۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۶۱۹۹۰۳
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

حسن خلق از ویژگی های مؤمن است

حسن خلق از ویژگی های مؤمن است
حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه خنده مومن در چهره اش و ناراحتی او در قلبش است، گفت: چهره خندان یکی از مصادیق حسن خلق است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل سه شنبه شب در دهمین شب از ماه محرم و در شام غریبان حسینی در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، من مبعوث شدم تا کرامت‌های اخلاقی و مکارم اخلاق را گسترش بدهم.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم (ص) می‌فرماید شبیه‌ترین افراد به من کسانی هستند که حسن خلق داشته باشند، افزود: حسن خلق زندگی را شیرین می‌کند و کسی که حسن خلق ندارد نه خود از زندگی لذت می‌برد و نه دیگران از زندگی با او لذت می‌برند.

حجت الاسلام شاه فضل عمر طولانی را یکی از آثار و برکات حسن خلق دانست و اظهار داشت: حسن خلق سبب افزایش روزی انسان می‌شود و رفاقت‌ها را زیاد می‌کند.

وی افزود: هنگام ازدواج به خوش اخلاقی خیلی دقت کنید، چرا که که ثروت و جایگاه اجتماعی و سواد خیلی کارآیی ندارد، بلکه آنچه در زندگی کارآیی و کاربرد زیادی دارد حسن خلق است.

دبیرجامعه روحانیت کاشان با تأکید بر اینکه ترک نیاز از مردم سبب حسن خلق می‌شود، گفت: در مقابل کاری که برای دیگران انجام می‌دهیم نباید هیچگونه انتظاری داشت و جبران کار خود را از خدا بخواهید چرا که خداوند چندین برابر کاری که انجام داده اید جبران می‌کند.

حجت الاسلام شاه فضل همچنین با اشاره به اینکه خنده مومن در چهره اش و ناراحتی او در قلبش است، از چهره خندان به عنوان یکی از مصادیق حسن خلق نام برد و گفت: مومن ناراحتی خود را نباید به مردم تسری بدهد و اگر مشکلی هم در زندگی خود دارد هنگام روبرو شدن با مردم باید خندان باشد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان از فریاد نزدن و آهسته صحبت کردن به عنوان یکی دیگر مصادیق حسن خلق نام برد و ابراز داشت: صدا کردن دیگران با نام نیک، خوب گوش دادن به صحبت دیگران و عدم سرزنش دیگران از جمله مصادبق حسن خلق است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات