۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۱۹۷۹۱

خراسان جنوبی در تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شد

خراسان جنوبی در تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شد
جای جای خراسان جنوبی همزمان با تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شد و عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) بر مظلومیت سید و سالار شهیدان و یاران ایشان به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، جای جای خراسان جنوبی همزمان با شب و روز تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شد و عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) بر مظلومیت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران ایشان به ویژه حضرت ابوالفضل(ع) به سوگ نشستند.

مردم و ارادتمندان به اهل بیت(ع) با برپایی مراسمات عزاداری و هیات‌های سینه زنی و زنجیرزنی ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان دادند و جلوه‌های بی بدیلی از عشق و ارادت جوانان و نوجوانان به امام حسین(ع) به نمایش گذاشته شد.

ندای لبیک یا حسین(ع) و یا علمدار کربلا و حضرت ابوالفضل العباس(ع) در سراسر خراسان جنوبی طنین انداز شد و همه مساجد، حسینیه‌ها و گوشه و کنار خیابان‌ها و کوچه‌ها تا نیمه‌های شب تاسوعای حسینی میزبان عزاداران حسینی بود.

هیأت‌های عزاداری استان در قالب گروه‌های سینه زنی و زنجیرزنی در روز تاسوعای حسینی به یاد حضرت ابوالفضل(ع) بر سر و سینه زدند.

همچنین همزمان با روز تاسوعای حسینی هیأت‌های مذهبی در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند گرد هم جمع شده و عزاداری کردند و در بسیاری از نقاط شهر و استان ایستگاه‌های صلواتی استقرار یافته و از عزاداران با شربت و چای پذیرایی کردند./9314/د102/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات