۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۶۱۹۸۲۳
سخنران حرم مطهر رضوی:

قمر بنی هاشم در کربلا اخلاق را به نمایش گذاشت

قمر بنی هاشم در کربلا اخلاق را به نمایش گذاشت
حجت الاسلام حجتی با بیان اینکه قمر بنی هاشم در کربلا اخلاق را به نمایش گذاشت، گفت: صحنه صحنه کربلا اخلاق است و باید از آن درس بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام وحید حجتی، کارشناس مذهبی در عصر تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی با بیان این که قمر بنی هاشم در در کربلا اخلاق را به نمایش گذاشت، گفت: صحنه صحنه کربلا اخلاق است و باید از آن درس بگیریم.

وی با بیان این که روضه اهل بیت(ع) باید با معرفت همراه باشد، گفت: باید به رفتار عرفا و بزرگان دینی توجه کنیم، عرفا و بزرگان دینی در روضه اباعبدالله(ع) به سیره سیدالشهدا(ع) توجه داشتند.

حجت الاسلام حجتی افزود: ما در کنار دیگر حاجت هایی که از اهل بیت(ع) می خواهیم، چه حاجتی بالاتر که اخلاق خوش داشته باشم بنابراین این درس را از کربلا بگیرم و بخواهیم که به ما نیز چنیز اخلاق خوشی را عطا کنند.

سخنران حرم مطهر رضوی توجه به باطن و حقیقت تأکید و ابراز کرد: این که انسان تنها به ظاهر توجه کند یک خطر است، در کربلا هم امام حسین(ع) نماز خواند و هم عمر سعد نماز خواند اما این دو نماز خیلی تفاوت داشت همچنین هر کسی وجدان داشته باشد به بچه شش ماهه دو قطره آب می دهد اما در کربلا تیز بر گلوی این شش ماهه زدند.

کارشناس مذهبی افزود: گریه بر اباعبدالله(ع) انسان را آرام می کند بنابراین در این روز ها بر مصیبت حضرت اشک بریزید و هر کسی از بداخلاقی رنج برده و شرمنده خود است از حضرت بخواهد که اخلاق خوش نصیب وی شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات