۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۱۹۶۸۴
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در ۵۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

برگزاری عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در ۵۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی
حجت الاسلام مختاری گفت: مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان امام حسین (ع) در ۵۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی با حضور هیأت‌های عزاداری برگزار می شود.

حجت الاسلام مختاری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: تجمع رهروان زینبی در بیش از 15 بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان امام حسین(ع) نیز در 52 بقعه متبرکه خراسان جنوبی با حضور هیأت‌های عزاداری برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: مراسم باشکوه تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت زنده از شبکه استانی خاوران و برخی شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: امامزاده زید النار(ع) شهرستان قاین، امامزاده سیدابوالقاسم(ع) نصرآباد شهرستان خوسف و امامزاده سیده زهرا(س) شهرستان درمیان بقاع متبرکه شاخص بوده که مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی از صداوسیما پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم شام شهادت امام سجاد(ع) نیز در شهرستان سرایان از سیمای خاوران پخش می‌شود، ادامه داد: همچنین در حال حاضر نیز 813 موقوفه مرتبط با ایام ماه محرم در خراسان جنوبی ثبت شده که از این تعداد 42 موقوفه با نیت روضه خوانی، 426 موقوفه با نیت تعزیه داری و 345 موقوفه با نیت اطعام است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در جهت طرح شمیم حسینی، اجرای نیت واقفین نیک اندیش در بیش از 300 هیأت شهری و روستایی انجام می‌شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات