۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۱۹۷۷۲
آیت الله خاتمی:

مذاکره با آمریکا در تضاد با غیرت دینی است | اروپا قابل اعتماد نیست

مذاکره با آمریکا در تضاد با غیرت دینی است | اروپا قابل اعتماد نیست
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان با توطئه اقتصادی می‌خواهند مردم از انقلاب ناامید شوند؛ کسی که غیرت دینی داشته باشد با آمریکا مذاکره نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در هیأت رزمندگان اسلام اصفهان، با بیان اینکه غیرت دینی و دین شناسی باعث می‌شود انسان برنامه‌ها و سبک زندگی خود را بر مبنای دین طراحی کند، گفت: دین در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه سیاست نقش آفرین است و به همین دلیل است که دشمنان تلاش می‌کنند تا با ترویج سکولاریسم دین داری را به عبادات محدود کنند.

آیت الله خاتمی دین اسلام را دینی جامع و کامل برای زندگی بشریت توصیف کرد و افزود: نگاهی که دین را وارد در ابعاد مختلف زندگی انسان نداند سکولار و ضد دینی و باطل است، دین باید در همه عرصه‌های زندگی انسان از جمله مباحث سیاسی حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه دین باید به سیاست خط مشی دهد، خاطرنشان کرد: دینی عین سیاست است که برای سیاست تعیین مسیر کند، اگر قرار باشد سیاست به دین خط مشی دهد و تعیین تکلیف کند، در حقیقت حقه بازی است و چنین دینی برای زندگی انسان مفید نخواهد بود.

اختلاف سلیقه می‌تواند سازنده باشد

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری بد اخلاقی سیاسی را در تضاد با دینداری دانست و اظهار کرد: یکی از جنبه های دینداری در سیاست و تأثیر دین بر افراد سیاسی این است که با دشمنان سخت و نفوذناپذیر باشند و با دوستان عطوفت و مهربانی داشته باشند.

آیت الله خاتمی اختلاف سلیقه را امری عادی و حتی سازنده برشمرد و تصریح کرد: اگر اختلاف سلایق همراه با تحمل افراد باشد و به درستی بررسی و هدایت شود می تواند یک نعمت باشد، تک صدایی هرگز به مصلحت کشور و جامعه نیست، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب همیشه سلایق مختلف را به رسمیت شناخته اند.

وی ادامه داد: تفاوت و اختلاف سلایق نباید باعث دوگانگی و ایجاد تفرقه و درگیری در میان افراد و مردم شود، اینکه افراد را از رسیدن به عقیده یکسان باز داریم و مانع مطرح شدن سلایقی شویم که برخاسته از یک عقیده یکسان هستند باعث تفرقه در جامعه خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران تحمل سلایق متفاوت را از ویژگی‌های انقلابی گری عنوان کرد و گفت: همه سلایق در کشور ما بر ضرورت حفظ نظام مقدس اسلامی و انقلاب اسلامی تأکید دارند و این یک وجه اشتراک بسیار خوب است، اگر چه ممکن است افرادی برای رسیدن به این هدف دیدگاه و سلیقه متفاوتی داشته باشند، اما همه باید با سعه صدر و تحمل بالا نسبت به یکدیگر رفتار کنند.

دشمن به دنبال فاصله میان مردم و نظام است

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما این است که مردم را نسبت به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی امیدوار کنیم، در این مسیر باید دلسوز باشیم و بدانیم که نیازمند صبر و تحمل هستیم. دشمنان تلاش کرده‌ان تا با ایجاد مشکلات اقتصادی و توطئه‌های مختلف در عرصه اقتصاد باعث ناامیدی مردم از انقلاب اسلامی شوند و در این مسیر استفاده بسیار زیادی از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای می‌برند.

آیت الله خاتمی با اشاره به نقاط قوت کشور و نقش توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در امید آفرینی میان مردم، اظهار کرد: 40 سال است که مردم ما وفاداری به انقلاب اسلامی را ثابت کرده‌اند، هرکجا که بحث دفاع از نظام بوده است مردم حضور پرشوری داشته‌اند و دشمنان هرگز نتوانسته‌اند میان مردم و نظام مقدس اسلامی فاصله ایجاد کنند.

وی انصاف و عدالت در رفتار را از مصادیق غیرت دینی ذکر کرد و گفت: پرهیز از جناح بازی و حزب بازی و رفتار بر مبنای انصاف و عدالت برخاسته از غیرت دینی است، نباید دین خود را فدای سیاست و دنیای دیگران کنیم و اگر کسی غیرت دینی داشته باشد به این مسأله مهم توجه جدی خواهد داشت.

مذاکره با آمریکا سم است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، عنوان کرد: دشمنان و کفار نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم و خیر و خوبی به ما برسد و تلاش می‌کنند تا همواره با مشکلات متعدد مواجه باشیم و از این مسأله خوشحال می‌شوند، کسی که غیرت دینی داشته باشد هرگز به دشمنی نظیر آمریکا خوشبین نخواهد بود، اروپا نیز مانند آمریکا است و نمی‌توان به آن خوشبین بود.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان در ادامه افزود: اگرچه مذاکره و گفت‌وگو با اروپا را منع نکرده‌ایم اما مذاکره با آمریکا ممنوع است چرا که مذاکره با آمریکا یک سم مهلک بوده و امروز این آمریکا است که نیازمند مذاکره با ما است. مذاکره با آمریکا به معنای تسلیم در برابر ظلم  دشمنان اسلام است و این در تضاد با مکتب عاشورا است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات