۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۶۱۹۷۵۰

مبلغ سعودی برنامه‌های سرگرمی بن سلمان را فسادزا خواند

مبلغ سعودی برنامه‌های سرگرمی بن سلمان را فسادزا خواند
یک مبلغ دینی سرشناس در عربستان سعودی، برنامه‌های «هیأت سرگرمی» این کشور را موجب گسترش فساد در جامعه عربستان دانست.
به گزارش خبرگزاری رسا، در واکنش به برنامه‌های «هیأت سرگرمی» دولت سعودی که اختلافات قشر سنتی و لیبرال را در عربستان بار دیگر عیان می‌کند، «عمر المقبل» مبلغ معروف سعودی برنامه‌های این نهاد را فسادزا دانست. به نوشته پایگاه خبری عربی۲۱، او گفت که برنامه‌های این نهاد موجب می‌شود تا جامعه سعودی هویت خود را از دست داده و موجب «نافرمانی از دستورات خدا شود».
«عمر المقبل» همچنین تأکید کرد: «ما مخالف سرگرمی نیستیم، بلکه می‌گوییم باید سخن و عمل طبق ضوابط شرعی باشد. ما مخالف بی هویت شدن جامعه و ذبح حیا به بهانه سرگرمی هستیم.»
این مبلغ دینی، با انتقاد از حضور برخی خواننده‌ها و هنرمندان خارجی در عربستان، گفت: «ما مخالف دعوت از افراد فاسق به بلاد الحرمین به اسم سرگرمی هستیم. [ما مخالف این هستیم که] نسل جدید ما در برابر این نمونه‌های پست که عنوان ستاره و الگو دارند، قرار داده شود.»
هیأت سرگرمی سعودی با نام «هیئه الترفیه» در هفتم می ۲۰۱۶ تأسیس شد و از مهم‌ترین اقدامات محمد بن سلمان در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ محسوب می‌شود. همان سال دولت سعودی از اختیارات هیأت امر به معروف و نهی از منکر بعنوان یک نهاد دینی کاست و آن را از بازداشت افراد منع کرد.
اقدامات این نهاد جدید تا کنون اعتراض بسیاری از مبلغان دینی سعودی را برانگیخته است. اقداماتی که اغلب برخلاف سنت و رسوم جامعه عربستان قلمداد می‌شود. برگزاری «دیسکو حلال» و دعوت از خواننده‌های غربی برای شرکت در کنسرت‌های موسیقی و برگزاری جشنواره «موسم جده» از جمله این اقدامات است.
ارسال نظرات