد شد.

آیت الله خاتمی در ادامه با تأکید بر نقش روزی حلال در زندگی انسان، افزود: درآمدهایی که از طریق راه‌های نامشروع نظیر غصب، رشوه و قاچاق کسب می‌شود از جمله درآمدهای حرام است که متأسفانه در جامعه شاهد فراگیر شدن آن هستیم. این رفتارها در نهایت به اختلاس‌های بزرگ می‌انجامد و امروز شاهد هستیم که مختلسین پای میز محاکمه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای ضروری جامعه اسلامی غیرت دینی است، تصریح کرد: غیرت دینی و معنویت ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، غیرت دینی باعث می‌شود تا جامعه برای حفظ و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های خود تلاش کند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت حفظ شئون در روابط میان افراد نامحرم، اظهار کرد: یکی از عوامل زوال دینداری در انسان نگاه نادرست به نامحرم داشتن است، غیرت دینی حنبه‌های فردی و اجتماعی، خانوادگی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد و حفظ عفاف و حجاب یکی از مهمترین بخش‌های غیرت دینی است که اختصاص به زنان و مردان دارد.

آیت الله خاتمی غیرت دینی را عامل پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: عفت و حفظ حجاب و پوشش اسلامی موضوعی است که مردان و زنان باید رعایت کنند، استفاده از لباس‌های تحریک آمیز و با پوشش نامناسب و یا دارای نمادهای بیگانگان و دشمنان از نظر شرعی حرام است و باید از آن اجتناب کرد.

وی با اشاره به ترویج دیدگاه‌ها و افکار غلط در فضای مجازی تصریح کرد: متأسفانه بخش عمده فضای مجازی توسط افراد غیرمتدین کنترل می‌شود، اکثر مطالبی که این افراد منتشر می‌کنند صحت ندارد و دروغ است، برخی افراد نیز این اکاذیب را در جامعه نشر می‌دهند و این افراد دست کمی از سازندگان این دروغ‌ها ندارند، لازم است افراد پیش از انتشار هر خبری صحت یا کذب آن را بررسی کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روحانیت و علما هرگز مخالف اشتغال بانوان نبوده‌اند، گفت: لازم است در محیط‌های کاری شئون و عفاف و حجاب رعایت شود و از گناه اجتناب شود، رعایت حریم‌ها و احکام شرعی از جمله مهمترین مسائلی است که زنان و مردان در محیط کار باید به آن پایبند باشند./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مرتضی اکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
باید به نگرش افراد مخصوصاً قشر تحصیل کرده بیشتر توجه نمود چرا که تحقق جامعه عادلانه منوط و وابسته به تحقق عدالت اجتماعی و همچنین هدایت و اصلاح نگرش افراد جامعه و برنامه ریزی بر اساس آن می تواند تاثیر بسزایی در بهبود وضع موجود باشد.
0
0