۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۱۹۶۸۰
قالیباف:

آینده انقلاب نباید فدای مسائل کوتاه‌مدت و مقطعی شود

آینده انقلاب نباید فدای مسائل کوتاه‌مدت و مقطعی شود
آینده انقلاب نباید فدای مسائل کوتاه‌مدت شود همه ما در این کشور با هر سلیقه، با هر فکر نگاهی هم از بعد مادی و هم از بعد معنوی مدیون خانواده شهدا هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: آينده انقلاب نبايد فداي مسائل کوتاه‌مدت و مقطعي شود.محمدباقر قاليباف در مراسم يادواره شهداي ابهر با بيان اين‌که خانواده شهدا چشم و چراغ ملت ايران هستند، اظهار کرد: همه ما در اين کشور با هر سليقه، با هر فکر و نگاهي هم از بعد مادي و هم از بعد معنوي مديون خانواده شهدا هستيم.

وي با اشاره به اين‌که امام خميني (ره) در فرمايشات خود فرمودند که اين محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، عنوان کرد: ما از ماه محرم و عاشورا مفهوم و فرهنگ شهادت را آموختيم و انقلاب اسلامي ما نشأت گرفته از نهضت امام حسين عليه‌السلام بوده و اساس انقلاب اسلامي نيز بر مبناي فرهنگ عاشورايي شکل گرفته است.

وي با تأكيد بر اين‌که به نهضت امام حسين (ع) از هر بعدي نگاه کنيم يک نهضت جامع و کامل است، تصريح‌ کرد: يکي از دلايل ماندگاري نهضت امام حسين (ع) هدف خدايي داشتن اين قيام است.وي با بيان اين‌که عاشورا براي همه عصرها و نسل‌ها است، تصريح ‌کرد: واقعه عظيم عاشورا به يک سنت الهي براي همه عصرها و نسل‌ها تبديل شده است.

قاليباف با بيان اينکه يکي از دلايل بيعت نکردن امام حسين عليه السلام با يزيد اين بود که ايشان نمي‌خواستند به حکومت يزيد مشروعيت دهند، اظهار کرد: در صلح‌نامه‌اي که در زمان امام حسن (ع) بين ايشان و معاويه نوشته شده بود قرار بر اين بود که او بعد از خود جانشين تعيين نکرده و خلافت را موروثي نکند ولي خلف وعده کرد.قاليباف با بيان اين‌که جلوگيري از انحراف در اسلام از ديگر دلايلي بود که امام حسين (ع) صلح با يزيد را نپذيرفت، ادامه داد: امام حسين (ع) بر همه حوادث تلخي که در واقعه کربلا ديد صبر کرد، ولي صبري که حضرت در برخي از سختي‌هايي که قبل از عاشورا بر ايشان مستولي شده بود سخت‌تر از صبر روز عاشورابود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: امام حسين (ع) بر اين باور بودند که اسلام در حال از بين رفتن است و اگر به همين روال ادامه يابد چيزي از اسلام باقي نخواهد ماند.عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تأکيد کرد: از آن جايي که انقلاب اسلامي ريشه در نهضت عاشورا دارد به تبعيت از اين نهضت ما نيز نبايد تسليم زور شويم.

قاليباف با اشاره به اين‌که از لحاظ بين‌المللي، انقلاب ما در دوره جنگ سرد که کشورها يا زير سلطه آمريکا و يا زير سلطه شوروي بودند به پيروزي رسيد، ادامه داد: در شرايطي که حکام ايراني تحت حمايت آمريکا و اسرائيل قرار داشتند انقلاب اسلامي با کمک مردم به ويژه مستضعفين به پيروزي رسيد.وي ادامه داد: علي‌رغم همه مشکلاتي که در عرصه بين‌المللي وجود دارد به برکت انقلاب اسلامي مسلمين با محوريت مبارزه با کفر و در راس آن آمريکا و اسرائيل از شبه قاره هند تا درياي مديترانه يکپارچه عليه آمريکا مبارزه مي‌کنند و آمريکا همه تلاش خود را جذب کرده تا بتواند بر مسلمانان مسلط شود اما به خواست الهي موفق نشده است.

قاليباف يادآور شد: شرايط امروز ما به گونه‌اي است که اگر ما موفقيت مي‌خواهيم چه در بعد مادي و چه در بعد معنوي پيروز شويم يک راه بيشتر وجود ندارد و آن راه، راه ايستادگي و مقاومت در مقابل زورگويان با تمسک به فرهنگ عاشوراست‌.

وي افزود: اگر اين راه را مي‌خواهيم طي کنيم نبايد به دشمن اعتماد کنيم، زيرا دشمن ثابت کرده قابل اعتماد نيست.عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به دشمني آمريکا با ما، افزود: آمريکا دشمن ما است و بيش از ۱۰۰ سال است که دشمني خود را با کشور ما نشان داده است که نمونه روشن اين دشمني‌ها همين مذاکرات اخير است.

وي با تأكيد بر اينکه منافع ملي نبايد فداي مسائل داخلي شود، گفت: آينده انقلاب نبايد فداي مسائل کوتاه‌مدت و مقطعي شود.قاليباف با اشاره به موضوع هدف قرار گرفتن پهپاد آمريکايي، افزود: يکي از اين نکات قابل توجه، موفقيت در اين امر اعتماد به جواناني بود که با تکيه بر آنها، سيستمي که پهپاد را هدف قرار داد ساخته شد و موجب بهت و حيرت جهانيان گشت.

وي با تأكيد بر اين‌که کارآمدي دين در اداره جامعه را بايد به اثبات برسانيم، خاطرنشان کرد: امروز که ما در مسند قدرت هستيم بايد با عمل‌مان نشان دهيم که اسلام دنيا و آخرت کساني را که در سايه نظام اسلامي زندگي مي‌کنند، تأمين مي‌کند./1360/د101/ب1

منبع: صبح نو
ارسال نظرات