۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۶۱۹۷۶۵
حجت الاسلام شکریان:

عاشورا و محرم سبب بقا و پویایی مکتب تشیع شده است

عاشورا و محرم سبب بقا و پویایی مکتب تشیع شده است
حجت الاسلام شکریان، انقلاب اسلامی را یکی از ثمرات مهم نهضت عاشورا معرفی کرد و گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی خود پرچم دار نشر و گسترش فرهنگ حسینی در جامعه جهانی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران یک شنبه شب در مراسم شب‌های ماه محرم، از قیام امام حسین (ع) به عنوان چراغ هدایت بشر یاد کرد و گفت: امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و اگر قیام حسینی نبود امروز نامی از اسلام ناب باقی نمی‌ماند.

وی، انقلاب اسلامی را یکی از ثمرات مهم نهضت عاشورا معرفی کرد و افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی خود پرچم دار نشر و گسترش فرهنگ حسینی در جامعه جهانی است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که دشمنان همه توان خود را به منظور خاموش کردن نور اهل بیت (ع) و اسلام ناب به کار گرفته اند، گفت:، اما تلاش‌های دشمن در طول تاریخ به دلیل هوشیاری علمان و بزرگان دینی به شکست انجامیده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که عاشورا و محرم موجب بقا و پویایی مکتب تشیع شده است، خاطرنشان کرد: امروز هر آنچه که ما داریم از فرهنگ ارزشمند عاشورا است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی تجسم واقعی فرهنگ عاشورا در جامعه جهانی است، تصریح کرد: تحولاتی که امروز انقلاب اسلامی در دنیای امروز ایجاد کرده برگرفته از فرهنگ ناب حسینی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که نهضت عاشورا سرشار از درس‌ها و پیام‌های مهمی برای همه اعصار است، بیان داشت: این پیام‌های روشن می‌تواند برای عصر‌ها و نسل‌های مختلف راهگشا و چراغ هدایت باشد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که دشمنان و معاندان دین همواره تلاش کردند تا عزاداری امام حسین (ع) کمرنگ و بی رونق برگزار شود، افزود: اما حقانیت حسینی همواره با حضور پرشور مراسم عزاداری سالار شهیدان بیشتر تجلی می‌کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه دشمنان با ایجاد حرکت‌های انحرافی در عزاداری ماه محرم، سعی در خدشه دار کردن آن دارند، گفت: باید مراقب باشیم که عزاداری حسینی را آلوده به برخی مسائل دیگر نکنیم. /۹۵۰/
افشین ایمانی
ارسال نظرات